POGLED U BUDUĆNOST

VOZILI SMO BMW i8 Do stotke za 4,4 sekunde, a troši 2,1 l

Isprobali smo hibridni BMW i8 i ostali zapanjeni performansama i lakoćom vožnje
 Foto: BMW

Ni temperatura od -10 stupnjeva ni snijeg u Švicarskim alpama, potpuno nepogodni uvjeti za testiranje jednog sportskog hibrida, nisu stali na put ni nama da istražimo, a ni BMW-u da nam pokaže što sve nudi revolucionarni i8, bavarski sportski kupe s dva motora. Prvi dojam je izuzetno dobar – i8 ne oduševljava samo performansama već i nekim detaljima potpuno netipičnim za hibridne automobile poput zvuka motora ili ležanja na cesti kao i osjećajem na komandama. Istina, i8 stoji više od milijun kuna, no onaj tko si želi priuštiti da bude među pionirima nove generacije automobila, neće zažaliti! Naravno, nije sve savršeno. Zbog masivnog i visokog praga, vrata koje se otvaraju prema gore ne ostavljaju puno mjesta za ulazak za automobil. S obzirom na duboka sjedala možete biti sigurni da ćete nogavicama obrisati prag i uprljati hlače prašinom ili u našem slučaju bljuzgom.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

BMW i8 je 2+2 kupe pa ima i dva stražnja sjedala koja jesu razmjeno duboka, ali prostora za noge praktički nema – tu eventualno stanu djeca. Kada smo već kod (ne)praktičnosti, prtljažnik predstavlja jednu rupu u koju stane kofer veličine ručne prtljage. I to je to. Očekivano, preglednost je također nikakva pa treba istezati vrat ne bi li vidjeli semafor, ali zato kod parkiranja pomaže stražnja kamera čija je slike oštra i izuzetno visoke rezolucije, a tu je i projekcija automobila iz ptičje perspektive kao na Nissanima. S druge strane, svaki pogled u vanjske retrovizore vas podsjeća da vozite nešto uistinu posebno i ekstravagantno jer rubom retrovizora gledate debelu, zaobljenu liniju blatobrana i prostor kojim je krov odvojen od njega – a to je prije vizura iz kokpita kakve letjelice nego automobila. Jednako je i u unutrašnjosti u kojoj ne postoji nijedan klasični instrument.

No prava tehnologija je skrivena ispod karoserije od termoplastičnih polimera te monocoquea od ekstralagane plastike pojačane karbonskim vlaknima (CFPR), materijala 30% lakšeg od aluminija. Mehanika i pogonski sustav su pak smješteni unutar aluminijske podšasije – elektromotor sprijeda, baterije u sredini, a benzinski motor straga. Zbog toga je centar ravnoteže BMW-a i8 samo 460 mm udaljen od zemlje, a raspored mase između osovina idealnih 50:50. Uz tanka, kemijski pojačana stakla (prva takve vrste na serijskom automobilu) masa je manja od tone i pol. A i to zasigurno doprinosi osnovnom osjećaju koji prožima i8. Lakoća. Lakoća automobila, lakoća vožnje, lakoće upravljanja… Čak i na dodir prstima ta plastika od koje je sačinjen djeluje lagano.

A kad i8 uz to krene potpuno nečujno, elegantno i komforno prelazeći preko neravnina imate osjećaj da zaista vozite nešto što je stiglo iz budućnosti. Iz perspektive vozača, i8 je vrlo lagan za vožnju, podatan i nevjerojatno uglađen s obzirom na kompliciranost tehnologije koja je u njega upakirana- sinkroni elektromotor sa 131 KS i svojim mjenjačem s dva stupnja prijenosa spojen na prednju osovinu te fantastični maleni 1.5-litreni benzinski turbomotor od 230 KS s izravnim ubrizgavanjem, potpuno varijabilnim ventilima i dvostrukim VANOS-om preko mjenjača sa šest stupnjeva spojen na stražnje kotače. Zajedno, oba motora isporučuju 326 KS. I sve ne da funkcionira besprijekorno, već je i8 pravi užitak za voziti. Pa čak i na snijegu! Zaletite li se prebrzo u zavoj nastavit će ravno gurajući nešto uže prednje gume, no zadržite li kontakt prednjim kotačima prilikom ulaska u zavoj, i8 će otvaranjem gasa lako pokazati sklonost prepravljanju. Vrlo ugodno iznenađenje je i zvuk motora koji ne dolazi iz zvučnika već odakle i treba kod sportskih automobila - odostraga.

Maleni turbobenzinac zaista zvuči odlično, gotovo poput formule, odraslo i moćno. A s oba motora u pogonu ubrzanja su zaista impresivna pa i8 hvata stotku za manje od 4,5 sekunde! BMW je napravio sjajan posao i s kalibracijom komandi pa su osjećaj i na upravljaču te posebice na papučici kočnice, što je inače rak-rana hibrida, vrlo dobri. Upravljač je izuzetno ugodan i linearan, a hibridna kočnica je vrlo intuitivna, premda na jedan sasvim novi način. Možete ju fino dozirati pa i plesati s njom između regeneratorskog i mehaničkog kočenja bez naglih trzaja i prijelaza. A jednom kada ju aktivirate na duže kao mi na ulasku u kakvo švicarsko selo, motor utihne, baterija se regenerira i i8 uz tiho zujanje elektromotora nastavi kliziti poput kakvog svemirskog broda pored prolaznika prelazeći pritom mekano preko ležećih policajca zahvaljujući aktivnom ovjesu. Pogled na putni kompjuter otkriva prosjek naše testne vožnje otvorenom cestom od 8,2 l/100 km. Ako je ovo budućnost sportskih automobila, mi smo za!

BMW i8

Tehnički podaci

Motor benzinski, turbo + elektromotor

Obujam 1499 ccm

Snaga motora 170 kW/230 KS pri 5800/min

Snaga elektromotora 98 kW/131 KS pri 4800 o/min

Ukupna snaga 362 KS

Moment motora 320 Nm pri 3700/min

Moment elektromotora 250 pri 0-3800 o/min

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Pogon 4x4

Dimenzije 468,9x194,2x129,7 cm

Osovinski razmak 280 cm

Masa 1480 kg

Prtljažnik 154 litara

C02 ispuh 49 g/km

Brzina 250 km/h

0-100 km/h 4,4 sekundi

Potrošnja 2,1 l/100 km

Domet na struju 37 km

Cijena 136.000 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 22:18