Točno deset godina nakon posljednjeg proizvedenog primjerka Honda je na tržište vratila kultni XL 750 Transalp. I odmah izazvala kaos u klasi malih putnih endura, jer je riječ o motociklu sa 92 KS i svega 208 kilograma, čija bi se cijena trebala kretati oko 90.000 kuna (12.000 eura).
Yamaha Tenere 700 i Aprilia Tuareg 660 su osjetno slabiji (73 i 80 KS), BMW F 750 i 850 GS puno su teži (224 kg), a isto vrijedi i za sasvim novi Suzuki V-Strom 800 (230 kg). Korak uspijeva držati jedino KTM 890 Adventure sa 100 KS i, ali je osjetno skuplji (105.000 kuna/13.900 eura).
Već na prvi pogled lako je zaključiti da je riječ o Transalpu, koji se proizvodio punih 25 godina - od 1987. sve do 2012. Jer, nemoguće je zaboraviti prednju masku koja se spušta sve do hladnjaka, aluminijski štitnik motora s rupama, aluminijski nosač za kovčege iza sjedala, kao i zlatne žbičane naplatke. Pogotovo u prepoznatljivoj bijelo-crveno-plavoj boji.
Od originala odudaraju jedino nisko ugrađeni ispušni lonac i prednja maska koja najviše podsjeća na novije Honde poput CB 500 X.
Nakon novog CB 750 Horneta, Transalp je drugi motocikl na novoj Hondinoj platformi s čeličnim okvirom i rednim dvocilindrašem (755 cc). Riječ je o motoru koji nema gotovo ništa zajedničkog s rednim dvocilindrašem iz Africe Twin (998/1084 ccm), osim radilice s danas već obveznim offsetom od 270 stupnjeva, pa okretni moment razvija i zvuči kao V2 s cilindrima pod 90 stupnjeva. Uglavnom, izvlači lijepih 91,8 KS pri 9500 okretaja, uz 75 Nm okretnog momenta pri 7250 okretaja.
Čelični okvir sa sjedalom na 85 centimetara od tla i ovjes s vilicama hoda 20 centimetara sprijeda i 19 straga, odnosno kotačima od 21 col sprijeda i 18 straga otkrivaju da je Transalp namijenjen i ozbiljnom off-roadu, pogotovo što je opremljen spremnikom goriva od 16,9 litara, pa uz prosječnu potrošnju od 4,4 litre prevali prilična 384 kilometra.
S prethodnim dvjema generacijama iz 1987. i 2000. novi XL 750 Transalp nema ama baš nikakve veze kad je u pitanju elektronika, jer već iz tvornice dolazi opremljen podesivom kontrolom proklizavanja i uređajem protiv blokiranja (ABS), koji se u off-roadu mogu i sasvim isključiti, a tu su i četiri programa rada. Svime se upravlja putem na dodir osjetljivog zaslona u bojama (TFT), a ispod sjedala je i priključak za punjenje telefona (USB). Uz doplatu se isporučuje i quickshifter.
Ukratko
Već na prvi pogled u novom XL 750 lako je prepoznati kultnog Transalpa, koji se proizvodio četvrt stoljeća - od 1987., pa sve do 2012. Treće je to Hondino ime koje se vraća na velika vrata, nakon Aftice Twin i Horneta
U izdanju za grad Transalp se isporučuje s top-caseom od 50 litara, a za putovanja s bočnim i kovčegom od 59 litara, ali i svjetlima za maglu, dok off-road izdanje sadrži i štitnik motora te quickshifter
Zahvaljujući rednom dvocilindrašu Transalp je ostao vitak, a unatoč klasičnom čeličnom okviru nije ni pretjerano težak – sa svim tekućinama – uključujući i pun spremnik goriva – teži svega 208 kilograma