Kod domaćih trgovaca autima postoji jedno nepisano, ali univerzalno pravilo: auto bez klime i alu naplataka je gotovo nemoguće prodati. I ima nešto u tome: u vrijeme kada su ABS, ESP ili zračni jastuci postali – silom zakona – dio obavezne opreme, a povećanjem standarda upitni više nisu niti središnje zaključavanje ili podizači stakala sprijeda, kao minimum koji svatko želi u autu pojavljuje se klima uređaj. Mi smo, stoga, usporedili najjeftinije modele s toliko željenim dijelom opreme.
Kada se pogledaju modeli iz ove skupine, najprije se primjećuje kako su doslovno svi sklopljeni izvan zemalja s velikim troškovima radne snage. Dobro, Volkswagen se radi u Slovačkoj, Renault u Sloveniji, a Toyota u Češkoj – zemljama koje su Hrvatsku „prešišale“ po svim mogućim ekonomskim kriterijima – ali svi ostali proizvode se tamo gdje je rad jeftin: Tajland, Turska, Rumunjska… Također, ono što je jedinstveno svim modelima je da se nije trošilo na danas uobičajene detalje poput Start/Stop sustava ili tempomata. I kod motora je priča ujednačena: sve modele pokreću atmosferski benzinci 1.0 s tri cilindra. Međutim, zato su cijene senzacionalne. Čak dva modela stoje manje od 70.000 kuna. To je dopadljiva Dacia Sandero te – što nas je iznenadilo – zgodni Mitsubishi Space Star, dvadesetak centimetara kraći od rumunjskog modela. Kako oba motora imaju sličnu snagu, oko 70 KS, performanse i potrošnja su na strani 150 kilograma lakšeg japanskog modela koji se proizvodi u Tajlandu. Na strani Dacije je zato prostranost u kabini, prtljažniku te obujam spremnika goriva od čak 50 litara.
Kada već govorimo o prostranosti, tu je bez ikakve dileme prvak još jedna Dacija u društvu, Logan. Model koji je Daciju vratio na svjetsku kartu identično je motoriziran kao i Sandero, ali ima prostranu limuzinsku karoseriju i prtljažnik od čak 510 litara. Onaj tko kod kupnje želi potrošiti najmanje novca u odnosu na kubike prostora, ne treba tražiti dalje. Logan košta tek 70.400 kuna. Nekoliko stotina kuna jeftiniji od Logana je Suzuki Celerio. Zaista, bilo bi svjetsko čudo da Suzuki, koji se ističe sjajnim cijenama svih modela, nema niti jedan model među najjeftinijima. Celerio se radi u Tajlandu, neuglednog je izgleda i napravljen od jeftinih materijala, ali je inteligentno projektiran tako da ima poprilično mjesta u unutrašnjosti. A sada prelazimo na malo jače igrače. Malo manje od 72.000 kuna za svoj model i10 traži Hyundai. S motorom snage 66 KS jedan je od najslabijih u usporedbi, ali sveukupno automobil djeluje jako dobro te ima jamstvo od čak pet godina. Jednako toliko za svoj model garantira i Toyota. Riječ je, naravno, o Aygu koji u svojoj najjeftinijoj izvedbi košta samo 1000 kuna više od Hyundaija. Motor Ayga pritom ima 69 KS te najmanju potrošnju u usporedbi.
Konačno, došli smo do dvije legende. U ovoj usporedbi Volkswagen, potpuno logično, predstavlja maleni Up! koji jedini ima samo troja vrata. Doduše, to nekome može i pasati. Njegov motor od 60 KS poprilično je živahan i dobro se nosi s autom od 900 kila čija je najveća prednost vrijednost marke. Druga je legenda Renault Twingo, sada blizanac Smarta ForFour, koji dolazi iz Novog Mesta. Vrlo ograničeno opremljen, ali dopadljiv, nama se osobno ne sviđa što ima jamstvo od svega dvije godine.
Modeli
Dacia Logan Prvak čvrstoće / NAJBOLJA KUPOVINA
Tko pri izboru auta kao prioritet izdvaja čvrstoću, izdržljivost te prostranost unutrašnjosti ne treba previše tražiti, jer Logan bez ikakvih problema zadovoljava te uvjete.
Cijena 69.900 kuna
Dacia Sandero Pravi kompakt
Gotovo je nevjerojatno da je među najjeftinijim autima na tržištu kompakt poput Sandera. Ogoljen do krajnje mjere te sa malim motorom košta manje od 70.000 kuna.
Cijena 70.400 kuna
Hyundai i10 Ljepotan za grad
Možda i najdopadljiviji u usporedbi, iako je to pitanje ukusa, Hyundai i10 po svim je karakteristikama tipični gradski auto. Nema neke performanse, ali je dovoljno agilan i štedljiv.
Cijena 71.990 kuna
Mitsubishi Space Star Ugodno iznenađenje
Iz kuće Mitsubishi posljednjih godina ne izlaze neki posebno poželjni niti zanimljivi modeli. Međutim, Space Star je vrijedan pažnje jer daje dobru vrijednost za novac.
Cijena 69.900 kuna
Renault Twingo Legenda koja živi
Twingo je bio i ostao pojam malog gradskog auta. Iako i dalje najviše volimo njegovu originalnu, prvu generaciju, moramo reći da je i ovaj ostao sjajan po mnogočemu.
Cijena 77.400 kuna
Suzuki Celerio U prosjeku klase
Maleni se Suzuki ni po čemu posebno ne ističe, niti u pozitivnom niti u negativnom smislu. Baš kao i mnogi njegovi kolege ima maleni spremnik goriva, a radi malene mase vrlo je okretan.
Cijena 70.170 kuna
Toyota Aygo Šminker s pokrićem
Maleni Aygo ono je što volimo, bez ikakve zle namjere, zvati idealnim ženskim autom. Lijep je, prestižan, okretan, kvalitetno napravljen... Mikroskopski prtljažnik može mu se oprostiti.
Cijena 72.900 kuna
Vokswagen Up! Imidž prije svega
Jedini trovratni model u usporedbi, ali to će mnogima biti i razlog za kupnju. Auto je uobičajeno visoke Volkswagen kvalitete koja se dokazuje jamstvom dugim 4 godine.
Cijena 74.220 kuna
Kada sve zbrojimo i oduzmemo, možemo zaključiti: ako su vam prioritet prostor i cijena onda se zaputite u Dacijin salon. Ako vam je bitan imidž i izgled, krenite put Toyote, ali se usput zaustavite i kod Hyundaija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....