Zadivljeni pogledi i uobičajena kanonada pitanja pratili su nas cijelo vrijeme tijekom probnih vožnji novog Bentleya GT Continental V8 S na istarskim prometnicama. Nimalo čudno, jer Continental GT uistinu izgleda moćno i otmjeno. Omiljeni auto bogatih i slavnih u svom drugom, obnovljenom izdanju predstavljen je lani u Frankfurtu, ali tek s proljećem krenule su prve isporuke. Continental GT koji na savršena način spaja vrhunski komfor, sportski ugođaj i zadivljujuće performanse, najprodavaniji je model slavnog britanskog proizvođača luksuznih automobila, od 1998. u vlasništvu Volkswagena, a upravo je verzija sa V8 motorom najtraženija.
Novo izdanje obilježeno je oznakom S, koja najavljuje dodatno naglašene sportske osobine. Karoserija je spuštena 10 mm, podnožjem prednjeg odbojnika i pragovima proteže se aerodinamički spliter, a uz otvorenije 20-colne naplatke pruža se bolji pogled na veće kočne čeljusti. Završni pečat donose crni retrovizori i rešetke na prednjim otvorima. No, sve je to podložno promjenama, jer želje kupaca na prvom su mjestu, a one su kumovale i dodatnoj konjici. Osamcilindrični motor obujma 4 litre s direktnim ubrizgavanje i dva turbopunjača, umjesto 507 sad razvija 529 KS, uz 680 Nm, koji se na sva četiri kotača (u normalnim uvjetima 60 % na stražnje) prenose putem novog ZF automatskog mjenjača s osam stupnjeva. Tu je i dalje start/stop uređaj, te sustav deaktivacije četiri od osam cilindara u uvjetima djelomičnog opterećenja što povoljno utječe na potrošnju koja nije povećana i prema tvorničkim deklaracijama i dalje iznosi 10,6 litara.
Uz spremnik od 90 litara to jamči pristojnu autonomiju i bez previše maženja gasa može se odraditi preko 500 km. Istodobno, performanse su još bolje. Najveća brzina je 309 km/h (+5), a do 100 km/h V8 S ubrzava za 4,3 sekunde, što je 2 desetinke brže u odnosu na standardno izdanje. Uz spuštanje podnice, u potrazi za boljim voznim osobinama dotjeran je i rad automatski podesivih amortizera (CDC). Opruge su tvrđe (sprijeda 45, straga 33 posto), a isti tretman dobili su i stabilizatori. I upravljač je u novom izdanju precizniji, a uz krući ovjes Continental GT V8 S djeluje stabilnije i lakše prihvaća žustriju vožnju. Zadane putanje drži bez pogovora, što valja zahvaliti i integralnom prijenosu, ali Continental GT je velik i to zorno pokazuje kroz zavoje. Istodobno je i prilično težak. S vozačem i punim spremnikom premašuje dvije i po tone, pa je potrebna i doza respekta i opreza.
Automatski mjenjač s osam stupnjeva uvijek naginje uglađenoj i ekonomičnoj vožnji bez obzira koristi li se u automatskom ili sportskom programu rada. Postoji i mogućnost izbora stupnjeva uz pomoć poluga iza upravljača, no malo su premalene i previše visoko postavljene. Kočnice su neumoljivo učinkovite, ali sila kočenja s lakoćom se dozira. Krući ovjes nije nimalo utjecao na udobnost. Isto vrijedi i za ispušni sustav koji nudi vrlo ugodan duboki huk, koji s povećanjem okretaja postaje prodorniji, viši, ali uvijek ostaje u granicama dobrog ukusa. Među opcijama je i poseban ispušni sustav visokih performansi, dizajniran kako bi ponudio prodorniji zvuk V8 motora, ali ni s njim nećete buditi susjede jer zahvaljujući promjenjivoj geometriji kolektora i pričuvnim prigušivačima na nižim okretajima ne odstupa od zadanih normi za buku.
No, to je tek jedna od opcija jer uz karbokeramičke diskove, 21-colne naplatke, crvena kočna kliješta, dolazi još milijun drugih mogućnosti i kupovina Bentleya uistinu je posebno iskustvo u kojem treba biti i pažljiv kako se ne bi stvorilo čudovište. Suptilne promjene u vanjskom izgledu donijele su, dakle, sportskiji ugođaj, ali nimalo nisu umanjile eleganciju, dok promjene na ovjesu i upravljaču daji i više od dodatne konjice. No, ono što se nije promijenilo je visoki standard uređenja unutrašnjosti kojom vlada luksuz oplemenjen debelim tepihom pod nogama, aluminijskim umetcima i ručno prošivenom kožom... No, sve to ima i svoju cijenu koja neto davanja iznosi milijun kuna, pa će si ga priuštiti moći tek malobrojni...
CONTINENTAL GT V8 S
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski V8, 3993 ccm
Snaga 389 kW/529 KS pri 6000/min
Moment 680 Nm pri 1700/min
Pogon stalan na sva četiri kotača
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Dimenzije 481 x 194 x 139 cm
Osovinski razmak 275 cm
Masa 370 kg
Prtljažnik 358 litara
Spremnik goriva 90 litara
Brzina 309 km/h
0-100 km/h 4,5 sekundi
Potrošnja 10,5 l/100 km
Ispuh CO2 246 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....