Mondial de l’Auto

Vatromet noviteta u Parizu: Veliki izvještaj uživo s najvećeg autosalona u Europi u posljednjih pet godina

Mondial je jutros otvorio vrata, ima pregršt noviteta, a izlažu brojne, ponajviše europske i kineske marke. Stigao i predsjednik Macron

Paris Motor Show

Jutros je vrata otvorio Paris Motor Show ili Mondial de l‘Auto, kojeg su organizatori najavljivali kao najveći u posljednjih pet godina na tlu Europe. Bogata auto manifestacija se održava od 14. do nedjelje 20. listopada, a najveća i najvažnija novost je nevjerojatno velik broj izlagača.

Podsjetimo, posljednji sajam na kojem je bio registriran velik broj izlagača bio je onaj Ženevski, održan 2019. prije pandemije s kojom je počela kriza.

image

Šef Stellantisa Carlos Tavares osobno je predstavio novi koncept Citroena

Profimedia

No, za razliku od Ženevskog sajma, ili Frankfurtskog koji su nažalost u pandemiji i nakon nje propali, Pariški pokazuju žilavost i držeći se bijenalne formule Mondial de l’Auto u svom 90. izdanju okuplja gotovo sve najvažnije europske proizvođače automobila, ali i popriličan broj kineskih tvrtki koje su prije dvije godine na sajmu bile najbrojnije i koje ne odustaju od prisutnosti na Starom kontinentu, unatoč pritisku europskih carina.

image

Paris Motor Show

Hrvoje Tomić

Očekuju se brojne premijere tijekom dana u paviljonima Parc Expo kod Port de Versaillesa na južnom obodu grada, a dakako, najbrojniji izlagači su predstavnici francuske autoindustrije s modelima Renaulta, Dacije i Alpine, dok će grupacija Stellantis predstaviti novitete Citroena, Peugeota i DS-a.

image

Francuski predsjednik Emanuel Macron sa šefom Valea Christopheom Perillatom na salonu

Ludovic MARIN/AFP/Profimedia

Izlaže i Alfa Romeo, Volkswagen, Audi, Škoda, no neće biti Seata i Cupre.

Sajam je otvorio BMW premijerom u 8 sati, a tu je i Mini. Posebno zanimljiv je povratak Forda, te američkog General Motorsa koji će Europljanima u Parizu predstaviti posljednju generaciju luksuza pod zaštitnim znakom Cadillaca.

image

Naš reporter je uoči salona imao priliku vidjeti konceptni Renault Twingo

Zvonimir Jurčić

Novosti na francuskom sajmu predstavit će i Kia, ali ne i Hyundai, drugi član moćne korejske grupacije. Osim spomenutih proizvođača koji neće izlagati, na listi su od važnijih još i Lamborghini, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Suzuki i Volvo.

No bez obzira, ovako jak sajam na tlu Europe nismo imali pet godina pa se očekuje da će Pariški sajam biti sjajna prigoda za sve koji izlažu kao i za demonstraciju snage kineskih automobila, posebice onih s nultom emisijom, ali prema najavama neće izostati ni modeli s tradicionalnim i hibridnim pogonom.

image

VW ID. GTI Concept

Hrvoje Tomić

BYD, Dongfeng Forthing, GAC, Leapmotor, Seres i XPeng nisu propustili priliku pokazati se u Europi.

I prije dvije godine na posljednjem izdanju Mondiala, halama salona je prošetao francuski predsjednik Emanuel Macron i to izložbenim prostorima svih domaćih proizvođača gdje se družio s direktorima i razgledao novitete, kao podrška autoindustriji i ekonomiji zemlje. Posebnu težinu to ima ove godine kad su kineski proizvođači na samom salonu kao ii na svim zapadnim europskim tržištima sve brojniji, dok u pozadini bukti trgovinski rat carinama.

Uglavnom, ovdje možete pratiti sve premijere s osvježavanjem do kraja prvog dana održavanja salona rezerviranog za premijere i novinare...

