Hrvatski autoklub i europski partneri su objavili rezultate još jednog testa dječjih sjedalica. Ovoga puta je provjereno čak 24 modela za djecu svih životnih dobi, od najmanjih beba do visine od 150 centimetara. Sjedalice su analizirane u četiri glavne kategorije: sigurnost (frontalni i bočni sudari), jednostavnost uporabe, ergonomija, te štetni sastojci u materijalima.
Rezultati su prilično pozitivni, budući da je čak 15 modela proglašeno dobrima, a sedam ih dobilo ocjenu - zadovoljavajuće. Ipak, dva modela su proglašena lošima i mogla bi predstavljati sigurnosni rizik u slučaju sudara ili opasnost za zdravlje djeteta zbog štetnih materijala. Sjedalice koje nisu prošle test su Silver Cross Discover i-Size te Peg Perego Viaggio Twist + Base Twist. Silver Cross Discover i-Size, sjedalica namijenjena djeci visine od 100 do 150 centimetara pala je jer je sadržavala previše plastifikatora DPHP koji je opasan za zdravlje djeteta, odnosno može oštetiti štitnjaču i hipofizu. Peg Perego Viaggio Twist + Base Twist se pokazala još lošijom jer je, osim što je imala previše štetnih sastojka, potpuno zakazala u frontalnom crash testu što može dovesti do teških ozljeda djeteta.
Najbolje ocjene dobile su sjedalice Nuna Pipa Urbn (ocjena 1.6), te Cybex Cloud G i-Size+ Base G i Lionelo Astrid i-Size + Astrid i-Size Base (oba po 1.8). Naglašavamo, da su ocjene davane po "njemačkom sustavu gdje je najbolja ocjena 1, a najgora 6.
Na području sigurnosti posebno su se istaknuli modeli Lionelo Astrid i-Size + Astrid i-Size Base, Avionaut Cosmo, Cybex Cloud G i-Size, Lionelo Astrid i-Size i Maxi-Cosi Pebble 360 Pro2, dok je najgori bio već spomenuti Peg Perego Viaggio Twist + Base Twist. Po jednostavnosti uporabe se izdvojila sjedlaica Maxi-Cosi RodiFix Pro2, dok je na donjem kraju ljestvice (ipak s još uvijek prolaznom ocjenom) Britax Römer Safe-Way M. U pogledu ergonomije najbolji model je Cybex Cloud G i-Size, ali i sve druge sjedalice su ovdje dobile dobre ocjene. U pogledu štetnih sastojaka čak je 16 sjedalica vrlo dobro, no dvije ranije spomenute su zbog njih pale na testu.
Svih 24 testiranih dječjih sutosjedalica izrađeno je sukladno novoj UN regulativi broj 129, budući da se od početka rujna prošle godine, sjedalice izrađene prema staroj regulativi broj 44 u Europskoj uniji više ne smiju proizvoditi ili uvoziti. Ipak, ti će se (stari) modeli sjedalica smjeti prodavati do kraj kolovoza ove godine.