Činjenica da je najnoviji model u Audijevoj SUV ponudi ujedno i najmanji zapravo ne znači ništa, premda čovjek toga postane svjestan tek nakon što se s njim susretne uživo i u njemu odveze pokoji kilometar. Samim vanjskim dimenzijama Q2 je, naravno, manji i od najbližeg modela u Audijevoj SUV obitelji, Q3, pa i od A3 Sportbacka, koji mu po mnogo čemu možda i veći izravni konkurent. No, iskustvo iz prve ruke ne samo da nadopunjuje tu percepciju, nego je dijelom i opovrgava…
Foto: Audi
Ono po čemu se Q2 nesumnjivo razlikuje od ostatka ponude definitivno je izgled. S obzirom na tradicionalno konzervativan Audijev kućni pristup dizajnu, Q2 s nekim novim rješenjima koje je predstavio tim Marca Lichtea gotovo da nastupa revolucionarno. U nekom drugom slučaju te bi razlike možda zvali i malim detaljima, ali kad one dođu iz Ingolstadta, to nikako nije mala stvar.
Posebno zarezivanjem bočnog ramenog pregiba malo ispred prednjih vrata i na sredini stražnjih, kojim je stvoren specifičan šesterokutni oblik koji je poslužio i kao inspiracija za stvaranje nove single frame rešetke hladnjaka. Uz kontrastni C nosač, Q2 se vizualno poprilično zaoštrio i u odnosu na Q7, a kamoli na ostarjeli Q5, i tako stvorio novi dizajnerski jezik koji ubuduće možemo očekivati i na ostalim Audijevim SUV-ovima.
Zanimljivo je, k tome, i da Q2 osovinski razmak ne dijeli sa A3 Sportbackom, nego s klasičnim trovratnim A3, kod kojeg je on kraći 3,5 cm i iznosi okruglih 260. Dijelom to Q2, baš kao i Q3, kompenzira visinom, pa ni u jednom trenu ne djeluje skučeno nego - upravo suprotno - impresionira ponudom prostora. Sprijeda smo to još i očekivali, no straga se nismo nadali čudu. A tamo je bez problema moguće smjestiti i putnika višeg od 180 centimetara, i to iza vozača jednakih gabarita…
Usporedimo li situaciju s Q3, ispada da je najviše stradao prtljažnik. Sa 405 litara osnovnog, odnosno 1050 litara maksimalnog obujma, Q2 je u odnosu na većeg brata ostao kratak za 55, odnosno 315 litara. No, s druge strane, od A3 Sportbacka u startu guta 15, a sa spuštenim naslonom 170 litara više… No, te brojke ovdje su važne tek djelomično. Što posebno postaje jasno s prvim sjedanjem za upravljač: koliko god malen ili velik bio, Q2 nastupa kao punokrvni premium i već to će nesumnjivo biti dovoljno dobrom dijelu zainteresiranih kupaca.
Kokpit je uzor također pronašao u A3, a kad solidnosti gradnje i vrhunskoj ergonomiji dodamo detalje poput virtualnog kokpita dijagonale 12,3 inča, velikog Head Up zaslona, MMI-ja i sve sile raznih sigurnosnih i komfornih opcija, teško je ostati ravnodušan… Ponudu benzinaca za Q2 otvaraju 1,0-litreni trocilindarski TFSI sa 116 KS i 1.4 TFSI sa 150 KS i COD (cylinder on demand) tehnologijom, a i dizelaši također kreću sa 116 i 150 KS (1.6 TDI i 2.0 TDI). Najjači benzinac u ponudi je 2.0 TFSI sa 190 KS, koji standardno dolazi sa automatskim 7-stupanjskim mjenjačem S-tronic i quattro pogonom.
Isto vrijedi i za jednako snažan top dizelaš 2.0 TDI, a upravo tu pogonsku kombinaciju i osobno smo isprobali u okolici Züricha, gdje je s prosjekom od 6,5 litara do izražaja došla njezina štedljivost. Barem nam se tako čini: Audi, naime, još uvijek nije deklarirao potrošnju ni za jedan Q2 osim 1.4 COD S-tronic, za koji navodi kombinirani prosjek od 5,2 do 5,5 litara, ovisno o veličini kotača (od 16 do 19 inča)…
U vožnji Q2 nastupa uvjerljivo, sa čvrstim, ali ne i neudobnim ovjesom. Izvedbe s prednjim pogonom koriste kompaktnu i laganu stražnju osovinu sa stabilizatorom, a kod quattro izvedbi tu je nezavisni multilink. Uz kratke prevjese i udaljenost karoserije od tla od 15 centimetara Q2 je vrlo agilan, a u seriji je i uređaj Dynamic Select za odabir načina vožnje (Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency ili Individual). Zainteresirani? Na hrvatsko tržište Audi Q2 stiže najkasnije do studenoga, dokad će biti poznate i sve točne specifikacije i cijene. No, orijentacije radi, otkrit ćemo vam da u Njemačkoj starta na 22.900 eura...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....