Kada bi svijet automobila bio vođen tek racionalnim idejama, tada kategorija SUV coupe zasigurno ne bi niti postojala. Srećom, nije sve uvijek podređeno razboritosti i postoje modeli koji ciljaju na razigranost ljudskog duha. Automobili koji objedinjuju naizgled nepomirljivo, funkcionalnost podređuju estetici, a ugođaj za upravljačem stavljaju iznad svega. Istovjetni postulati nadahnuli su Bavarce pri stvaranju BMW X2, svojevrsne umanjene verzije X6 s kojim je SUV coupe klasa i započela život. Platforma koju koristi BMW X1 (i Mini Countryman) u temeljima je X2, a u nasljeđe je dobio i istovjetnu paletu motora. Konkretnu razliku između dva modela donosi dizajn, ali nije sve samo u mišičavim sportskim linijama. Bavarci su s novim modelom unijeli stilske elemente koji odudaraju od ostatka ponude, a rezultat je prilično originalan i nekonvencionalan dizajn. No, bez obzira na dojam, sasvim je jasno da je novi bavarski SUV osuđen na poglede, posebice u žutoj boji Galvanic Gold koja mu je zaštitni znak.
Foto: BMW
No, kada su u pitanju dinamička svojstva razloga za raspravu nema. Posebno kad je riječ o izdanju M Sport X koje dolazi s dorađenim ovjesom, centimetar nižom podnicom u odnosu na ostale verzije (X2 je 7 cm niži od X1) te dvolitrenim dizelašem od 190 KS i 400 Nm. Jednostavno obožava zavoje kad su nagibi karoserije minimalni, upravljač nudi dobro poznatu preciznost, a izdašne serijske 19-inčne gume brinu za dobar kontakt s podlogom i maksimalno koriste sve prednosti pogona na sva četiri kotača. Sasvim jasno, s paketom M sport X u kojem je sve podređeno okretanju upravljača i radu nogu, ne treba očekivati udobnost limuzine, no postignuti kompromis je prihvatljiv. Četverocilindarski turbodizelaš jedva je čujan i X2 je vrlo tih. Pri većim brzinama osjeti se lagano šuštanje vjetra u zoni oko vanjskih retrovizora, no za to je potrebno utišati radio i obratiti pažnju.
Unatoč obliku karoserije, unutrašnjost nije skučena, ali postoje dvije ključne razlike u odnosu na X1. Prva je pozicija za upravljačem. Bavarci su, naime, za X2 izabrali poziciju koja više podsjeća na hatchback s niskom postavljenim sjedalom kako bi vozaču poboljšao sportski ugođaj i svi koji tragaju za klasičnom SUV dominacijom nad ostalim sudionicima u prometu bit će razočarani. Drugi detalj je manjak centimetara u visinu iznad stražnje klupe, zbog čega viši od 180 cm neizbježno glavom dodiruju krov. U ožujku je počela i prodaja u Hrvatskoj, a u ponudi su dva benzinska i tri dizelska motora. Očekivano, X2 je skuplji od X1, a razlika u slučaju najpoželjnije verzije (dizelaš, 150 KS, prednji pogon i ručni mjenjač) iznosi 12.854 kn (X2 stoji 282.223 kn).
Ukratko
Stil je prepoznatljiv, a razliku u odnosu na X1 donosi instrumentna ploča sa crnom podlogom koja povećava kontrast i stvara dojam da su i analogni pokazivači digitalni. Prtljažnik je zadržao solidan kapacitet od 470 litara (X1 ima 505), koji se obaranjem stražnjih naslona sjedala povećava na 1355. Prag je povišen, no više od toga nedostaje mogućnost uzdužnog pomicanja stražnje klupe koju nudi X1
U odnosu na X1 krovna linija spuštena je za 7 cm (8 u slučaju paketa M Sport X) i za upravljačem se sjedi gotovo kao u klasičnom kompaktu
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....