NOVITET

VOZILI SMO: FIAT 500X ŠMINKERSKI crossover za grad i makadam

Novi Fiat 500X s obrisima modela 500 ulazi u B-segment malih crossovera

U Fiatu su još jednom reciklirali prepoznatljivost ikonskog modela 500, i novom izdanku obitelji, ovaj puta s oznakom X također udahnuli duh legendarnog mališana. Novi 500 sjajno upada u nišu crossovera B-segmenta gdje kolo vode Nissan Juke, Mini Countryman i Opel Mokka, i u nju donosi talijanski šik i prepoznatljivost kombiniranu s praktičnošću i većom upotrebljivošću.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Novi, 4,25 m dugi crossover nudi su u dvije varijante: elegantnijoj metropolitskoj, koja dolazi sa tri paketa opreme - Pop, Popstar and Lounge te terenskoj s paketima Cross i Cross Plus, kod koje je naglasak stavljen na off-road detalje poput robusnije plastične zaštite, odignutog podvozja sa zaštitom i krovnim nosačima, za one kupce koji će se ponekad doista i uputiti na vožnju izvan utabanih staza.

U unutrašnjosti vas dočekuje šik dizajn i dovoljno komfora za pet putnika, a iza stražnje klupe solidan prtljažnik od 350 litara. Malu bismo primjedbu imali tek na kratku sjedeću površinu, inače dobro dimenzioniranih sjedala. U vožnji 500X djeluje stameno, vozi se sasvim sportski, upravljanje je glatko, a nešto tvrđe podešen ovjes dobro guta rupe, no ne i poprečne neravnine što se osjeti i na leđima putnika. Isprobali smo šminkersku varijantu s opremom Lounge i 1,6-litrenim dizelašem sa 120 KS koji nam je prosječno trošio tek 4,7 litara i pokazao se ugodnim iznenađenjem. Iznimno je miran i tih u radu te vrlo elastičan, jer najveći okretni moment od 320 Nm postiže već od 1750 okretaja.

Pritom su i performanse sasvim zadovoljavajuće: stotku hvata za 10,5 sekundi i vozi do 186 km/h. Široku lepezu motora od četiri benzinca i tri dizelaša (benzinski 1.6 E-torQ sa 110 KS, 1.4 Turbo MultiAir2 sa 140 i 170 KS te 2.4 Tigershark MultiAir2 sa 187 KS, dizelski 1.6 MultiJet II sa 120 KS i 2.0 MultiJet II sa 140 KS) nadopunjava i izbor od tri varijante pogona - prednji 4x2, prednji s Traction Plus sustavom, te moderan 4x4 pogon kod kojeg se ovisno o uvjetima na cesti uz pogonsku prednju uključuje i stražnja osovina.

Ovisno o motorizaciji kupci na izbor imaju četiri mjenjača: 5 i 6-stupanjske ručne, 9-brzinski automatski te 6-stupanjski automatski s dvije spojke. U Fiatu su očito 500X jako ozbiljno pripremili za tržište, s puno opcija biranja, a nije mu neprivlačna ni cijena: na hrvatsko tržište stiže u ožujku dogodine s cijenom od oko 160.000 kuna za početni model. A ni podrijetlo - za razliku od Fiata 500L koji se proizvodi u Kragujevcu, on stiže sa traka u talijanskom Melfiju, gdje se sklapa i njegov tehnički blizanac Jeep Renegade.

500X 1.6 MJet II 4x2 Lounge

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1598 ccm

Snaga 120 KS pri 3750/min

Moment 320 Nm pri 1750/min

Mjenjač 6 stupnjeva, ručni

Dimenzije 425 x 198 x 160 cm

Osovinski razmak 257 cm

Prtljažnik 350 litara

Brzina 186 km/h

0-100 km/h 10,5 sekundi

Potrošnja 4,7/3,8/4,1 l/100 km

Ispuh CO2 139 g/km

OSTALI MOTORI

Benzinski 1.6 E-torQ (110 KS), 1.4 Turbo MultiAir2 (140/170 KS), 2.4 Tigershark (187 KS)

Dizelski 1.6 MultiJet II (120 KS), 2.0 MultiJet II (140 KS)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 10:04