Povijesna parnica

U dvije tužbe ekologa protiv BMW-a sud odlučio da Bavarci mogu dalje proizvoditi benzince i dizelaše

Greenpeace i ostali tužili su proizvođače kako bi ih sudski natjerali da zaustave proizvodnju benzinskih i dizelskih motora

BMW Serija 3

 BMW

Organizacije za zaštitu okoliša uzele su pravdu u svoje ruke. GreenPeace i ostali, naime,odlučili su tužiti velike proizvođače, posebice njemačke, kako bi ih sudski natjerali da zaustave proizvodnju benzinskih i dizelskih motora. No, BMW je pobijedio u najvećem suđenju u svojoj najnovijoj povijesti.

"Ako europske, ili svjetske vlasti ne zabrane motore s unutarnjim izgaranjem, organizacije za zaštitu okoliša poput Greenpeacea hoće", bila je početna točka eko aktivista. Njemačka agencija za okoliš prošlog je proljeća tužila bavarsku marku tražeći od Suda da ih prisili na prekid proizvodnje motora na benzin i dizel 2030. godine.

image

BMW Serija 5

BMW

Zahtjev je stigao i do sjedišta Mercedesa prošlog svibnja, na temelju izjava dvojice menadžera dviju njemačkih marki, koji su istaknuli da će nastaviti s prodajom modela s tradicionalnim izgaranjem i nakon 2030. godine, sve dok ih kupci to traže i to dopušta Europska unija, a za sada je granica predviđena do 2035. godine. Od tada će postojati samo električni automobili, mjera koja će utjecati samo na nove automobile.

Presuda pravosudnog tijela podržala je temeljno pravo na zaštitu života i fizičkog integriteta, izričito uključujući "zaštitu od štete uzrokovane onečišćenjem okoliša" i, prema tome, uključujući zagađujuće emisije modela proizvođača. DUH, poznata Njemačka agencija za okoliš, tvrdila je da BMW uzrokuje jasnu i neizbježnu prijetnju zdravlju ljudi, pozivajući marku da prestane prodavati benzinske, dizelske i plug-in hibridne automobile počevši od 31. prosinca 2030.

image

BMW XM

BMW

Ludilu nema granica, pa su tužitelji zatražili i izricanje kazne od 250.000 eura za svaki gram koji premaši maksimalnih 604 milijuna tona CO2, koliko su procijenili dovoljnim za marku do 2030., ili uhićenje odgovornih za upravni odbor, s Oliverom Zipseom.

Tužbu je BMW dobio u oba slučaja, prvu prije samo nekoliko dana u kojem je Münchenski regionalni sud odbacio tužbu, arhivirajući je jer nije bila u nadležnosti njemačke vlade, te prihvativši argumentaciju njemačke marke kao valjanu.

image

BMW Serija 5

BMW

Drugi put je DUH svoj "križarski pohod" izgubio pred Sudom Više regionalne vlade München, koji se još jednom složio s BMW-om, ističući da se "Rasprava o tome kako postići klimatske ciljeve mora odvijati u političkom procesu, kroz demokratski legitimirane parlamente, uzimajući u obzir sve zahvaćene društvene interese".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 20:38