Za velike obitelji kojima treba puno prostora Ford u ponudi drži dobri stari Galaxy, a svog su klasičara s tri reda sjedala upravo ušminkali, a što je sve na njemu novo, provjerili smo na cestama u okolici njemačkog Kölna. Najvidljivija promjena ravna se prema aktualnom dizajnerskom smjeru marke, pa maska sa smješkom Aston Martina sad blista i na Galaxyju.
Drugih radikalnijih rezova nema - redizajnirani su tek branici, prednjim svjetlima su darovana dnevna svjetla, a stražnjima nove grafike. No, s njima taj veliki komad auta, i otprije skladno građen, sad djeluje još atraktivnije, ali i skuplje.
Isti se dojam još jače osjeća u unutrašnjosti, u kojoj je naglasak sad stavljen na još bolje materijale i veću udobnost, a uz nove tehnologije (sustav aktivne pomoći pri parkiranju, aktivni tempomat, automatsko kočenje…) na raspolaganju su i brojni novi pretinci, odlagališta za boce te dodatni prostor za odmor ruku.
Pitom se nasloni trećeg reda jednostavno preklapaju pomoću elektrike (prekidači su u bočnoj stranici prtljažnika), a kad se preklope sva sjedala, Galaxy postaje pravo teretno vozilo, s ravnom podnicom i čak 2339 litara korisnog prostora. U prvom susretu s novim Galaxyjem isprobali smo izvedbu sa 2,0-litrenim TDCi dizelašem i 180 KS, koji pruža obilje snage i momenta, sjajne za lagodnu, a sasvim dovoljne i za žustriju vožnju autocestama.
Za sve koji žele još bolje držanje i brže prolaske zavojima, Galaxy odsad nudi i pogon na sve kotače, kod kojeg se prednjoj pogonskoj osovini po potrebi priključuju i kotači stražnje. No, i bez toga se novim Galaxyjem ugodno plovi autocestom, a ništa manje nije okretan ni na zavojitim brdskim cestama, pa u njemu lako zaboravite da upravljate golemim jednovolumenom.
U to se sjajno uklapa i automatski mjenjač Powershift, koji brzine izmjenjuje gotovo neprimjetno. Premda Ford za motor koji smo isprobali obećaje potrošnju od 5,4 litre, nama je trošio 6,8, no i to je još uvijek vrlo prihvatljivo za jednovolumen dug 4,77 metara, koji u naše salone stiže već u listopadu.
GALAXY 2.0 TDCi
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 1997 ccm
Snaga 180 KS pri 3750/min
Moment 400 Nm od 2000/min
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Pogon prednji
Dimenzije 477 x 189 x 166 cm
Osovinski razmak 285 cm
Prtljažnik 300-2339 litara
Brzina 205 km/h
Ubrzanje 9,5 sekundi
Potrošnja 5,4 l/100 km
Ispuh CO2 139 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski 1.5 (160 KS) 2.0 (240 KS)
Dizelski 2.0 TDCi (120 KS, 150 KS) 2.0 Bi-turbo TDCi (210 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....