U vrijeme kada se teško sjetiti premijere nekog modela s cijenom manjom od 20.000 eura, novi Citroën C3 je dobrodošla novost jer s cijenom od 16.490 eura (15.990 uz Citroën financiranje) ovaj automobil duboko zalazi u ono što smo do sada smatrali isključivim teritorijem Dacije Sandero.
Usporedimo li osnovnu Daciu Sandero Stepway s novim C3 razlika u cijeni je samo 90 eura pa je jasno da će se među ova dva automobila ubuduće voditi žestoke bitke na tržištu.
Novi C3 sada izgleda poput crossovera. Studija Oli osigurala je neke elemente dizajna, primjerice na prednjem dijelu. C3 je prvi Citroënov model s novim logom koji imitira verziju koja se koristila do 1959. godine. Iako se dimenzije gotovo nisu povećale (dužina 402 cm, širina 176 cm, visina 158 cm), a međuosovinski razmak je čak isti kao kod prethodnika, auto novi C3 izgleda potpuno drugačije.
Crossover pedigre potvrđuje i razmak od tla koji iznosi 197 mm kod verzija s benzinskim motorima. Plastične zaštite duž lukova kotača i ispod vrata praktične su za korištenje u većinom urbanim sredinama. Ipak, u osnovi je ovo i dalje praktični gradski auto, a ne nekakav SUV.
U unutrašnjosti novi C3 ima dovoljno pravih prekidača za lakše upravljanje, a skuplje Plus i Max verzije imaju i zaslon od 10,25 inča osjetljiv na dodir. Slično kao i u Daciji, osnovna verzija C3 nudi samo držač za pametni telefon zaslona. Navigacijom i drugim detaljima Infotainmenta može se upravljati putem telefona i tvorničke aplikacije, dok se za upravljanje audio sustavom mogu koristiti tipke na volanu.
Mali upravljač koji nas pomalo podsjeća na one u Peugeotu je upečatljiv. Iznad njega su digitalni instrumenti na širokoj traci ispod vjetrobranskog stakla. Od srednje razine opreme tu su i vrlo udobna sjedala "Advanced Comfort".
Što se tiče pogona C3 će od početka prodaje biti dostupan samo kao benzinac sa 100 KS i ručnim mjenjačem te kao električna verzija sa 113 KS i LPF baterijom kapaciteta 44 kWh za doseg od 320 kilometara. Do ožujka iduće godine će uslijediti i hibridna verzija s motorom od 100 KS, električnim motorom u mjenjaču s dvostrukom spojkom i 48 V tehnologijom. Do polovice iduće godine ponudu bi trebala obogatiti i osnovna električna verzija s manjom baterijom od 30 kWh i skromnim dosegom od 200 kilometara.
Za sada jedini dostupni benzinac je nova generacija poznatog 1,2-litrenog motora. Okretni moment od 205 Nm osigurava prilično živahnu vožnju. Auto treba 10,6 sekundi do 100 km/h i razvija najveću brzinu od 183 km/h. Potrošnja ej 5,4 l/100 km po WLTP-u. Mjenjač je ručni sa šest brzina. Citroën je posebno ponosan na ovjes "Advanced Comfort" uz koji ovaj auto pruža razine udobnosti koje u obično netipične za ovu klasu.
Električna varijanta sa 113 KS do 100 km/h ubrza za 11 sekundi i postiže maksimalnih 135 km/h. Maksimalna snaga punjenja je 100 kW na DC punjaču i 7,4 na AC punjaču. Uz doplatu je dostupno i brže AC punjenje od 11 kW. Toplinske pumpe nema, niti se ona nudi kao dodatna oprema.
Već je i osnovni model s razinom opreme You kompletno opremljen sa stražnjim parkirnim senzorima, ručnim klima uređajem i raznim sustavima pomoći.
Verzija Plus dodatno donosi čelične naplatke od 17", električno preklopive grijane retrovizore, infotainment sa zaslonom od 10,25 inča, dvobojnu karoseriju, Citroën Advanced Comfort sjedala i upravljač presvučen kožom. Top verzija Max između ostalog donosi aluminijske naplatke od 17", 3D navigaciju, kameru za vožnju unatrag, automatsku klimu i bežični punjač za mobitel.
Osnovni C3 C3 You Turbo 100 košta 16.490 eura, bogatiji C3 Plus Turbo 100 17.900 eura, a C3 Max Turbo 100 19.900 eura. Električni ë-C3 u osnovnoj opremi košta od 25.900 eura, a uz opremu Max 29.500 eura.
Hybrid 100 će kada stigne na tržište koštati od 21.200 eura, a još nije definirana cijena za osnovni električni model s manjom baterijom. Sve cijene se umanjuju za 500 eura uz Citroën financiranje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....