Toyota se, za razliku od svih važnih konkurenata nije potpuno posvetila elektrifikaciji te je nastavila sa svojim fokusom na hibridizaciju, a to se sada, kada tržište električnih vozila pokazuje velike znakove slabljenja, pokazalo pravim potezom.
Toyota je od travnja do lipnja, tijekom prvog kvartala fiskalne 2025. godine u Japanu, imala operativni profit od 8,3 milijardi eura, što je povećanje od 17 posto dok su prihodi porasli za 12 posto na 72,7 milijardi eura, što je također rekord za prvo tromjesečje.
Toyota je sve to ostvarila unatoč tome što je globalna prodaja Toyote pala za 1,9 posto u tom razdoblju. Prodaja je posebno pala u Japanu, čak 14 posto uglavnom zahvaljujući problemima s certificiranjem vozila zbog kojih je za nekoliko modela obustavljena prodaja u toj državi. S druge strane, u SAD-u je prodaja Toyote porasla za 14,3 posto u prvoj polovici godine.
Kako tvrtka ostvaruje rekordnu dobit uz pad ukupne prodaje?
Toyota ukazuje na deprecijaciju japanskog jena kao glavni razlog, sugerirajući da bi se brojke mogle promijeniti ako se jen oporavi, što se sada događa. Brojke u drugom tromjesečju također će biti pod utjecajem bolje prodaje u Japanu jer će se prodaju modela Yaris Cross i dvije verzije Corolle nastaviti nakon privremene obustave.
Toyota, najveći svjetski proizvođač automobila, ne vjeruje u potpuni prijelaz na električna vozila. Prije nekoliko mjeseci, predsjednik Akio Toyoda rekao je da električna vozila globalno nikada neće premašiti 30 posto tržišnog udjela.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....