U Fiatu su još jednom reciklirali prepoznatljivost ikonskog modela 500, i novom izdanku obitelji, ovaj puta s oznakom X također udahnuli duh legendarnog mališana. Novi 500 sjajno upada u nišu crossovera B-segmenta gdje kolo vode Nissan Juke, Mini Countryman i Opel Mokka, i u nju donosi talijanski šik i prepoznatljivost kombiniranu s praktičnošću i većom upotrebljivošću.
Novi, 4,25 m dugi crossover nudi su u dvije varijante: elegantnijoj metropolitskoj, koja dolazi sa tri paketa opreme - Pop, Popstar and Lounge te terenskoj s paketima Cross i Cross Plus, kod koje je naglasak stavljen na off-road detalje poput robusnije plastične zaštite, odignutog podvozja sa zaštitom i krovnim nosačima, za one kupce koji će se ponekad doista i uputiti na vožnju izvan utabanih staza.
U unutrašnjosti vas dočekuje šik dizajn i dovoljno komfora za pet putnika, a iza stražnje klupe solidan prtljažnik od 350 litara. Malu bismo primjedbu imali tek na kratku sjedeću površinu, inače dobro dimenzioniranih sjedala. U vožnji 500X djeluje stameno, vozi se sasvim sportski, upravljanje je glatko, a nešto tvrđe podešen ovjes dobro guta rupe, no ne i poprečne neravnine što se osjeti i na leđima putnika. Isprobali smo šminkersku varijantu s opremom Lounge i 1,6-litrenim dizelašem sa 120 KS koji nam je prosječno trošio tek 4,7 litara i pokazao se ugodnim iznenađenjem. Iznimno je miran i tih u radu te vrlo elastičan, jer najveći okretni moment od 320 Nm postiže već od 1750 okretaja.
Pritom su i performanse sasvim zadovoljavajuće: stotku hvata za 10,5 sekundi i vozi do 186 km/h. Široku lepezu motora od četiri benzinca i tri dizelaša (benzinski 1.6 E-torQ sa 110 KS, 1.4 Turbo MultiAir2 sa 140 i 170 KS te 2.4 Tigershark MultiAir2 sa 187 KS, dizelski 1.6 MultiJet II sa 120 KS i 2.0 MultiJet II sa 140 KS) nadopunjava i izbor od tri varijante pogona - prednji 4x2, prednji s Traction Plus sustavom, te moderan 4x4 pogon kod kojeg se ovisno o uvjetima na cesti uz pogonsku prednju uključuje i stražnja osovina.
Ovisno o motorizaciji kupci na izbor imaju četiri mjenjača: 5 i 6-stupanjske ručne, 9-brzinski automatski te 6-stupanjski automatski s dvije spojke. U Fiatu su očito 500X jako ozbiljno pripremili za tržište, s puno opcija biranja, a nije mu neprivlačna ni cijena: na hrvatsko tržište stiže u ožujku dogodine s cijenom od oko 160.000 kuna za početni model. A ni podrijetlo - za razliku od Fiata 500L koji se proizvodi u Kragujevcu, on stiže sa traka u talijanskom Melfiju, gdje se sklapa i njegov tehnički blizanac Jeep Renegade.
500X 1.6 MJet II 4x2 Lounge
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam 1598 ccm
Snaga 120 KS pri 3750/min
Moment 320 Nm pri 1750/min
Mjenjač 6 stupnjeva, ručni
Dimenzije 425 x 198 x 160 cm
Osovinski razmak 257 cm
Prtljažnik 350 litara
Brzina 186 km/h
0-100 km/h 10,5 sekundi
Potrošnja 4,7/3,8/4,1 l/100 km
Ispuh CO2 139 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski 1.6 E-torQ (110 KS), 1.4 Turbo MultiAir2 (140/170 KS), 2.4 Tigershark (187 KS)
Dizelski 1.6 MultiJet II (120 KS), 2.0 MultiJet II (140 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....