Nastavlja se najezda BMW-ovih parnih brojeva. Recept kojom je Trojka postala Četvorka, Nijemci su uspješno primijenili i na coupe izvedbu serije 1 pretvorivši je u zaseban model, odnosno u seriju 2. Najmanji bavarski coupe, međutim, nije promijenio samo oznaku. Poprilično je i narastao. Ukupna dužina povećana je za 7 centimetara (ukupno 4,45 m) pri čemu je, na zadovoljstvo putnika na stražnjim sjedalima, 3 centimetra narastao i međuosovinski razmak. Dodatni centimetri u dužinu ostavili su traga i na prtljažniku koji je dobio dodatnih 20 litara (ukupno 390), dok je širina narasla za 3 centimetra (ukupno 1,77 m), a s njom i tragovi kotača (sprijeda 4,1, straga 4,3 cm). Po uzoru na starijeg brata, coupe Serije 4, najširi dio karoserije postali su rubovi stražnjih blatobrana. Detalj koji jasno govori o karakteru najmanjeg coupea koji nas je i u prethodnom izdanju oduševio sportskim karakterom i performansama. S novim izdanjem Bavarci su otišli korak dalje i to su dodatno naglasili izabravši za prvo predstavljanje na cesti paprenu izvedbu s oznakom M 235i.
Turbobenzinski šesterocilindarski redni motor dobio je dodatnih 20 konja (326 KS), ali i 50 Nm okretnog momenta (450 Nm), što u kombinaciji sa 8-stupanjskim automatskim mjenjačem i launch controlom popravlja ubrzanje do 100 km/h za pola sekunde (4,8 s). Elastičan poput klasičnog atmosferskog motora, vuče ujednačeno, ne otkrivajući ni najmanju rupu u radu turbopunjača. Motor je uvijek spreman za dodatno ubrzanje zahvaljujući okretnom momentu koji svoj maksimum iskazuje u širokom rasponu od 1300 do 4500 okretaja. Krivulja momenta toliko je ravna da na kraju nedostaje doza agresivnosti koja se očekuje od motora s više od 300 KS. Dio zasluga pripada automatskom mjenjaču, koji oduševljava preciznošću i brzinom. Odlično radi i na stazi, zahvaljujući sustavu koji spremno prihvaća spuštanje stupnjeva prijenosa na samom limitu dozvoljenih okretaja, dok u gradskoj vožnji radi uglađeno bez najmanjeg trzaja i pretvara M235i u klasičan gran turismo za opušteno krstarenje asfaltom.
Nije sve, međutim, samo u motoru i mjenjaču. Dotjerani su i upravljač, kočnice i ovjes. U ključivanjem programa Sport ili Sport Plus, utjecaj serva se smanjuje, a vozač u svakom trenutku osjeća što se događa s prednjim kotačima. Ovjes je zadržao klasičnu shemu, no raspored masa sada je filigranski ujednačen na prednjoj i stražnjoj osovini. Okretan i upravljiv coupe iz jednog zavoja u drugi ulazi nevjerojatnom lakoćom. Ulasci su precizni s tek blagom naznakom proširivanja putanje prednjim kotačima, a već od pola zavoja dozvoljeno je ponovno započeti s ubrzavanjem uz dozu respekta s obzirom na to da 326 KS pokreće samo stražnje kotače M235i. No, svako zanošenje stražnjeg dijela lakoćom se kontrolira zahvaljujući brzom i preciznom upravljaču, a vožnja s isključenom elektronikom (na suhom asfaltu) dodatno nas je uvjerila u kvalitetu ovjesa. Dio zasluga pripada i serijskim kotačima od 18 cola, ali zbog dodatne snage motora, stražnji su postali širi od prednjih (sprijeda 225/40, straga 245/35). BMW M235i na naše tržište stiže do konca ožujka, kao i ostale verzije nove Serije 2. U ponudi će već u startu biti još dva benzinska motora sa 184 KS i 245 KS te tri dizelska sa 143, 184 i 218 KS. Cijene još nisu poznate...
BMW M235i
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, 2979 ccm
Snaga 240 kW/326 KS pri 5800/min
Moment 450 Nm pri 1300-4500/min
Dimenzije 445x177x141 cm
Masa 1545 kg
Prtljažnik 390 litara
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Pogon na stražnje kotače
Brzina 250 km/h
0-100 km/h 4,8 sekundi
Potrošnja 7,6 l/100 km
Ispuh CO2 176 g/km
Ostali motori
Benzinski 220i (184 KS), 228i (245 KS)
Dizelski 218d (143 SK), 220d (184 KS), 225d (218 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....