Alpine A390_β

Alpine je predstavio svoj A390_β, za sada samo koncept, no proizvodnja je već potvrđena i uslijedit će već iduće godine, nakon blagih modifikacija.

image

Alpine A390_β

Hrvoje Tomić

Spuštena linija krova daje dojam klasičnog SUV Coupe modela, a nedostatak srednjeg B nosača i "samoubilačka stražnja vrata" koja se otvaraju suprotno smjeru vožnje sasvim sigurno neće "preživjeti" put do serijske verzije. Alpine obećava da će konačni automobil zadržati oko 85 posto vanjskog dizajna ovog koncepta. Više pročitajte OVDJE.

image

Alpine A390_β

Hrvoje Tomić
image

Alpine A390_β

Hrvoje Tomić

Renault 4 E-Tech

Najveća zvijezda ovogodišnjeg izdanja Mondiala u Parizu zasigurno je novi Renault 4 E-Tech Electric.

image

Renault 4

Hrvoje Tomić

Sa svojim dizajnom koji osvaja "na prvu", električnim pogonom i digitalnim značajkama osmišljenim za funkcionalnost i zabavu, ima sve što je potrebno za postavljanje novih standarda u gradskim automobilima u energetskoj tranziciji.

image

Renault 4

Hrvoje Tomić

U električnoj gami marke s duljinom od 4,14 metara smješta se između Renaulta 5 E-Tech Electric (3,92 m) i Meganea E-Tech Electric (4,20 m), a koristi identičnu platformu AmpR Small za električna vozila. Više pročitajte OVDJE.

Audi Q6 Sportback eTron

Audijeva linija električnih vozila se opet proširuje jer je tvrtka predstavila nove Q6 Sportback e-tron i SQ6 Sportback e-tron.

image

Audi Q6 e-Tron Sportback

Hrvoje Tomić

Početni Q6 Sportback e-tron ima bateriju od 83 kWh i stražnji motor koji proizvodi 252 KS. To omogućuje autu da ubrza do 100 km/h za okruglih 7 sekundi i prijeđe do 545 km s jednim punjenjem. Kupci koji traže veći doseg i snagu mogu odabrati verziju s baterijom od 100 kWh i snažnijim motorom koji razvija 306 KS.

image

Audi Q6 e-Tron Sportback

Hrvoje Tomić

U ponudi je i verzija s pogonom na sve kotače Q6 Sportback e-tron quattro s 388 KS. Ova varijanta s dva motora i baterijom od 100 kWh ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,9 sekundi i može prijeći do 636 kilometara između punjenja. Više pročitajte OVDJE.

image

Audi Q6 e-Tron Sportback

Hrvoje Tomić

Citroen C4

Redizajnirani Citroen C4 i C4-X usvajaju najnoviji "dizajnerski jezik" marke, u stilu C3 i C3 Aircrossa.

image

Citroen C4

Hrvoje Tomić

Promjene eksterijera usredotočene su na prednji i stražnji dio, s čišćim dizajnom svjetla i novim logom. Modeli će i dalje nuditi Stellantisove opcije benzinskog motora, blagog hibrida i električne verzije.

image

Citroen C4

Hrvoje Tomić
image

Citroen C4

Hrvoje Tomić

Citroen C5 Aircross

C5 Aircross Concept pretpremijerno najavlje sljedeću generaciju kompaktnog SUV-a koji bi trebao debitirati sljedeće godine. Obiteljski SUV dugačak je 465 cm, što je 15 cm uže u usporedbi s odlazećom generacijom. Unutrašnjost će biti prostrana i nuditi visoku razinu udobnosti, što su dvije Citroenove temeljne vrijednosti.

image

Citroen C5 Aircross

Hrvoje Tomić

Više pročitajte OVDJE.

image

Citroen C5 Aircross

Hrvoje Tomić
image

Citroen C5 Aircross

Hrvoje Tomić

Dacia Bigster

Dugačak 4,57 metra, širok 1,81 i visok 1,71 metara Bigster je duži od Dustera 23 centimetra i viši pet centimetara, a modularna CMF-B platforma osovinskog je razmaka 2,7 metara, četiri centimetra većeg nego Dusterova.

image

Dacia Bigster

Hrvoje Tomić

Suprotno nekim očekivanjima i unatoč dimenzijama, Bigster ima standardnih pet sjedala, bez opcije za treći red s dva pomoćna. Robusni Bigster ima pet sjedala i prtljažnik od 667 litara, ali i novi hibridni motor 1.8 sa 155 KS, te plinaš 1.2 sa 140 KS. Više pročitajte OVDJE.

image

Dacia Bigster

Hrvoje Tomić
image

Dacia Bigster

Hrvoje Tomić

Renault Embleme

Dijelom shooting brake, dijelom SUV, Embleme je elegantan koncept koji se dimenzijama može usporediti s BMW-om X4.

