CABRIO SNOVA

VOZILI SMO CORVETTE Stingray Convertible Nikad nije bio bolji

Nova je Corvette izgledom, kvalitetom izrade i performansama puno više od tek brutalnog muscle car
 Fotot: CHEVROLET

Pritisnuti novčanim problemima šefovi General Motorsa u dva su navrata kompletan projekt gurnuli u ladicu. Kad se već počelo sumnjati hoće li američka ikona uopće dobiti novo izdanje, poslovi su napokon krenule nabolje i prošle godine u Detroitu, na 60. obljetnicu pojave prve Corvette, predstavljena je generacija C7. Najpoznatiji američki sportski auto oduvijek je krasila silna konjica i prihvatljiva cijena, no s ove strane oceana nikad nije dohvatio priželjkivani uspjeh. Razlog? Nedostatak pažnje prema detaljima i niska razina završne obrade u kombinaciji s voznim osobinama miljama udaljenim od europskih rivala, na Starom su kontinentu najpoznatijem Chevroletu priskrbili tek reputaciju dobrog driftera. Odlučni u namjeri da napokon promijene i tu lošu sliku, na predstavljanju sedmog izdanja marketinški stručnjaci Chevroleta za usporedbu su uzeli Porsche.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Zazvučalo je pomalo blasfemično, ali čim smo sjeli za upravljač promijenili smo mišljenje. Od šavova na kožnim presvlakama do multimedijalnog sustava svaka komponenta dosegla je svojim izgledom i izvedbom razinu najboljih europskih sportskih automobila. Vremena u kojim je očaravajući zvuk osam cilindričnog motora s kubikažom koja se mjeri u hamperima bio jedina svjetla točka postala su prošlost, jer sve što je u novoj Corvetti nadohvat ruke ili pogleda, govori jezikom izvrsnosti. Kako bi dodatno naglasili i proslavili preporod Corvette, sedmo izdanje nazvano je Stingray (u prijevodu raža). To ime korišteno je već u dva navrata, za verzije C2 i C3, ali stilskih poveznica s njima nema. Zaobljeni kutovi i obline ustupili su mjesto oštrijim pravokutnim formama. Sprijeda se uočavaju poveznice s Ferrarijem, dok otvori za zrak iz sjećanja prizivaju Nissan GT-R. No, prava dizajnerska revolucija nastala je straga - umjesto okruglih, sad su tu svjetla kvadratnih formi, što se vizualno bolje uklopa s ostatkom automobila.

To je, doduše, izazvalo proteste tradicionalnih poklonika, ali u Chevroletu su očito krenuli u potragu za novom klijentelom ne samo na europskom, nego i na američkom kontinentu. A na tom putu promjena vizualnog identiteta tek je početak. Nosiva struktura od aluminija, primjerice, teži gotovo 50 kg manje od dosadašnje načinjene od čelika pri čemu je za 50 posto poboljšana otpornost na uvijanje. Poklopac motora, pomični krov (coupe verzija), kao i dio podvozja načinjenu su od ugljičnih vlakana, a prednji i stražnji blatobrani od plastike. Unatoč novim i lakšim strukturalnim materijalima C7 je zahvaljujući bogatijoj opremi u konačnici za nekoliko kilograma teži od prethodnog izdanja. No, 1539 kg ne samo da nije prevelika masa, nego je sad i savršeno raspodijeljena u omjeru 50:50 između prednje i stražnje osovine. Neznatni višak kilograma uspješno pokriva i novi V8 motor s oznakom LT1. U odnosu na četvrtu generaciju zadržao je isti obujam (6,2 l) i broj ventila (2 po cilindru), dok je sve ostalo iz temelja presloženo.

Kraći za 11 cm i lakši za 17 kg, s paketom Z51 (opcija u SAD-u, u serijskoj opremi na europskom tržištu) razvije 466 konja (17 više od 4.4 V8 motora iz BMW-a 550i). Njegovu moć isprobao je naš talijanski suradnik par tjedana uoči europske premjere u Ženevi, krstareći okolicom Palm Springsa, u cabrio izdanju s odličnim ručnim mjenjačem sa sedam stupnjeva. Vožnja planinskim cestama potvrdila je ogroman napredak u voznim osobinama. Prije svega se to odnosi na elektro servo upravljač (baš kao Porsche 911) koji djeluje preciznije i brže. C7 je na cesti još uvjerljiviji s paketom Z51, s kojim dolaze veći kotači (19 cola sprijeda, 20 straga), Brembo kočnice, električna blokada diferencijala, dodatni hladnjak ulja mjenjača, te treća generacija Magnetic Ride amortizera sa 40 posto bržim reakcijama prilagodbe. Samoblokirajući diferencijal podesiv je u tri stupnja, a vozaču je istodobno ponuđeno pet općih programa (Weather, Eco, Tour, Sport i Track) pri čemu elektronika u 12 potprograma efikasno prilagođava performanse uvjetima vožnje i konfigurira gotovo sve od grafike na instrumentima do kontrole proklizavanja.

CORVETTE STINGRAY Z51

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski V8

Obujam 6162 ccm

Snaga 343 kW/466 KS pri 6000/min

Moment 630 Nm pri 4600/min

Mjenjač ručni, 7 stupnjeva

Pogon na stražnje kotače

Dimenzije 449 x 188 x 124 cm

Spremnik goriva 70 litara

Prtljažnik 425 litara

Brzina 292 km/h

0-100 km/h 4,2 sekunde

Potrošnja 12,0 l/100 km

Ispuh CO2 279 g/km

Cijena (u Njemačkoj) 69.900 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 23:20