Na proljeće prošle godine BMW je dotjerao X7, suparnika Mercedesa GLS i Range Rovera. Najveći SUV bavarskog proizvođača, pod tvorničkom oznakom G07 prvi put predstavljen još u listopadu 2018., dobio je lice po uzoru na novu, avangardnu Seriju 7 s podijeljenim svjetlima – gore uska diodna svjetla, dolje glavna povezana s otvorima za zrak – po želji osvijetljenom maskom hladnjaka i donjim otvorom za zrak s registarskom pločicom i radarom.
Izmijenjen je u stvari samo prednji odbojnik, ali na prvi pogled izgleda kao nova generacija, a ne dotjerivanje, koje BMW već desetljećima naziva LCI, skraćeno od Life Cycle Impulse, odnosno poticaj na polovici životnog vijeka. S boka su novi samo aluminijski naplaci, koji sad idu sve do 23 cola, a straga su nova svjetla s kromiranom letvicom ispod stakloplastike. I to je sve.
Otmjenije izgleda i unutrašnjost novog X7, za čiji smo upravljač potkraj travnja sjeli u Garchingu, sjevernom predgrađu Münchena, gdje se već godinama preuzimaju testni automobili tvrtke BMW. Osnovni raspored s tri reda sjedala ostaje isti, samo je u drugom sad moguće naručiti i dva umjesto tri sjedala, pa ispada šesterosjed.
Najveća novost je blago zakrivljen kokpit s instrumentnom pločom lijevo (31 centimetar) i središnjim na dodir osjetljivim zaslonom desno (38 centimetara), s posljednjom generacijom operativnog sustava BMW OS 8.0. Kao na električnom iX.
Osmerostupanjskim mjenjačem se rukuje minijaturnim joystickom na središnjem grebenu, gdje je sad više prostora za sitne stvari, a zadržani su i svi osnovni prekidači - rotirajući za središnji upravljački sustav i standardni za podešavanje glasnoće.
Sve ostalo isto je kao i prije, samo što nijedan X7 više iz tvornice Spartanburg u Sjedinjenim Američkim Državama ne izlazi bez matričnih svjetala, panoramskog krova, četverozonske klime i zračnog ovjesa. Prostora je u 5,18 metara dugom SUV-u, koji vozi na poznatoj platformi CLAR kao i X5/X6, još i više nego u 21 centimetar duljoj seriji 7, jer je pet centimetara širi (2,00 metra) i čak 28 centimetara viši (1,82 metra), pa odrasli opušteno sjede i u trećem redu.
Pritom se ne trebaju odricati prtljage, jer prtljažnik sa sjedalima broj šest i sedam sklopljenima u pod proguta priličnih 750 litara, a čak i sa svih sedam sjedala još uvijek preostaje prihvatljivih 212 litara.
Više od prostora, međutim, raduju materijali i izrada. Posvuda samo sjajno lakirana ugljična vlakna, brušeni aluminij, nappa koža i alcantara, dok plastike ima samo u tragovima... Kao u seriji 7.
Osjećaju luksuza savršeno pristaje svilenkasti 3,0-litreni redni šesterocilindraš s 380 KS, koji je – kao i preostala dva motora u ponudi uz novi X7 u Europi – postao blagi hibrid (48 volti), jer je u poznati osmerostupanjski automatski mjenjač tvrtke ZF sada, naime, ugrađen elektromotor od 12 KS.
Sasvim dovoljno da u gužvi čak i samostalno pokreće bavarski sedmerosjed (e-crawl). Ili da pomogne prilikom ubrzavanja i pretjecanja, pa ne čudi što 2,7 tona težak SUV stiže do stotke za nevjerojatnih 5,8 sekundi i uvijek raspolaže s dovoljno rezervi snage za pretjecanja zahvaljujući elektromotoru s trenutno dostupnih 200 Nm, što dobro dođe i na zavojitim brdskim cesticama u podnožju Alpa južno od Münchena.
Pogotovo što se bavarski SUV s dvostrukim poprečnim ramenima sprijeda i Multilinkom straga na cesti ponaša izuzetno okretno zahvaljujući aktivnim stabilizatorima i majstorski podešenom zračnom ovjesu. Kao da je riječ o broj manjem X5... U lijevoj traci Autobahna, pak, lakoćom dohvati krajnjih 250 km/h. Pritom je uzorno tih i nevjerojatno štedljiv – na dvjestotinjak kilometara dugoj ruti u prosjeku nam je trošio 11 litara.
U svakom slučaju, već osnovni benzinski xDrive40i za 121.370 eura sasvim pristojno pokreće dotjerani X7, a u ponudi su još i dizelski xDrive40d s 340 KS za 126.064 eura i benzinski xDriveM60i s 530 KS za 165.854 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....