Kineski proizvođači automobila postaju dominatni igrači na globalnom tržištu. Iako automobili iz Kine u Europi i SAD-u za sada drže vrlo mali udio u prodaji, u budućnosti bi trebali preuzeti ta tržišta.
I dok Europa najavljuje otvaranje istrage o nepoštenim subvencijama kineskim proizvođačima električnih vozila, Amerikanci također najavljuju svoj odgovor.
Najdalje je otišao Sherrod Brown, američki senator iz Ohia, koji predlaže radikalne mjere.
"Pozivam na potpunu zabranu kineskih električnih vozila! Nije me briga kakav auto vozite. Sve što želim je da te automobile u Americi proizvode američki radnici. Mi radimo najbolje automobile na svijetu, a i vozimo najbolje aute na svijetu.
Kinezi često varaju kada prodaju stvari u ovu zemlju. To nisu ravnopravni uvjeti. Svi smo vidjeli što je ‘kinesko varanje‘ učinilo našem gospodarstvu tijekom godina.
To nije u redu za našu zemlju, nije u redu za naše radnike niti za našu zajednicu", zaključuje Brown.
Međutim, britanski Express predviđa da će Kina dominirati globalnim tržištem električnih vozila sa značajno većom proizvodnjom. Već ove godine prodat će oko 11,5 milijuna novih električnih modela, što je oko 44 posto udjela u ukupnoj prodaji novih vozila.
Ranije ove godine, na ovu temu se oglasio i američki predsjednik Joe Biden:
‘Naredio sam svojoj administraciji da poduzme korake bez presedana za rješavanje rizika nacionalne sigurnosti od automobila koji uključuju tehnologiju iz Kine i drugih zemalja."
Odluka je donesena zato što vozilo može povezati "veliku količinu senzorskih podataka o vozačima i putnicima, a postoji strah da bi se kamere u automobilu mogle koristiti za redovito "snimanje detaljnih informacija o američkoj infrastrukturi".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....