karavan za 5

Vozili smo BMW M340d xDrive Touring: Jednako zabavan kao i dosad, ali i nijansu udobniji

Sada ispod poklopca: redom mild hibridna izdanjima poznatih benzinaca i dizelaša od 122 do 510 KS, ali i plug-in hibridi

Serija 3 Touring

 Fabian Kirchbauer BMW

Tri godine. Toliko danas traje prvo poluvrijeme u životnom vijeku prosječnog automobila, odnosno vrijeme od početka prodaje do (prvog) redizajna, koji se u posljednje vrijeme svodi na nova svjetla i odbojnike.

Kao u slučaju novog BMW serije 3. Sedma generacija, koja je na tržištu od 2019., sredinom godine dobila je još uža svjetla s drukčijim dnevnim svjetlima, kao i upadljivije crne otvore u odbojnicima. I to je sve, barem kad je o vanjskom izgledu riječ. BMW to zove poticaj na polovici životnog vijeka LCI (Life Cycle Impulse).

image

Serija 3 Touring

Fabian Kirchbauer BMW

Više i nije potrebno, jer Trojka se sjajno prodaje – čak 1,1 milijuna primjeraka u samo tri godine limuzine s internom oznakom G20 i karavana G21, odnosno više od 16 milijuna primjeraka od prvog izdanja E21 koje je 1975. naslijedilo seriju 02.

U unutrašnjosti je već više novosti, jer se tehnologija mijenja iz dana u dan. Dvostruki, prema vozaču blago povijeni zaslon umjesto prijašnja dva zasebna najveća je novost, plus novo izdanje operativnog sustava iDrive 8.0 i proširena projekcija podataka na vjetrobran (head-up).

Isto kao i u električnom iX. Posljedica? Na središnjem grebenu preostalo je samo pet najnužnijih prekidača, ali je srećom zadržan rotirajući izbornik kraj minijaturne ručice mjenjača. Sjajno, jer sad ima mjesta i za sitnice. Jedino nam nedostaje središnji prekidač za isključivanje pomoći u vožnji, koji je pao kao žrtva sve strožih pravila na crash-testu EuroNCAP.

image

Serija 3 Touring

Fabian Kirchbauer BMW

Trojku i nakon redizajna pokreće čak 12 motora, po pet benzinaca - četverocilindraši 318i (156 KS), 320i (184 KS) i 330i (245 KS) te šesterocilindraši M340i xDrive (374 KS) i M3 Competition (510 KS) - i pet dizelaša - četverocilindraši 316d (122 KS), 318d (150 KS) i 320d (190 KS) te šesterocilindraši 330d (286 KS) i M340d xDrive (340 KS).

Zadržana su, također, i dva plug-in hibrida 320e (204 KS) i 330e (292 KS). Ručnih mjenjača više nema, osim kao doplata uz M3. Svi se motori, naime, isporučuju s automatskim mjenjačem, a pogon na sva četiri kotača ne isporučuje se samo uz 318i, 320i, odnosno 316d i 318d.

image

Serija 3 Touring

Fabian Kirchbauer BMW

Na međunarodnoj prezentaciji u Sloveniji vozili smo M340d Touring, najsnažnije dizelsko izdanje u zapadnoj Europi omiljenog karavana – u Njemačkoj je lani čak sedam od deset Trica nosilo oznaku Touring. Premda je u milimetar jednako dugačak kao i limuzina (4,71 metar), prtljažnik mu prihvati 20 litara više (500 umjesto 480 litara), ali je i 2000 eura skuplji i 80 kilograma teži.

Unatoč priličnih 1,9 tona, međutim, poznati 3,0-litreni redni šesterocilindraš s dva turbopunjača promjenjive geometrije, 340 KS i čak 700 Nm pri svega 1750 okretaja i dalje se doslovce poigrava M340d Touringom, ali je sad zahvaljujući podršci 11 KS jakog elektromotora još uglađeniji i brži, pa sprint do stotke traje svega 4,8 sekundi, a na autocesti jurne do elektronički ograničenih 250 km/h. Pritom se sjajno slaže s 8-stupanjskom automatikom s ručicama za šaltanje na upravljaču (ZF).

image

Serija 3 Touring

Fabian Kirchbauer BMW

Sjajna stvar, jer ruta za prezentaciju nije mogla biti ljepša – zavoj na zavoju, svježe postavljeni asfalt i rijetka sela u Dolenjskoj, slovenskoj regiji jugoistočno od Ljubljane. Zaključak? Serija 3 i dalje je vraški zabavna za vožnju, miljama ispred C-klase ili A4. Više, međutim, nije neudobna kao prije, jer je još i prije dotjerivanja dobila udobniji ovjes.

To, naravno, ne znači da više nećete osjetiti prelazak preko udarnih rupa ili ležećih policajaca, već samo da vas pritom neće neugodno protresti. Čak ni u izdanju s centimetar nižim sportskim ovjesom. Unatoč pogonu 4x4, čak i oštre zavoje prolazi bez posrtanja, a zahvaljujući podršci elektromotora strelovito nakuplja brzinu i na izlasku iz zavoja lakoćom zabaci stražnjicu.

image

Serija 3 Touring

Fabian Kirchbauer BMW

Bavarci su osjetno podebljali serijsku opremu Serije 3, koja sad uključuje navigaciju, trozonsku automatsku klimu, 17-colne naplatke i pomoć pri parkiranju. To, nažalost, istovremeno znači i da je došlo do poskupljenja – cijena osnovnog 318i kreće od 47.053 eura, dok kao voženi M340d xDrive Touring stoji gotovo dvostruko (73.683 eura).

Ukratko

Upadljiviji crni detalji u odbojnicima i oštrije linije glavni su znak raspoznavanja dotjerane serije 3 (G20/G21 LCI). Karavan na zapadu odabire čak sedam od deset kupaca

Touring je u milimetar dug kao i limuzina – točno 4,71 metar – i prihvati 20 litara više prtljage (500 do 1510 litara), ali je i teži priličnih 80 kilograma

Dnevna svjetla sad s vanjske i gornje strane uokviruju još nijansu uža glavna diodna svjetla nego na originalu iz 2019. Laserskih, nažalost, više nema u ponudi

Dotjeran je i 3,0-litreni redni šesterocilindraš, koji sad još skladnije razvija svojih dizelskih 340 KS i čak 700 Nm. Poigrava se ne pretjerano laganim M340d Touringom (1,9 tona)

Najveća novost u unutrašnjosti jedan je dvostruki zaslon kao u električnom iX. Lijevo je digitalna instrumentna ploča, desno središnji upravljački sustav

Zadržano je samo pet osnovnih prekidača, ostali su virtualni na zaslonu. Srećom, tu je i dalje rotirajući izbornik kraj minijaturnog joysticka umjesto ručice mjenjača

Ni prostor za koljena straga ni prtljažnik nisu čudo prostranosti, ali je BMW 3 Touring jedan od najljepših karavana srednje klase, uz rame Audiju A4 Avant i Mercedesu C-klase

Straga je samo po oštrijim linijama odbojnika moguće zaključiti da je riječ o redizajnu, ili kako to Bavarci već godinama označavaju LCI, sedme generacije serije 3

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 10:45