Osam godina je vremensko razdoblje u kojem neki proizvođači odrade i po dvije smjene generacija svojih modela, ali Fiat na svome miniju 500 od 2007. do danas nije promijenio ni ukrasnu letvicu! Unatoč tome, prodali su više od 1,5 milijuna tog ljupkog malog gradskog zavodnika prije no što su početkom ovog srpnja pokazali njegov prvi redizajn, i to na legendarnoj tvorničkoj testnoj pisti sagrađenoj na krovu čuvenog Fiatovog kompleksa Lingotto u Torinu. Na istom je mjestu, uostalom, prije osam godina, u isto doba godine, i spektakularno predstavljen suvremeni 500. Još se živo sjećamo tadašnje pozitivom nabijene histerije za ljepuškastim mališanom, za kojim je istog trena poludjela cijela Italija.
Lingotto danas više nije tvornica, ali tu se još uvijek u zraku snažno osjeća duh prošlosti i gazde Giannija Agnellija, što daje na važnosti tvrtkinoj bebi, na kojoj su, tvrde u Fiatu, redizajnirali i poboljšali čak 1900 detalja! Pri čemu nisu otišli u krajnost i poput Minija stvorili auto koji je izgubio prvotni smisao, već su svoj bestseller tek oplahnuli novom dozom svježine. I premda od lijepog nije lako napraviti još ljepše, posao je dobro obavljen i Fiatu 500 je osiguran miran život još koju godinu.
Primijenjen je decentan dizajnerski pristup, u kojem se ni u čemu nije pretjerivalo, pa su redizajnirana svjetla (koja su u donjem paru dobila diodnu dnevnu funkciju), a osvježeni su i malo izvučeniji branici. I veći otvor za zrak s kromiranim ukrasom u produžetku te dodatni te širok brk na masci sasvim dobro stoje prepoznatljivoj karoseriji, koja i dalje neodoljivo podsjeća na prošlost. Ponuđene su i nove boje, još atraktivniji dizajn naplataka i više kromiranih ukrasa, a jedini potencijalno dvojbeni detalj je oblik stražnjih svjetala - središnji im je dio prazan, u boji karoserije.
Puno je novih pojedinosti i u unutrašnjosti, od maštovitijeg oblika upravljača do modernije digitalne instrumentne ploče, dodirnog zaslona multimedije i navigacije. S više mladenačkog štiha zrače i šarenije obloge sjedala i vrata, pa, uz više kromiranih i lakiranih površina, bolju opremu i zrelu izradu, dašak posebnosti postaje još izraženiji. A kako i priliči autu za mlade, multimedijski sustav Uconnect sad omogućuje i spajanje preko pametnog telefona na Facebook, Twitter, Deezer glazbeni servis, Apple i Google Play Store…
Što se motora i vožnje tiče, nema promjena, osim što su svi motori iznova podešeni da zadovolje standard Euro 6. U vožnji Torinom mali Fiat nas je ponovno zabavljao svojom okretnošću i odraslim ponašanjem, pri čemu se najpopularniji motor, 4-cilindarski atmosferski benzinac 1.2 sa 69 KS sasvim dobro uklopio u temperamentni ritam talijanskog gradskog prometa. Novi 500 stiže u rujnu, a osnovni 1.2 Pop koštat će oko 90.000 kuna.
FIAT 500 1.2
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski, atmosferski
Obujam 1242 ccm
Snaga 69 KS pri 5500/min
Moment 102 Nm pri 3000/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 357 x 163 x 149 cm
Osovinski razmak 230 cm
Prtljažnik 185 litara
Brzina 160 km/h
Ubrzanje 12,9 sekundi
Potrošnja 4,9 l/100 km
Ispuh C02 115 grama
OSTALI MOTORI
Benzinski 0.9 TwinAir Turbo (85 i 105 KS)
Dizelski 1.3 MJT (95 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....