Prodaja električnih vozila na baterije i hibrida u Njemačkoj počela je padati zbog promjena lokalnih subvencija. Podaci o prodaji koje je objavila Njemačka uprava za motorni promet otkrili su da je prodaja potpuno električnih vozila pala za 13,2 posto u usporedbi sa siječnjem 2022.
Slično tome, prodaja hibridnih modela pala je za 6,2 posto, dok je prodaja novih vozila s benzinskim pogonom porasla za 3,5 posto.
Ove prodajne brojke otkrivaju koliko su državne subvencije važne za prodaju električnih vozila i hibrida. U Njemačkoj je vlada nudila subvencije od 9000 eura za električna vozila s neto kataloškom cijenom ispod 40.000 eura. Međutim, od siječnja ta je subvencija prepolovljena na 4500 eura.
Dodatno, hibridi s neto cijenom ispod 40.000 eura nudili su se s državnom subvencijom s do 6750 eura, to te subvencije sada su u potpunosti napuštene. Osim promjena u lokalnim subvencijama, oštar pad prodaje u siječnju može se djelomično pripisati činjenici da je prodaja električnih vozila i hibrida naglo porasla krajem prošle godine jer su potrošači unovčili subvencije dok su još bile dostupne.
Udruženje automobilske industrije u Njemačkoj ne misli da će se prodaja električnih vozila i hibrida oporaviti kako godina bude odmicala. Zapravo, očekuje da će ukupna prodaja EV-ova i hibrida pasti za 8 posto u usporedbi s 2022. Prodaja hibrida bit će posebno teško pogođena i mogla bi pasti za 20 posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....