IZAZOVNO VRIJEME

Volkswagen prestigao Teslu u Europi. Je li američki proizvođač električnih auta ipak precijenjen?

Nedavne nesreće pogoršale su Teslin imidž, tu je i rast konkurencije, pa Tesla Motors mora imati dobru strategiju za ostanak na vrhu
Tesla Motors, Hong kong, ilustracija
 Profimedia

Deutsche Welle News pozabavio se okolnostima u kojim se nalazi Tesla Motors u trenutku njihove rekordne proizvodnje i isporuka električnih automobila za posljednje tromjesečje.

Dobit kompanije je porasla sa 16 milijuna dolara prije godinu dana na 438 milijuna. Međutim, zabrinutost za sigurnost i stjecanje konkurencije mogu značiti da tvrtka možda više nije u tako dobrom položaju. Napravili su i analizu u kojem bi smjeru mogla ići kompanija.

"Analitičari pomno promatraju hoće li uspješno napraviti skok. Brojke izgledaju dobro, Tesla je nadmašio očekivanja s 180.000 prodanih vozila u prvom tromjesečju te i dalje ostaje zvijezda na burzi".

Vrijednost joj je procijenjena na preko 700 milijardi američkih dolara, po čemu vrijedi više od svih tradicionalnih proizvođača automobila zajedno. Ali utrka je tek počela. Uz veliku strategiju širenja, Tesla sada pokušava povećati svoje prodajne brojke. Novoizgrađeni pogon u Shangaiju već se isplatio, s obzirom na to da je svaka treća prodana Tesla, prodana u Kini.

image
Rast cijena dionica Tesle
Youtube Screenshot

Unatoč tome, etablirani proizvođači automobila počinju sustizati američkog proizvođača. U Europi se Volkswagen izborio za prvo mjesto na listi najviše prodanih EV-ova prošle godine. Zatim slijedi grupa Renault-Nissan-Mitsubishi, dok je Tesla Motors bio tek treći. Istodobno, ostali tradicionalni proizvođači automobila uvode nove modele također se pridružujući igri.

Međutim, neke kontroverze nikako ne utjeću na imidž Tesle poput prometnih nesreća. Okolnosti oko nedavne nesreće sa smrtnim posljedicama u Teksasu tek trebaju biti do kraja razjašnjene. Utjecajni magazin za zastupanje potrošača kaže da "izvješća sugeriraju da je Autopilot manjkav" dok u Tesli smatraju kako to ne može biti istina.

Nadalje, kineske vlasti optužuju tvrtku za lošu kvalitetu, a treba spomenuti i nedavni prosvjed kupca koji je postao globalno viralan na svim društvenim mrežama, u kojem Teslu optužuje da su neispravne kočnice uzrokovale jednu nesreću. Uz to, tu su i drugi manji problemi koji prate električnog proizvođača automobila.

"Mislimo da ovo ilustrira kako je Tesla trenutno možda u škakljivom položaju. Njihove su zalihe prošle godine porasle sedamsto posto, vrijede više od tri velika njemačka proizvođača automobila [Volkswagen, Daimler, BMW]. Dakle, imaju zaista ogromna očekivanja od njih, ali to pokazuje da zapravo ne udovoljavaju zahtjevima tržišta", rekla je Chelsey Dulaney, analitičarka business odjela DW-a.

No, s obzirom na to da konkurencija znatno jača, pravo pitanje je može li se Tesla nadmašiti? Jasno je kako raste zabrinutost investitora jer je Tesla Motors dugo vremena bila jedino ime u igri, te tako držala monopol. No sad se situacija vrlo brzo mijenja. U Europi, Volkswagen i Daimler ulažu stotine milijardi u razvoj električnih vozila. U Sjevernoj Americi to su Ford i GM, pa Tesla počinje zaostajati na tržištu, posebice u Europi.

image
Nove registracije EV-ova (Europa)
Youtube Screenshot

Teslini budući planovi umnogome ovise o dva nova postrojenja u Njemačkoj i Sjedinjenim Državama. U SAD-u očekuju da se tvornica u Teksasu otvori do sljedeće godine, no u Njemačkoj još uvijek ima puno neizvjesnosti oko nove tvornice kod Berlina, jer još uvijek nije dobila konačno odobrenje njemačkih dužnosnika zbog ekoloških pitanja.

U svakom slučaju, činjenica je da Tesline dionice padaju unatoč rekordnom tromjesečju i pred kompanijom je očigledno vrlo izazovno razdoblje kako bi ostali na vrhu u trenutku kad su tradicionalni najveći igrači uhvatili priključak u elektrifikaciji...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 10:12