ŽIVOTNI VIJEK

Veliko istraživanje uglednog NCAPa: Dizelska Škoda Octavia zagađuje manje od električnih modela

U životnom ciklusu veliko električno vozilo može imati sličnu, čak i veću potražnju za primarnom energijom od konvencionalnog auta
 Marko Miščević/Cropix

Green NCAP objavio je svoju prvu analizu životnog ciklusa (LCA) za 61 automobil. Brojke uključuju ukupnu količinu stakleničkih plinova i potražnju za primarnom energijom potrebnu za ekstrakciju sirovina, proizvodnju, distribuciju automobila, zajedno s njihovim radom, recikliranjem i konačnim zbrinjavanjem.

Da bi razumjeli pravi ekološki utjecaj i održivost automobila, potrebno ga je promatrati u kontekstu cijelog životnog ciklusa. To znači da se moraju uzeti u obzir svi procesi i tokovi resursa i energije povezani s proizvodnjom, korištenjem i recikliranjem automobila na kraju njegova životnog vijeka.

image
Green NCAP

Procjena životnog ciklusa, ili LCA, metoda je koja procjenjuje ove pojedinačne doprinose kako bi se predvidio utjecaj automobila na okoliš tijekom cijelog životnog vijeka 'od kolijevke do groba'.

LCA informacije mogu biti složene i teško razumljive.

LCA analiza pretpostavlja životni vijek vozila od 16 godina i prijeđenu kilometražu od 240.000 km, a izračuni se temelje na trenutnoj, prosječnoj mješavini energije i materijala 27 država članica Europske unije.

Green NCAP-ova procjena životnog ciklusa pridaje istu važnost primarnoj energetskoj potražnji (PED) kao što se radi o emisijama stakleničkih plinova. PED predstavlja zbroj primarne energije izvučene iz prirode za osiguravanje transporta, uključujući ugljen, naftu, prirodni plin, hidroenergiju, vjetar, otpad, solarnu i nuklearnu energiju.

image
Green NCAP

Budući da su zalihe energije oskudne i vrijedne, treba ih mudro iskoristiti i maksimalno povećati učinkovitost svih procesa u životnom ciklusu vozila.

Pokazalo se da u svom životnom ciklusu veliko električno vozilo treba puno više energije od malog i da električno vozilo općenito može imati sličnu ili čak veću potražnju za primarnom energijom od usporedivog konvencionalnog automobila.

image
Green NCAP

Najbolji rezultati na testu postignuti su s konvencionalnim dizelskim obiteljskim vozilom. Konkretno, radi se o Škoda Octaviji pokretanoj dvolitrenim TDI motorom s procijenjenom ukupnom potrošnjom primarne energije životnog ciklusa od 164 MWh.

Ipak, za usporedbu, to je jednako godišnjoj potražnji za električnom energijom 55 europskih prosječnih kućanstava.

Kompletne rezultate pročitajte OVDJE.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 11:15