SVE POVOLJNIJE

U posljednjih 10 godina cijene baterija za električna vozila u proizvodnji pale za čak 89 posto

Baterija za električni automobil koštala je otprilike 1110 američkih dolara po kWh kapaciteta, a sada 137
Ilustracija, baterije
 Nissan

Cijene litij-ionskih baterija kakve se koriste za električna vozila u posljednjih deset godina pale su za čak 89 posto. Usto, u idućih nekoliko godina očekuje se daljnji pad i to do te mjere da će električni automobili napokon cijenom postati konkurentni ekvivalentima s motorima s unutarnjim izgaranjem.

Prije deset godina baterija za električni automobil koštala je otprilike 1110 američkih dolara po kWh kapaciteta, no prema novom istraživanju, zahvaljujući sve masovnijoj proizvodnji sada stoji 137 američkih dolara po kilovat-satu.

Pritom su u Kini recimo, cijene pale još više, a baterije kakve se koriste za električne autobuse koštaju oko 100 dolara po kWh.

image
Nissan Leaf
Nissan

Ako pogledate ovako snažno smanjenje troškova proizvodnje baterija za električne automobile tijekom posljednjeg desetljeća te ono što se po tom pitanju očekuje tijekom sljedećih nekoliko godina, i spojite to s političkim mjerama u Europi (slična mjere prije ili kasnije stižu i u SAD te Kinu) , tada imate vrlo moćnu kombinaciju čimbenika koji podržavaju masovno prihvaćanje električnih vozila i to već sada ”, izjavio je Logan Goldie-Scot, šef odjela clean power analysis u Bloomberg NEF-u za Fast Company.

“Prema predviđanjima, u roku od četiri godine vodeći proizvođači automobila bit će u stanju proizvoditi i prodavati masovna električna vozila po istoj cijeni i s istom maržom kao i ekvivalentne modele s motorima s unutarnjim izgaranjem."

Studija ističe da će troškovi posjedovanja električnog vozila biti bitno niži od auta pokretanih fosilnim gorivima, a napredak u tehnologiji proizvodnje baterija još će dodatno smanjiti troškove.

U studiji također stoji da je važno da postoji što više različitih električnih vozila u ponudi. Uz to, navodi se i da prijelaz na električne automobile mora biti brz kako bi se ublažili učinci klimatskih promjena.

"Čak i da je 100 posto prodanih vozila na struju, trebalo bi više od deset godina da se zamijene svi automobili na cesti pa je ovaj prijelaz istodobno dugo putovanje i postupna evolucija.", rekao je Haresh Kamath viši voditelj programa za skladištenje energije u neprofitnoj tvrtki Electric Power Research Institut.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 07:08