ZA VOLANOM

VOZILI SMO Citroën C3 Aircross Mali prostrani crossover zabavan na cesti i izvan nje

Novi model proizvodi se u Zaragozi, rame uz rame s Opelovim Crosslandom te ne samo da ima ulogu Citroënovog pionira u klasi malih SUV-ova, nego ujedno predstavlja i svojevrsnu zamjenu za C3 Picasso. S odgovarajućom motorizacijom i personalizacijom, potencijala mu ne nedostaje
 Citroen

Ponuda SUV vozila raznih klasa i proizvođača širi se doslovno iz dana u dan. Najnoviji i jedan od svakako najzanimljivijih primjeraka te vrste svakako je Citroën C3 Aircross, kojega smo imali prilike isprobati na cestama Korzike. Ali i izvan njih... Stvoren na temelju provjerenog francuskog mališana, novi model ne samo da ima ulogu Citroënovog pionira u klasi malih SUV modela, nego u ponudi ujedno predstavlja i svojevrsnu zamjenu za C3 Picasso. Francuzi stoga Aircrossa reklamiraju pod krilaticom “izvana SUV, unutra MPV”, i nakon iskustva iz prve ruke, ne možemo se ne složiti s njom. Barem u određenoj mjeri...

Foto: Citroen

Jer, Aircross doista uspijeva pomiriti najbolje ili, preciznije rečeno, najvažnije iz oba svijeta. Ono što u startu izgleda kao deficit u vanjskim dimenzijama nadoknađuje relativno visokom, a k tome i povišenom karoserijom, što mu osim prostranosti donosi i uvijek dobrodošao osjećaj preglednosti. Dizajneri su se, dakako, pobrinuli da i Aircross ima nekoliko jasnih znakova raspoznavanja, pa premda su kod njega izostali Airbump štitnici na vratima kakvi krase original, ovdje su, primjerice, svoje mjesto pronašli zanimljivi detalji na C nosačima u obliku svojevrsne imitacije venecijanera. Unutrašnjost je slična onoj u Citroënu C3, ali ne i posve ista, što se vidi po izgledu bočnih otvora ventilacije, kvaka na vratima, ručne kočnice…

Sama iskoristivost kabine definirana je, dakako, osovinskim razmakom, a njime su djelomično određena i vozna svojstva Aircrossa. Premda relativno malen, u prvoj vožnji ostavlja dojam stabilnosti u koju se može imati povjerenja, a pritom se i u brzoj vezanoj izmjeni zavoja naginje manje i neutralnije od očekivanja te se zapravo pokazuje ozbiljnijim od onoga što bi se moglo naslutiti po njegovom ciljano mladenačkom i razigranom vizualnom nastupu. Urediti ga, naime, možete kako vas je volja, pa je zahvaljujući brojnim bojama karoserije, krova, unutrašnjosti..., dostupan u devedeset različitih kombinacija. Prtljažnik u startu broji od 410 do 520 litara, ovisno o odabranom položaju klizne stražnje klupe.

Od benzinske motorizacije C3 Aircross nudi PureTech motor u verzijama sa 82, 110 ili 130 KS, od kojih je srednja dostupna i uz EAT6 automatik, i koliko god nam se on sviđao na zakrčenim gradskim ulicama Ajaccia i okolice te na otvorenim dionicama uz more i prema unutrašnjosti, u klasičnoj upotrebi pokazao se pomalo neodlučnim. No zato je tu tipka S, s kojom je režim rada postao prilagođeniji potrebama, a odaziv vidno bolji, pa i vožnja mnogo zabavnija... S ručnim mjenjačem i dizelskim motorom BlueHDi sa 120 KS takva je bila već u startu, a upravo u toj izvedbi vozili smo ga izvan terena, na kombinaciji zemljanog i makadamskog strmog uspona od razine mora do 250 metara visine u svega par minuta. C3 Aircross, inače, dolazi samo s prednjim pogonom, ali je dostupan sa sustavom Grip Control koji pomaže raspodjelu momenta između pogonskih kotača ovisno o trenutnim potrebama, a od pomoći je i Hill Assist Descent… U Hrvatskoj se novi model, inače, očekuje tijekom prosinca, do kad će biti definirane i točne cijene i specifikacije opreme.

Ukratko

Od benzinske motorizacije C3 Aircross nudi PureTech motore u verzijama sa 82, 110 ili 130 KS, od kojih je srednja dostupna i uz EAT6 automatik, te BlueHDi u verzijama sa 100 i 120 KS. Zgodan dizajnerski detalj na C nosaču je imitacija venecijanera

C3 Aircross dolazi samo s prednjim pogonom, ali za silaske s asfalta tu je Grip Control koji pruža izbor između automatske prilagodbe ili pretprogramiranih načina rada - pijesak, snijeg, all road i ESP off

Osobnost Aircrossa pojačana je velikom mogućnošću personalizacije koja nudi čak 90 kombinacija vanjskog izgleda (izborom neke od 8 boja karoserije, 4 boja krova i 4 paketa boja) te 5 opcija unutrašnjeg uređenja. Kokpit je sličan, ali ne i posve jednak onome u klasičnom C3

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 16:26