CIJENA, DOSEG...

Velika anketa: Što Hrvati misle o električnim autima, razmišljaju li o kupnji i što im smeta?

Cijena nije jedina barijera kod kupovine, najveća prepreka je baterija koja se percipira kao glavni element električnog vozila
 CROPIX

Kakvi su stavovi hrvatskih vozača prema električnim automobilima i razmišljaju li o njihovoj kupnji, sad ili u budućnosti?

Hrvatski autoklub, uz pomoć Svjetske automobilističke federacije (FIA) i FIA fundacije, upravo je saznao odgovore na ta pitanja. Anketa je provedena na 800 ispitanika u Hrvatskoj u suradnji s Uredom za kreativnu analizu Kvaka.

Iako bi veliki dio ispitanika sigurno (41%) ili možda (48%) kupio električni automobil ako bi imali financijskih mogućnosti, čak 66% nema nikakvih iskustava s električnim automobilom.

Slična je situacija i s hibridnim automobilima: 64% nema nikakvih iskustava, dok se 16% vozilo u njemu kao suputnik.

Međutim, kad se uzmu u obzir financije i stanje sadašnjeg automobila, 16% bi vjerojatno kupilo u sljedećih godinu dana električni automobil, a 15% hibridni.

Kod 35% postoji mala ili nikakva vjerojatnost za kupovinu električnog automobila u sljedećih 15 godina, a kod 41% za kupovinu hibridnog automobila.

image

Punjenje električnog automobila

CROPIX

Kao najveće prednosti električnog automobila percipiraju se očuvanje okoliša i povoljnija cijena goriva/energije. Uz njih, pozitivno se uočava mogućnost punjenja kod kuće i mogućnost korištenja državnih poticaja prilikom kupovine.

Kad su u pitanju državni poticaji, zanimljivo je da nešto više od polovice ispitanih (56%) nije uopće upoznato s njima: ili uopće nisu čuli za njih (10%) ili samo znaju na informativnoj razini, da postoje i ništa više (46%).

Među nedostacima električnih automobila dominira onaj financijske prirode, a to je sama cijena automobila. Uz cijenu, nedostatkom smatraju mali doseg baterije, visoku cijenu nove baterije, a i nedovoljan broj punionica.

U situaciji kupovine električnog automobila veliki broj elemenata bi utjecao na samu kupovinu: najviše cijena automobila, ali i neki drugi troškovi: cijena nove baterije, servisa, rezervnih dijelova…

Osim elemenata financijske prirode, veliku ulogu u odluci igra sam doseg baterije, kao i garancija na nju.

image

Punjenje električnog automobila

AFP

Među vozačima je najviše (48%) onih koji smatraju da bi jedna puna baterija trebala biti dovoljna da s električnim automobilom mogu doći npr. od Zagreba do Splita (400 km), a po mogućnosti i dijelom puta natrag (750 km).

Nešto više od trećine (37%) optimalnim dosegom baterije smatraju udaljenost do 400 km, dok je najmanje onih (15%) koji očekuju da će s jednim punjenjem baterije moći prevaliti velike udaljenosti (više od 750 km).

Informiranost o električnim vozilima je relativno niska, što je najvećim dijelom uvjetovano manjkom interesa. Oko električnih vozila postoji puno nepoznanica koje izazivaju nesigurnost kod vozača, a veliki dio informacija koje imaju o električnim vozilima su negativne.

ELEMENTI KOJI UTJEČU NA ODLUKU O KUPOVINI ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA:

Cijena vozila 61%

Doseg baterije 31%

Cijena nove baterije 12%

Broj dostupnih punionica 12%

Dostupnost državnih poticaja 11%

Garancija na bateriju 10%

Cijena servisa 9%

Pouzdanost vozila 9%

Vrijeme punjenja 8%

Cijena rezervnih dijelova 6%

Stupanj zagađenja okoliša 6%

Dostupnost rezervnih dijelova 5%

Kompatibilnost punjača 4%

Ubrzanje kod kretanja 1%

Nečujan rad 1%

Cijena guma 1%

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 21:04