ULAZAK U PREMIUM

VOZILI SMO: DS 5 S IMENOM i duhom kultne Žabe ulazi u teren Audija

Avangardni dizajn dodatno je ojačan novom maskom, a auto je sada napokon udobniji

Prošlo je godinu dana otkad je DS postao zasebna marka unutar koncerna PSA, a novi luksuzni brend Citroëna, utjelovljen kroz modele koji bi na megdan trebali s modelima Audija, Minija, Mercedesa, a kasnije i Land Rovera, dobro je primljen na svim važnijim svjetskim tržištima. Francuzi su se pritom jako oslonili i na svoju slavnu prošlost i legendarni model Citroën DS 19 (Žabu), pa smo u Parizu u sklopu prezentacije prisustvovali velikoj proslavi 60-godišnjice Žabe, a tek potom dobili priliku isprobati i novi DS 5, prvi posve samostalni modela nove marke.

Avangarda na djelu: u klasi u kojoj caruju klasične njemačke limuzine DS 5 nastupa kao atraktivna kombinaciju luksuzne limuzine i jednovolumena. Riječ je zapravo o redizajnu automobila koji je dosad bio poznat kao Citroën DS 5, a najuočljivija promjena je nova maska hladnjaka, s kakvom će se kočoperiti svi budući modeli DS. Samo najfiniji materijali i najbolja izrada dovoljno su dobri za novi DS 5, po pitanju ugođaja u unutrašnjosti. Tu su i masažna sjedala i avionski kokpit poznati još iz prethodne, Citroën verzije.

A može li taj DS ponuditi traženi dašak glamura i prestiža pokazali su nam prvi kilometri. Do izražaja je u vožnji odmah došla novo, mekše podešenje ovjesa, svakako dobrodošla jer je dosad bilo puno zamjerki na tvrdoću koja je narušavala udobnost. Toga više nema, pa DS 5 sad u vožnji priziva duh super udobnog pretka iz 1955., a zavojima i dalje prolazi vrlo dinamično. U primjerku kojeg smo isprobali ispod poklopca se nalazio dvolitreni dizelaš BlueHDi sa 150 KS i start/stop uređajem uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, s emisijom CO2 od tek 103 g/km i potrošnjom od 5,6 litara (tvornički 4,4). Osvaja okretnim momentom od 370 Nm, koji su na raspolaganju od 2000/min, što vožnju doista pretvara u pravu uživanciju. U hrvatske salone DS 5 stiže u rujnu, cijene mu još nisu određene, ali se očekuje da će biti na razini dosadašnjih modela, odnosno od 270.000 kuna naviše...

2.0 BLUEHDI 150 S&S

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 1997 ccm

Snaga 150 KS pri 3600/min

Moment 370 Nm pri 2000/min

Dimenzije 453 x 187 x 150 cm

Osovinski razmak 272 cm

Prtljažnik 468/1288 litara

Masa 1500 kg

Brzina 210 km/h

0-100 km/h 10,6 sekundi

Potrošnja 4,4 l/100 km

Ispuh CO2 103 g/km

OSTALI MOTORI

Benzinski 1.6 THP (165 KS i 210 KS)

Dizelski 1.6 BlueHDi (120 KS), 2.0 BlueHDi (180 KS)

Hibridni 2.0 BlueHDi HYbrid4 (ukupno 200 KS)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 14:26