Kakvi su stavovi hrvatskih vozača prema električnim automobilima i razmišljaju li o njihovoj kupnji, sad ili u budućnosti?
Hrvatski autoklub, uz pomoć Svjetske automobilističke federacije (FIA) i FIA fundacije, upravo je saznao odgovore na ta pitanja. Anketa je provedena na 800 ispitanika u Hrvatskoj u suradnji s Uredom za kreativnu analizu Kvaka.
Iako bi veliki dio ispitanika sigurno (41%) ili možda (48%) kupio električni automobil ako bi imali financijskih mogućnosti, čak 66% nema nikakvih iskustava s električnim automobilom.
Slična je situacija i s hibridnim automobilima: 64% nema nikakvih iskustava, dok se 16% vozilo u njemu kao suputnik.
Međutim, kad se uzmu u obzir financije i stanje sadašnjeg automobila, 16% bi vjerojatno kupilo u sljedećih godinu dana električni automobil, a 15% hibridni.
Kod 35% postoji mala ili nikakva vjerojatnost za kupovinu električnog automobila u sljedećih 15 godina, a kod 41% za kupovinu hibridnog automobila.
Kao najveće prednosti električnog automobila percipiraju se očuvanje okoliša i povoljnija cijena goriva/energije. Uz njih, pozitivno se uočava mogućnost punjenja kod kuće i mogućnost korištenja državnih poticaja prilikom kupovine.
Kad su u pitanju državni poticaji, zanimljivo je da nešto više od polovice ispitanih (56%) nije uopće upoznato s njima: ili uopće nisu čuli za njih (10%) ili samo znaju na informativnoj razini, da postoje i ništa više (46%).
Među nedostacima električnih automobila dominira onaj financijske prirode, a to je sama cijena automobila. Uz cijenu, nedostatkom smatraju mali doseg baterije, visoku cijenu nove baterije, a i nedovoljan broj punionica.
U situaciji kupovine električnog automobila veliki broj elemenata bi utjecao na samu kupovinu: najviše cijena automobila, ali i neki drugi troškovi: cijena nove baterije, servisa, rezervnih dijelova…
Osim elemenata financijske prirode, veliku ulogu u odluci igra sam doseg baterije, kao i garancija na nju.
Među vozačima je najviše (48%) onih koji smatraju da bi jedna puna baterija trebala biti dovoljna da s električnim automobilom mogu doći npr. od Zagreba do Splita (400 km), a po mogućnosti i dijelom puta natrag (750 km).
Nešto više od trećine (37%) optimalnim dosegom baterije smatraju udaljenost do 400 km, dok je najmanje onih (15%) koji očekuju da će s jednim punjenjem baterije moći prevaliti velike udaljenosti (više od 750 km).
Informiranost o električnim vozilima je relativno niska, što je najvećim dijelom uvjetovano manjkom interesa. Oko električnih vozila postoji puno nepoznanica koje izazivaju nesigurnost kod vozača, a veliki dio informacija koje imaju o električnim vozilima su negativne.
ELEMENTI KOJI UTJEČU NA ODLUKU O KUPOVINI ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA:
Cijena vozila 61%
Doseg baterije 31%
Cijena nove baterije 12%
Broj dostupnih punionica 12%
Dostupnost državnih poticaja 11%
Garancija na bateriju 10%
Cijena servisa 9%
Pouzdanost vozila 9%
Vrijeme punjenja 8%
Cijena rezervnih dijelova 6%
Stupanj zagađenja okoliša 6%
Dostupnost rezervnih dijelova 5%
Kompatibilnost punjača 4%
Ubrzanje kod kretanja 1%
Nečujan rad 1%
Cijena guma 1%
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....