Pokreće ga kombinirani baterijsko-električni sustav s gorivim ćelijama na vodik. Uz duljinu od 4,8 metara, njegov aerodinamični dizajn podsjeća na Renaultove modele iz kasnih 90-ih godina.

Težak je 1.750 kg i ima bateriju od 40 kWh za doseg od 300 km, dok jedno punjenje vodikom daje dodatnih 350 km dosega.

image

Renault Embleme

Hrvoje Tomić
image

Renault Embleme

Hrvoje Tomić
image

Renault Embleme

Hrvoje Tomić

Renault 17

image

Renault 17

Hrvoje Tomić

Zbog svjetskog procvata posla s restomodima, Renault je odlučio preurediti svoj klasik, model 17 iz 70-ih. U suradnji s francuskim dizajnerom Ora Itom, vanjski izgled coupea sada ima elegantna LED svjetla i nove kotače uz zadržavanje proporcija originala.

Unutrašnjost je renovirana uz najsuvremeniju tehnologiju. Ispod karoserije, R17 se može pohvaliti novom konstrukcijom od karbonskih vlakana, a njegov motor s unutarnjim izgaranjem zamijenjen je električnim motorom koji pokreće stražnje kotače.

Nažalost, R17 Electric Restomod nije predodređen za proizvodnju i vjerojatno će ostati jednokratan koncept.

Kia EV3

Korejci već ubrzano rade na modelima EV2, EV4 i EV5 (Kia je zaštitila nazive od EV1 do EV9), no prije njih, već krajem godine, na ceste stiže EV3.

image

Kia EV3

Hrvoje Tomić

Dostupne su dvije verzije, Standard i Long Range. Radi se o kapacitetima baterije od 58 kWh i 81 kWh, snage 204 KS. Domet standardne izvedbe iznosi 410, Long Rangea 560 kilometara, a ubrzanje do stotke traje 7,4, odnosno 7,7 sekundi. Pogon je uvijek prednji. Na brzim DC punjačima od 100 kW punjenje od 10 do 80 posto traje 30 minuta.

image

Kia EV3

Hrvoje Tomić

Treba naglasiti da baterija funkcionira dvosmjerno, pa se EV3 može koristiti i za napajanje električnih uređaja i električnih vozila, kao i za opskrbu kuća ili zgrada električnom energijom. Više pročitajte OVDJE.

image

Kia EV3

Hrvoje Tomić

Škoda Elroq

Električni pandan Škode Karoq dijeli platformu i motorizaciju s broj većim Enyaqom.

image

Škoda Elroq

Hrvoje Tomić

No, za razliku od Enyaqa (početna cijena 45.950 eura) s kojim je Škoda probila led u segmentu automobila na struju, Elroq bi cijenom od 33.000 eura trebao biti dostupan mnogo širem krugu kupaca. Više pročitajte OVDJE.

image

Škoda Elroq

Hrvoje Tomić

Mini JCW

image

Mini JCW

Hrvoje Tomić
image

Mini JCW Aceman

Hrvoje Tomić

XPeng P7+

image

Xpeng P7+

Hrvoje Tomić
image

Xpeng P7+

Hrvoje Tomić

VW ID. GTI Concept

image

VW ID. GTI Concept

Hrvoje Tomić
image

VW ID. GTI Concept

Hrvoje Tomić

GAC X-Soul

image

GAC X-Soul

Hrvoje Tomić
image

GAC X-Soul

Hrvoje Tomić

Kia PV5

image

Kia PV5

Hrvoje Tomić
image

Kia PV5

Hrvoje Tomić
image

Kia PV5

Hrvoje Tomić

Renault Twingo

image

Renault Twingo

Hrvoje Tomić
image

Renault Twingo

Hrvoje Tomić
image

Renault Twingo

Hrvoje Tomić
image

Renault Twingo

Hrvoje Tomić

Ford Kuga

image

Ford Kuga

Hrvoje Tomić
image

Ford Kuga

Hrvoje Tomić
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 03:38