Započnimo s imenom. Nakon duge serije u kojoj su brojčane oznake pratile duhovne posvete lokalnim inspiracijama (imena poput Italia, Scaglietti, Fiorano, Enzo...) u Maranellu su se odlučili vratiti na staro i novi model osim uobičajene brojčane oznake 488 (posljednja osmica predstavlja broj cilindara, a množenje sa 48 otkriva obujam motora) nosi jednostavan legendarni akronim GTB. Na određeni način to je i posveta legendarnom modelu 308, kojeg je prije točno 40 godina dizajnirao Pininfarina. Bio je to prvi Ferrari sa središnje postavljenim V8 motorom i za očekivati je da će verzija bez krova (koja zasigurno neće izostati) uskoro u život vratiti i oznaku GTS.
I tu prestaje svaka sličnost. Baš kao što je 308 predstavljao značajan korak naprijed prvenstveno u tehnološkom smislu za kompaniju kojom je tada čvrstom rukom upravljao sam Enzo Ferrari, i 488 uvodi propetog konjića u novu dimenziju. Prekinut je niz u kojem je svako novo izdanje V8 motora pratio i stotinjak prostornih centimetara veći obujam. Umjesto 4,5 litara (obujam motora koji pokreće prethodnika 458 Italia), novi V8 ima jedva 3,9 litara, a za dodatne konje zaslužna su dva turbopunjača. Izbor turbomotora umjesto atmosferskog logičan je u eri kad su potrošnja goriva, odnosno čistoća ispušnih plinova, postali važni i u svijetu supersportskih jurilica. Da pritom nema razloga za strah u Maranellu su dokazali s modelom California T. Novi motor nije samo snažniji, već i podjednako dobro zvuči, a nije nestalo ni dizanje okretaja do magičnih 9000. Još je, međutim, važnije da novi turbomotor utjelovljuje sve što se od Ferrarija očekuje i traži, u što smo se krajem lipnja osobno uvjerili u prvim krugovima na Fioranu.
Dovoljne su, naime, tek tri-četiri sekunde da svladate pravac koji iz boksova vodi prema stazi. Taj mali komadić asfalta dovoljno je dug da rafalno ispalite svih sedam stupnjeva koliko ih krije sekvencijalni mjenjač s dvostrukom spojkom u kojem su prva tri stupnja ekstremno kratka. Razlog je to i za temeljitu izmjenu pristupa osobnih parametara vožnje. Brzinomjer na upravljaču, koji je u prethodnim modelima bio tek privlačan detalj uz koji ste se mogli pretvarati da vozite kao Vettel ili Raikkonen, sada je postao presudan za sve koji žele iskoristiti dodatnih 99 KS (ne 100, već 99 jer u Ferrariju ne vole okrugle brojke) u odnosu na 458 Italiju. U prvim krugovima na stazi u dva-tri navrata nesvjesno smo aktivirali limitator motora, jer V8 s nevjerojatnom lakoćom nabire okretaje i brzinu. Dovoljno je reći da do 200 km/h stiže za 8,3 sekunde, dok su mu za 100 km/h dovoljne svega 3.
Brutalna žestina kojom motor reagira na svaki dodir gasa je zadivljujuća. Prema riječima inženjera iz Maranella, pri 2000 okretaja za reakciju motora potrebno je manje od 8 desetinki sekunde! Istodobno, krivulja momenta je podijeljena između viših i nižih stupnjeva prijenosa da bi se što vjernije stvorio karakter klasičnog atmosferskog motora. Jedini trag da su uz motor postavljeni turbopunjači je siktanje koje se osjeća i čuje iza leđa, dok je turborupa već odavno stvar prošlosti.
Motor definitivno neće izdati ničija očekivanja, ali prvo je čudo kako su u Maranellu uspjeli unaprijediti sjajne vozne osobine koje su krasile 458 Italiju. Većinu tehničkih rješenja 488 je naslijedio od svog prethodnika, a sve je dodatno začinjeno detaljima testiranima na modelu Speciale (aktivna aerodinamika, dvostruka spojka s mjenjačem sa sedam brzina, te elektronička pomagala). Pri manjim brzinama upravljač s hidrauličkim servom djeluje lagano, ali 488 je jedan od strojeva koji svoj pravi smisao i značenje otkriva tek kad projuri Fioranom. Glavnina užitka rezultat je kvalitete mehanike, odnosno šasije u savršenom spoju s elektronikom, pri čemu poseban naglasak treba staviti na elektronički kontrolirani diferencijal. Dovoljno je reći da novi Ferrari drifta i kad kontrolu prepustite automatskom programu...
F 488 GTB
TEHNIČKI PODACI
Motor V benzinski biturbo
Obujam 3902 ccm
Snaga 670 KS pri 8000/min
Moment 760 Nm pri 3000/min
Dimenzije 457 x 195 x 121 cm
Osovinski razmak 265 cm
Mjenjač sekvencijalni, 7 stupnjeva
Pogon na stražnje kotače
Prtljažnik 230 litara
Spremnik goriva 78 litara
Masa 1475 kg
Brzina 330 km/h
0-100 km/h 3,0 sekundi
0-200 km/h 8,3 sekunde
Potrošnja 11,4 l/100 km
Ispuh CO2 260 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....