Automobili već dugo nisu fokusu gradskih prometnih stručnjaka. Nakon što se sve više gradova i općina odlučilo za nove biciklističke staze, sada su u fokusu pješaci. Neki gradovi sada čak planiraju ‘radikalno‘ prvenstvo prolaza za pješake.
"Let it go – alijansa za atraktivan pješački promet" naziv je projekta koji se provodio od svibnja 2021. do travnja 2023. godine. Za projekt se prijavilo 30 gradova, a na kraju su odabrani Braunschweig, Erfurt, Flensburg, Meissen i Wiesbaden - navodi FenixMagazin.
Cilj projekta je značajno unaprijediti pješački promet u gradovima. Za svaki od pet oglednih gradova izrađeni su programi mjera i dane strateške preporuke za djelovanje.
‘Ponekad čak i male mjere poput spuštanja rubnika, središnjeg otoka ili uvođenje mjesta za odmor donose izvanredna poboljšanja za pješake‘ - navode voditelji projekta.
‘Evidentirali smo brojne nedostatke i izradili prijedloge za poboljšanja, a podršku nam je pružio veliki broj građana, tzv. kvartovskih šetača. Sada je na gradskim upravama da korak po korak provode mjere‘.
Wiesbaden želi uvesti trajno zeleno svjetlo za pješake
U Wiesbadenu su planovi već napredovali i trebali bi se provesti vrlo skoro.
Ubuduće bi širina kolnika od 2,50 metara trebala biti standard za novogradnju, prenamjenu i obnovu prometnica. Ako to nije moguće, minimum bi trebao biti 1,50 metara.
Uz to, Wiesbaden planira malu revoluciju: semafori će funkcionirati na način da pješacima pokazuju ‘trajno zeleno svjetlo‘ u trenucima u kojima tim cestama ne voze automobili.
Tehnologija već postoji i testirana je na odabranim raskrižjima u Karlsruheu i Hamburgu. Iznad semaforskog sustava ugrađen je senzor koji uključuje crveno svjetlo na semaforu isključivo kada naiđe automobil.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....