IZVJEŠTAJ S JUGA AFRIKE

VOZILI SMO AUDI A7 SPORTBACK: Elegantno pakirana impresivna zbirka inženjerskih dostignuća

Audijeva coupe limuzina i dosad je slovila za jedan od onih modela koji zadržavaju dozu elegancije bez obzira jeste li se njime uputili na večeru, poslovno putovanje ili ganjanje brdskim cestama. I novi A7 ostaje na tom kursu, ali donosi još efikasniju TFSI i TDI motorizaciju s MHEV potporom, nezaobilazni quattro, čak 39 raznih sustava asistencije, 4WS upravljanje putem svih kotača...
 Audi

Odabrati Cape Town u Južnoj Africi za mjesto prvih testnih vožnji novog A7 Sportbacka svakako nije svakidašnja odluka, no već i ona sama po sebi govori mnogo. Kao Audijeva poruka njihovoj klijenteli, ali i konkurenciji: imamo specijalan proizvod, i on zaslužuje i specijalnu prezentaciju. Doista, mnogo je toga na njemu posebno: Audi A7 sjedi na platformi budućeg A6, iako se naizgled čini bliži velikom A8, kako svojim impozantnim nastupom, tako i tehnološkim rješenjima. Velika Audijeva coupe limuzina impresivna je zbirka inženjerskih dostignuća sa čak 39 sustava asistencije, uključujući i mogućnosti poluautomatske vožnje, između ostaloga u obliku AI sustava za autonomno parkiranje.

No, kako je A7 i dalje jedan od onih automobila koje više volimo voziti sami, ispostavilo se da je ovdje daleko bolje uzeti volan u svoje ruke i uživati. Isprobali smo prvo 50 TDI (3.0 litreni V6 sa 286 KS i 620 Nm) i u njemu smo dobili upravo ono što smo i očekivali, dinamičnu prestižnu limuzinu koju će jako voljeti poslovnjaci što na dnevnoj bazi prevaljuju velike kilometraže. Tome u prilog govori čitav paket, od motora i pogona, do 8 stupanjskog tiptronica koji dolazi uz njega. 55 TFSI sa 340 KS i 500 Nm, koji je bio drugi na redu, dolazi sa 7 stupanjskim S tronicom s dvostrukom spojkom, što za rezultat ima dodatnu dozu opće uglađenosti i još upečatljiviji odaziv na gas, čak i uz nešto višu potrošnju s kojom ovdje treba računati.

Foto: Audi

Mi smo ga vozili na testnoj ruti u dužini od oko 200 kilometara, koja se sastojala od nešto autoceste (s južnoafričkim ograničenjem od maksimalnih 120 km/h i puno nadzornih kamera) te ostatkom ravnopravno podijeljenim između velegradskog prometa i otvorenih cesta. Za razliku od dizelaša koji nam je u sličnom kombiniranom ciklusu trošio oko 8 litara, TFSI je tražio skoro četiri litre više, no to je cijena koju bi dobar dio kupaca ovakvog auta mogao prihvatiti bez suvišnih pitanja. Oba motora, kao i ostali koji će se u ponudi pojaviti nešto kasnije, opremljeni su MHEV sustavom koji rekuperacijom može generirati do 12 kW, a posebno efektan pritom je coasting s isključenim motorom koji funkcionira na brzinama od 55 do 160 km/h, a može potrajati do 40 sekundi. U praksi to izgleda kao cijela vječnost...

Static photo
Colour: Ara Blue
Audi

Bez obzira za koju se opciju odlučili, A7 će i u luksuznom i u vozačkom smislu donijeti puno. Za razliku od postavki vožnje koje se, dakako, mijenjaju ovisno o vozačevim potrebama i raspoloženju (od Dynamica i Auta do Comforta Efficiency i Individuala...) neke su stvari ovdje konstanta, i to je jako dobro. Primjerice, 4WS sustav upravljanja putem svih kotača u autu kao što je skoro petmetarski A7 (497x191x142 cm) praktički je zdravorazumski izbor. Počevši od grada, gdje mu smanjuje radijus okretanja i olakšava manevriranje, pa do otvorene ceste i autoceste gdje ga čini primjetno stabilnijim (čitaj: bržim). Pri brzinama nižim od 60 km/h stražnji mu se kotači okreću u smjeru suprotnom od prednjih, a iznad njih gledaju u istom. Rezultat je efektan i brz prolazak kroz zavoj, više kližući nego skrećući, no to putnici (a i dobar dio vozača) neće osjetiti. Za razliku od pažljivijeg promatrača izvana, koji će već pri uparkiravanju moći primijetiti da se osim prednjih na A7 mrvicu okreću i stražnji kotači…

No za dodatnu vizualnu dimenziju u vožnji kod A7 postoji još nešto. Na još većim brzinama, konkretno iznad 120 km/h, automatski se izvlači stražnji spojler koji generira dodatni pritisak na podlogu te automobilu k tome daje još atraktivniji izgled. Stoga, tko ga želi imati izvučenoga i na nižim brzinama, bilo zbog vožnje ili zbog šminke, uvijek može posegnuti za tipkom i aktivirati ga samostalno… Uz nezaobilazni quattro A7 se, tako, može voziti doista brzo i dinamično, čak i unatoč svojim nimalo skromnim gabaritima, ali i ugodno krstariti i uživati u komforu. Njegova je kabina stvorena za to, počevši od kokpita dobrim dijelom preuzetog sa osmice te stilski i funkcionalno definiranog sa čak tri velika zaslona (te dodatni head up display), pa sve do odgovarajućeg smještaja na stražnjim sjedalima. Umanjimo li činjenicu da će višim putnicima iz evidentnih razloga tamo vjerojatno nedostajati malo prostora za glavu, sjedi se kraljevski: iako je 5 mm kraći od prethodnika, osovinski razmak mu je 12 mm veći, što je bilo dovoljno da se straga dobije 21 mm. Prtljažnik prima od 535 do 1390 litara. Na naše tržište A7 Sportback stiže polovicom ožujka, do kada će biti poznate i točne cijene i specifikacije. Uz navedeno, kao i ono evidentno - vizualni nastup na koji ne treba trošiti puno riječi - jasno je da je pred konkurenciju Audi poslao i više nego ozbiljan izazov. Doista, oni koji si ga mogu priuštiti vozit će poseban auto…

Ukratko

A7 Sportback vozi na kotačima veličina od 18 pa do 21 cola, a iza njih se kriju kočnice s alu-čeljustima i diskovima do 400 mm. Osim prednjih, tu skreću i stražnji kotači

Na stranu sad efektna svjetla, dizajnerski tu baš ništa nije prepušteno slučaju: treće bočno staklo sužava se prema gore i šalje pozdrav Audiju 100 Coupe S iz 1970. Nezaobilazni S line između ostaloga donosi 10 mm niži ovjes (u ponudi su još tri izvedbe). Među komfornim opcijama je i B&O 3D audio

Spektakularni kokpit uključuje HUD i 12,3-inčni Virtual Cockpit te 10,1-inčni gornji zaslon (s haptičkim “klik” povratnim signalom), kao i 8,6-inčni donji, orijentiran na klimu i unos teksta. S većim osovinskim razmakom straga dolazi malo više mjesta, no najviši će zbog kupeovske krovne linije i dalje morati zavlačiti glavu u ramena

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. prosinac 2024 19:46