Već neko vrijeme polako cure informacije o Mercedesovoj nadolazećoj električnoj limuzini EQS, ali ovaj vikend Mercedes je odlučio povući zavjese i pokazao izgled kabine nadolazeće limuzine. Na prvi pogled ne možemo ne primijetiti MBUX Hyperscreen od čak 1,41 metara koji se proteže praktički od stupa do stupa.
Što se tiče kontrolne ploče, u novom EQS-u, postoje dvije opcije. Najupečatljiviji je, već spomenuti, opcijski MBUX Hyperscreen koji se ustvari sastoji od tri manja ekrana. Prvi je onaj vozačev s dijagonalom od 12,3 inča (cca. 31 cm), nakon toga tu je OLED središnji zaslon od 17,7 inča (cca. 45 cm) i suvozačev OLED zaslon od 12,3 inča (cca. 31 cm). Ekrani iako nisu spojeni unutar kabine se pojavljuju kao jedna vizualna jedinica, a sve zahvaljujući načinu na koji su postavljeni i crnim okvirima.
Ispod površine Hyperscreena smješteno je ukupno 12 aktuatora koji pokrivaju svaki djelić zaslona osjetljivog na dodir. Kada prstom dodirnete određena mjesta na ekranima oni stvaraju vibracije. Kada se zaslon ne koristi može prikazivati različite pozadine koje rade zajedno s ambijentalnom rasvjetom u kabini.
Alternativa MBUX Hyperscreenu u slučaju da vam je on previše ili da vam je njegova cijena previsoka je opcija slična onoj u S-klasi. Ova opcija uključuje 12,3 inčni zaslon za instrument ploču i veliki 12,8 inčni središnji zaslon nalik tabletu ugrađen u središnju konzolu infotainment sustava.
Bez obzira na koju se opciju odlučite dobiti ćete posljednju generaciju MBUX softvera uz kojeg dolazi digitalni asistent. Sustav koristi umjetnu inteligenciju (AI) koja nudi čitav niz značajki poput pokretanja specifičnog ambijentalnog osvjetljenja i animacija na zaslonu na temelju vašeg raspoloženja. Valja napomenuti da hardverske specifikacije MBUX-a uključuju procesor s 8 jezgri i 24 GB RAM-a.
EQS je opremljen kamerama za prepoznavanje lica na zaslonu vozača koje se koriste za širok raspon funkcija pomoći i udobnosti. To uključuje biometrijsku provjeru autentičnosti, upozorenje na umor i podešavanje vanjskih ogledala u unaprijed postavljeni položaj. Također se u standardnoj opremi nalazi i skener otiska prsta za provjeru identiteta vozača.
Osim toga Mercedes je otkrio još pokoji detalj vezan za novu električnu limuzinu poput Burmester surround zvučnog sustava od 710 watta i 15 zvučnika koji je odgovoran za reprodukciju zvuka vožnje u kabini. EQS dobiva HEPA filtar koji zadržava svu sitnu prašinu, mikročestice, pelud i druge tvari izvan vozila.
Automobil ima poseban program "Power Nap" koji se koristi tijekom stanke, a koji ima tri faze. U prvoj fazi rada vozačevo sjedalo pomiče u položaj za odmor, zatvarajući bočne prozore i rolete, aktivirajući ionizaciju svježeg i recirkulirajućeg zraka i prilagođavajući ambijentalno osvjetljenje u skladu s tim. Umirujući zvukovi i prikaz zvjezdanog neba na središnjem zaslonu podržavaju uspavljivanje. Buđenje je popraćeno ugodnim zvukom, prikladnim mirisom, kao i kratko aktivnom, suptilnom masažom i ventilacijom sjedala. Konačno, sjedalo se ponovno podiže.
Električni ekvivalent S-klase bit će ponuđen s raznim baterijskim paketima, od kojih će najveći imati kapacitet od 108 kWh, što omogućuje doseg vožnje veći od 700 kilometara u WLTP ciklusu. U EPA ciklusu očekujemo da će ova verzija doseći i više od 482 kilometra. Također EQS ima mogućnost Plug & Charge, koja će mu omogućiti komunikaciju s punjačima putem kabela. Službeno predstavljanje bit će 15. travnja kada ćemo saznati sve detalje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....