Auto je otkazao poslušnost, a dijagnoza nakon posjeta servisu sve je samo ne dobra. Popravak traži ugradnju novog dijela, a njegova je cijena tolika da konkurira vrijednosti cijelog vozila. Malo se koji vozač u Hrvatskoj, dakako ako ne spada u sve manju skupinu sretnika koji se voze u novijim automobilima pod tvorničkom garancijom, nije barem jednom našao u takvoj situaciji. Srećom, neke su mogućnosti ipak povoljnije, jer se kod popravka neispravni dio može zamijeniti novim, ali i repariranim dijelom, što je uvijek znatno povoljnija mogućnost. No, takav odabir za sobom uvijek povlači i pitanje koliko je reparirani dio kvalitetan, odnosno trajan. Nikad se ne zna, osim ako je riječ o tvorničkim reparacijama, poput onih iz Boschovog BX programa, na koje jamstvo traje jednako kao i kod novih dijelova. Odnosno, godinu ili dvije...
Prema riječima Zorana Prlića, voditelja prodaje auto opreme u Boschu, program zapravo predstavlja zamjenu starih dijelova repariranima, a funkcionira kao zatvoreni krug. Kad se u servisnoj radionici otkrije neispravan dio, preko veletrgovaca se naručuje, a zatim i ugrađuje reparirani dio jednake konstrukcije. Stara se komponenta vraća u isto onakvo pakiranje u kakvom je stigla obnovljena, šalje natrag u Bosch te se i ona tvornički reparira. Dakle, zbrinjavati ne treba ni pakiranja, budući da se ponovno upotrebljavaju i štite dijelove u transportu.
Nakon obavljena posla i kontrole reparirani se dio vraća u lanac opskrbe te se stavlja na raspolaganje klijentu. Osim što je repariranje ekološki prihvatljivo jer znatno smanjuje emisiju CO2 koja bi bila odaslana u atmosferu da se za svaki popravak koristi sasvim novi dio, krajnjeg će kupca, dakle vozača s početka teksta, više zanimati podatak da je takav proizvod između 30 i 40 posto jeftiniji od sasvim novoga. Primjerice, sasvim novi elektropokretač za prosječan automobil kao što je Volkswagen Golf, ima cijenu od oko 1800 kuna. No odluči li se kupac za tvornički reparirani dio on će ga, oduzmemo li konačnoj svoti kauciju koju tvornica obračunava serviseru, u ovom slučaju stajati oko 980 kuna.
Renomirani svjetski dobavljači sve više shvaćaju prednosti ovakvog načina rada, pa samo Bosch, koji svoje dijelove na spomenuti način reparira još od 1965., u ponudi repariranih dijelova za motorna vozila ima oko 9000 dijelova iz 27 skupina proizvoda. Osim klasičnih zamjenskih dijelova poput spomenutih startera i alternatora, u paletu takvih proizvoda ulazi i sve više ostalih komponenti poput kompresora za klimatizacijske uređaje, razdjelnika paljenja, dizelskih injektorskih pumpi... Zbog toga već neko vrijeme pri razvoju novih proizvoda inženjeri vode računa da njihova konstrukcija bude takva da podrži mogućnost njihovog kasnijeg repariranja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....