Ma, ne diraj ništa. Samo dotjeraj sitnice na koje su se žalili kupci i baci se na Bentaygu. Tako je vjerojatno glasila naredba dizajnerima Bentleya kad su se, četiri godine nakon predstavljanja, prihvatili dotjerivanja druge generacije Continentala GT. Imali su, dakako, i jako dobar razlog. Luksuzni coupe s četiri sjedala se, naime, podjednako dobro prodaje kao i izgledom gotovo identičan prethodnik iz 2003., prvi model stvoren na Volkswagenovoj platformi D1 (kao i VW Phaeton) i pod budnim okom genijalnog šefa Franz-Josefa Paefgena, koji je gotovo lokalnog proizvođača s godišnje proizvedenih svega 1017 automobila pretvorio u globalnog igrača sa 10.120 automobila proizvedenih u 2013. i danas čini četiri petine svih u svijetu prodanih Bentleya (preostalo su Flying Spur i Mulsanne, a od proljeća i SUV pod imenom Bentayga).
Dizajneri su stoga samo blago dotjerali linije koje je još 2003. nacrtao belgijski majstor dizajna Dirk van Braeckel (danas u Bugattiju), pokušavajući nas poletnom bočnom linijom i naglašenim stražnjim blatobranom podsjetiti na pedesete godine i kultni R-Type Continental. Prepoznatljiva četiri okrugla svjetla i kromirana maska hladnjaka, koju su često kopirali tuneri Chryslera 300C, ostala su ista, nov je tek spojler u donjem dijelu branika i otvor za zrak u prednjim blatobranima sa stiliziranim slovom B. Gotovo netaknuta je i unutrašnjost. Nov je tek upravljač s većim ručicama za promjenu stupnja prijenosa, oznake na instrumentnoj ploči i sjedala - ravno prošivena na standardnim i u obliku dijamanta na V8 S i GT Speedu. I to je manje-više sve...
Istog su se recepta držali i inženjeri, pa se pod dugim prednjim poklopcem i dalje kriju dva motora - 6,0-litreni twin-turbo W12 sa 590 KS (GT) i 635 KS (GT Speed) i 4,0-litreni twin-turbo sa 507 KS (GT V8) i 528 KS (GT V8 S) poznat iz Audija S8. I dok standardni W12 uvijek ostaje nenametljiv i prigušen, pa kao saliven pristaje cabrioletu Convertible i limuzini Flying Spur, coupeu više odgovara V8, pogotovo snažniji V8 S. Razvija snagu, rado se zavrti do crvenog polja na 6500 okretaja, a svako odlučnije davanje (i oduzimanje) gasa popraćeno je grmljavinom iz ispušnih cijevi kakvu umije proizvesti samo Bentley (poslušaj GT3-R na Youtubeu).
Lijepo se i vozi, pogotovo na autocesti i u dugim, brzim zavojima, gdje do izražaja dolaze zračni ovjes i međuosovinski razmak od priličnih 2,75 metara. Savršeni gran turismo. U oštrijima, pak, unatoč stalnom pogonu na sva četiri kotača sa središnjom visko-spojkom, snažno podupravlja i otkriva da je ipak riječ o automobilu dugom 4,81 metar i teškom poprilične 2,3 tone. Pritom od pomoći nije ni prelagani servoupravljač...
TEHNIČKI PODACI
Motor twin-turbo, V8, 3993 ccm
Snaga 528 KS pri 6000/min
Okr. moment 680 Nm pri 1700/min
Pogon na sva četiri kotača
Mjenjač automatski (8)
Dimenzije 481 x 194 x 140 cm
Osovinski razmak 275 cm
Prtljažnik 358 litara
Gume 275/40 ZR20
Težina 2295 kg
Ispuh CO2 246 g/km
Ostali motori
Benzinski 6.0 W12 (590 KS),
6.0 W12 (635 KS) i 4.0 V8 (507 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....