AKTUALNO

VOZILI SMO: Citroen C5 Aircross, SUV koji u sjećanje priziva Žabu i XM

Premda nema hidrauliku, već klasični ovjes s inovativnim hidrauličkim graničnicima, 4,5 metara dug francuski SUV nije samo očekivano udoban, nego i uvjerljiv u vožnji, čak i na katastrofalno lošim, a zavojitim cestama južno od Marrakecha. K nama stiže u ožujku, a cijena bi se trebala kretati oko 150.000 kuna
 Citroen

Ne, milijunski Marrakech nije za poprište međunarodne novinarske prezentacije novog Citroena C5 odabran ni zbog blage zime, premda su trenutno 23 stupnja Celzijusa, niti zbog svjetski poznatog trga Jemaa el-Fnaa. Razlog zbog kojeg smo umjesto na jug Španjolske ili Portugala potegnuli do Maroka jesu, naprosto, loše ceste, pogotovo južno od Marrakecha prema gorju Atlas.

Citroen

Jer, upravo na razrovanim marokanskim prometnicama do izražaja može doći inovativni ovjes novog C5 Aircrossa. Umjesto uobičajenih gumenih, francuski SUV koristi inovativne hidrauličke graničnike, kao i već predstavljeni C4 Cactus. Prednost? Čak i preko najdubljih rupa, a marokanske su prometnice gore i od najlošijih kod nas, automobil prelazi bez udaraca. Kao da lebdite. Niti se čuju, niti se osjećaju na upravljaču ili u leđima. To nas već pomalo podsjeća na legendarnu Žabu ili barem XM. Pritom je i prilično uvjerljiv u vožnji, čak i zavojitim cestama prema skijalištu Oukaimeden na 2600 metara. Nema snažnog naginjanja, ni neugodnog klizanja nosom u zavojima.

Citroen

Uz to sjajno pristaju akustična stakla, zvučna izolacija motora i udobna, s dodatnih 1,5 centimetara specijalne pjene podstavljena sjedala. Sjedala su ujedno i ključna razlika u odnosu na kinesko izdanje C5 Aircrossa koje se prodaje još od proljeća i svjetske premijere u Šangaju (proizvodi se u Wuhanu). Bez brige, europski primjerci dolazit će iz francuskog Rennesa. Kinesko izdanje straga ima tek klupu s preklopivim naslonom, europsko tri zasebna sjedala – ne dva normalna vanjska i minijaturno u sredini, nego sva tri sjedala pune veličine - nagib čijih se naslona može podešavati i koja se mogu klizati naprijed-natrag lijepih 15 centimetara. Prtljažnik u tom slučaju proguta rekordnih 580 do 720 litara, a s posve preklopljenim sjedalima čak 1630.

Citroen

Sjajan rezultat za 4,5 metara dug i 23 centimetra od tla udaljen francuski SUV, koji se kotrlja na platformi EMP2, kao i bratski Peugeot 3008, Opel Grandland X i DS 7 Crossback. A to znači da iznenađenja nema po pitanju motora i mjenjača. Od početka prodaje u ožujku u ponudi će biti 1,2-litreni benzinci sa 130 i 180 KS, kao i 1,5-litreni dizelaš sa 130 KS te 2,0-litreni sa 180 KS. Svi s ručnim 6-stupanjskim ili, uz doplatu, uvjerljivim novim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem Aisin-Wagnera (osim osnovnog 1.2 sa 130 KS). Najviše nas je, dakako, zanimao slabiji dizelaš 1.5 BlueHDi sa 130 KS, koji ne pretjeranih 1,43 tone težak francuski SUV do stotke potjera za sasvim pristojne 10,4 sekunde i na autocesti lakoćom dostiže obećanih 189 km/h, a nama je na 140 kilometara dugoj brdsko-planinskoj ruti, koja je uključivala i jurnjavu obroncima Atlasa, trošio prihvatljivih 7,7 litara.

Citroen

Prihvatljive bi prema najavama trebale biti i cijene, premda je zasad poznato samo da će se C5 Aircross pozicionirati u sredini razreda – blizu Hyundai Tucsona i Ford Kuge, a ispod bratskog Peugeota 3008 i VW Tiguana, što znači da je za očekivati cijenu od 150.000 kuna za osnovni C5 Aircross 1.2 sa 130 KS.

Citroen

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. studeni 2024 04:46