ELEKTRO HIT IZ ČEŠKE

U AMSTERDAMU SMO SJELI ZA VOLAN NAJPOVOLJNIJEG ELEKTRIČNOG AUTA NA TRŽIŠTU Škoda Citigo e iV s dometom od 260 km u Hrvatskoj stoji 123.215 kuna!

Kako se u vožnji ponaša električna Škoda Citigo danas smo provjerili u Amsterdamu, a koja s akcijskom cijenom od 123.215 kn u ovom trenutku uvjerljivo drži titulu najpovoljnijeg električnog automobila na domaćem tržištu. I to ikada…
 Škoda

Za početak, nešto manje važno. I prije nego što smo sjeli u Škodu Citigo e iV, češkog mališana na struju koji nas je punih baterija i spreman za vožnju dočekao na parkiralištu aerodroma u Amsterdamu, željeli smo raščistiti jednu stvar - što točno znače oznake u nazivu automobila.

I imamo objašnjenje iz prve ruke – prvi Škodin električni automobil dodatak “e” ima upravo iz tog, sasvim razumljivog razloga, malo “i” tu je za inovativnost i inteligenciju, a veliko “V” jednostavno označava vozilo. Čisto da se zna, ako još nekome nije bilo jasno na prvu…

Foto: Škoda

No, u Amsterdam se nismo došli baviti oznakama, nego provjeriti kako se u vožnji ponaša električni Citigo koji s početnom, akcijskom cijenom od 123.215 kn dostupnom do 31. prosinca 2019. u ovom trenutku uvjerljivo drži titulu najpovoljnijeg električnog automobila na domaćem tržištu. I to ikada…

Prvi dojmovi? Više nego dobri. Češki mališan rastegnut na 360 cm, čija prednja maska bez otvora za hlađenje odmah otkriva vrstu pogonskog sklopa skrivenog ispod lima, već na prvi pogled izgleda simpatično. A simpatično djeluje i u vožnji. Pokretan elektromotorom od 61 kW već u startu pokazuje primjerenu živahnost, kakva i inače krasi električne automobile.

I tu je tajna u momentu koji u ovom slučaju iznosi 212 Nm i u cijelosti se nudi od prvog pritiska na papučicu gasa. Podatak da ubrzanje do stotke traje ne baš impresivnih 12,4 sekundi pritom stvara potpuno pogrešnu sliku.

Uz jaki početni potisak do pedesetak na sat stižemo u hipu i uglavnom smo prebrzi u okruženju u kojemu je brzina često ograničena na tek 40 km/h. Stoga doziramo ubrzanje kako ne bismo završili na snimci jedne od policijskih kamera posijanih gotovo na svakom uglu.

Za gradskog mališana pozamašna masa od 1235 kg osjeti se u vožnji, no nipošto ne umanjuje spretnost u gradskim manevrima. Litij-ionski baterijski sklop kapaciteta 36,8 kWh, najzaslužniji što električni Citigo na vagi broji kao i dva broja veća Octavia, u vožnji ima i pozitivan učinak.

Zahvaljujući smještaju baterija u podnici ispod sjedala i središnjeg tunela, nudi se nisko težište i zavoji se prolaze precizno kao na tračnicama.

Doseg? Prilično varira o stilu vožnje, ali i izabranom programu vožnje. Najveći doseg od raskošnih 260 kilometara nudi se u programu Eco+, no tada je snaga prepolovljena, maksimalna brzina zauzdana na 95 km/h, a klima ugašena.

Upravo zato nam je drago što na ruti po Amsterdamu i okolici ne moramo obarati rekorde u štednji struje, nego možemo uživati u vožnji.

To dijelom dopušta i program Eco, no puni potencijal električni Citigo pokazuje tek u programu Normal, u kojemu su međuubrzanja žustra, a pojuriti se može i 130 km/h.

Doseg pritom ne kopni naočigled i pada na i dalje primjerenih 220 kilometara. Prosječnom vozaču to je čisto dovoljno za višednevnu ležernu vožnju.

Opuštenom vrludanju ulicama pogoduje i funkcionalna, bogato opremljena unutrašnjost, u kojoj tek izgled instrumentne ploče i tišina za vrijeme vožnje ukazuju da je tu riječ o elektromobilu.

Pohvaliti prije svega vrijedi automatski mjenjač sa zgodnom ručicom, no plus je i što se serijski već od starta nudi sve i svašta, od automatske klime i kožom obloženog upravljača do LED glavnih svjetala i sustava za pomoć pri zadržavanju u voznoj traci.

Tu je i aplikacija Move&Fun, pomoću koje pametni telefon služi kao dodatni zaslon za prikaz navigacije, a plus je i što funkcija e-Menadger vozaču omogućuje uvid u stanje baterije i preostali doseg, čak i kada to poželi provjeriti iz kućnog naslonjača.

Vrlo praktično, posebno kad želite provjeriti kako napreduje punjenje bez odlaska do punjača, gdje se električni Citigo do 80 posto kapaciteta puni za manje od sat vremena. Znači, uvijek.

Uložiti 131.353 kune, koliko iznosi akcijska cijena skuplje izvedbe Style, trebaju tek oni koji se žele počastiti s alu naplacima od 16 cola, voziti na tempomatu i ponešto si olakšati život električno namjestivim retrovizorima i prednjim sjedalima namjestivim po visini.

Zaključak? Riječ je o ozbiljnom, u gradu iznimno spretnom automobilu, koji nije namijenjen samo ekološkim aktivistima s promišljanjima na tragu onih mlade i probitačne Grete Thunberg, nego i vozačima koji biraju razumom.

Uz još uvijek besplatnu struju na javnim punionicama i povoljno održavanje, naime, Citigo e iV brzo vraća uložen novac. Posebno uz Škodine “kućne” poticaje od 14.400 kuna koji se nude do kraja 2019...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 01:55