Focusova titula najprodavanijeg auta u svijetu u 2013. te mjesto viceprvaka na europskom tržištu ( iza Golfa) imaju ogromnu težinu koja je pred Fordove dizajnere i inženjere postavila veliku zadaću. Razumljivo, jer nije lako poboljšati model koji ionako bere lovorike (doduše, na našem je tržištu tek osmi u svojoj klasi) i uspješno odolijeva nikad agresivnijoj navali konkurencije.Izvana, Focus se uklopio u novi Fordov dizajnerski identitet, pa je i njegov zaštitni znak postala velika maska u stilu elitnog Aston Martina. Odlično mu stoji i konačno mu daje ozbiljnost i dozu finoće kakve i zaslužuje. Nova maska je za sobom povukla i niz drugih novih dijelova, od brežuljkastog poklopca motora do elegantnijih svjetala i branika. Pročišćenih linija je i unutrašnjost, posebno središnja konzola, kojom dominira veliki 8-inčni dodirni zaslon, smješten autoritativnije od dosadašnjeg i povezan s multimedijalnim uređajem Sync 2.
Na devet jezika prihvaća glasovne naredbe vezane za navigaciju, radio, telefoniranje i klimatizaciju, ali na žalost ne i na hrvatskom. Na popis doplata uvršteno je i grijanje upravljača, a moderniziran je i segment prikaza putnog računala ispred vozača, kojim je rukovanje također pojednostavnjeno. Novog dizajna su i upravljač, obloge vrata te središnji greben uz predjel oko ručice mjenjača pa uz tako odmjereno osvježen izgled, primjereniji način rukovanja te uobičajeno ugodne materijale i besprijekornu završnu izradu s niskom razinom buke, Focus ostaje jedan od najboljih modela u klasi. Referentan ostaje i po pitanju voznih svojstava.
Novo podešeni amortizeri i oslonci ovjesa pružaju još bolji kompromis udobnosti i ležanja, precizniji električni servo-upravljač daje iskreniji osjećaj u brzoj vožnji, a ESP je nadograđen ETS sustavom pomoći, koji senzorski registrira i mjeri položaj upravljača u odnosu brzinu vožnje pa automatski korigira putanju pri paničnim reakcijama u zavoju. Tako je i u običnim verzijama otvoren dodatni prostor za pravi sportski pristup osvajanju zavoja. Upravo će te obične verzije motora i biti najzanimljivije većini kupaca. Prvenstveno to vrijedi za novu generaciju dizelskih motora, koji u 1,5-litrenoj verziji dolazi u tri izvedbe snage (95, 105 i 120 KS) i uvijek sa start/stop uređajem.
U odnosu na dosadašnje 1,6-litrene, imaju efikasnije brizgaljke i komore za sagorijevanje te novu konstrukciju turbine, a kao rezultat bolje performanse i žustrije reakcije iz niskih okretaja te manju potrošnju i čišći ispuh. Većini vozača će i osnovni dizelaš od 95 KS biti dovoljan, a na nekim tržištima i dalje će još neko vrijeme ostati u ponudi 1.6 TDCi, koji će imati nižu cijenu od novog motora. U odjelu benzinaca jedina rošada se desila u gornjem domu EcoBoost turbomotora, gdje je dosadašnje 1,6-litrene zamijenila nova generacija manjih, također 1,5-litrenih, ali bez promjene u snazi (150 i 182 KS). Očekivano, snažno vuku iz niskih okretaja, kad ih se stisne decentno resko zazvuče i brzi su, a kao i kod dizelaša, manje troše i zagađuju od dosadašnjih. Focus je tako postao još bolji, dapače odličan kompakt koji na hrvatsko tržište stiže početkom iduće godine...
FOCUS 1.5 TDCi
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbodizelski
Obujam: 1499 ccm
Snaga: 70 kW/95 KS pri 3600/min
Moment: 270 Nm pri 1500/min
Dimenzije: 436x182x148 cm
Osovinski razmak: 265 cm
Prtljažnik: 363 litre
Težina: 1335 kilograma
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 12,0 sekundi
Potrošnja: 3,8 l/100 km
OSTALI MOTORI
Dizelski: 1.5 TDCi (105 i 120 KS), 1.6 TDCi (95 i 115 KS), 2.0 TDCi (150 KS)
Benzinski: 1.6 (85, 105 i 115 KS), 1.0 Ecoboost (100 i 125 KS), 1.5 Ecoboost (150 i 182 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....