REZANJE TROŠKOVA

UDRUŽUJU LI SE MERCEDES I BMW? Zajedničkim snagama planiraju dijeljenje platformi te razvoj autonomne tehnologije i rješenja za mobilnost

 
 Mercedes, BMW, Car Magazine

Da, Daimler AG koji je vlasnik Mercedesa i BMW grupa mogli bi se udružiti kako bi radili na zajedničkim platformama, autonomnoj tehnologiji, baterijama i rješenjima za mobilnost budućnosti, prenosi Bloomberg. Pritom se naglašava kako bi suradnja bila vezane uz općenite komponente, dok bi tehnologija specifična za pojedini brend ipak "ostala u vlastitoj režiji". To zapravo ne treba čuditi.

Naime, za one koji ne znaju, Daimler i BMW zapravo već surađuju. Daimlerov Car2Go (car sharing sustav) i BMW-ov DriveNow već su udružili snage kako bi tržištu ponudili što bolju uslugu car sharinga, a samim time se suprotstavili konkurenciji, prije svega Uberu. Taj dogovor objavljen je u travnju, a ovih dana je i odobren od strane regulatornih tijela.

Daimler AG/ DriveNow / Carsharing News

Stoga ove informacije o daljnjoj suradnji na komponentama uopće ne trebaju čuditi. Naime, proizvođači se nalaze u "prijelaznom" razdoblju u kojem razvoj moraju usmjeriti s dizelskih i benzinskih motora na hibridne i električne modele. To iziskuje ogromne troškove.

"Pritisak na proizvođače je ogroman, a međusobne suradnje pomoći će u borbi protiv visokih troškova", za Bloomberg je izjavio analitičar Juergen Pieper. Uz električne motore, veliki naglasak stavlja se na sustave sigurnosti i sustav (polu)autonomne vožnje čiji razvoj koji također stoji milijarde eura.

Autoevolution / BMW, Mercedes

Zajednički razvoj takve tehnologije uvelike bi olakšao situaciju za proizvođače, ali i omogućio im da stave naglasak i posvete se komponentama koje su specifične za njihov brend, dok bi se primjerice sustavi aktivne sigurnosti dijelili s ostalim "suparničkim" modelima. Profitirali bi i kupci, koji bi brže dobili željenu tehnologiju u novim modelima. Naravno, čak i ako su ove informacije točne, proći će neko vrijeme do dolaska "zajedničke" tehnologije na tržište. S druge strane, dijeljenje tehnologije i dosad nije bilo strano proizvođačima (posebice kada su u pitanju primjerice automatski mjenjači), a nedavno smo pisali i o glasinama kako će Volkswagen i Ford udružiti snage, o čemu više možete pročitati ovdje. Ipak, ovaj slučaj posebno je zainteresirao javnost jer je ipak riječ o dva velika suparnika u premium klasi automobila. Mogu li BMW Serija 1 i Mercedesova A-klasa u budućnosti voziti na istoj platformi, i u hibridnim varijantama dijeliti baterije...? Pratit ćemo daljnji razvoj situacije i pisati o ovoj temi čim će za to biti više informacija...

IZVOR: Bloomberg

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 09:56