NOVITET

Vozili smo: Ford Ranger temeljito redizajniran i uvjerljiv na svim podlogama

Ranger stiže s dotjeranim ovjesom, boljim električnim servom i brdom sigurnosne elektronike
 Foto: Ford

Najprodavaniji kamionet u Europi prošle godine nije bila niti Toyota Hilux, pa niti Nissan Navara... Ta titula pripala je Fordu Rangeru, čiju smo novu, temeljito dotjeranu izvedbu provozali po alpskom dijelu Slovenije. Za europske pojmove monstruozni kamionet rastegnut na 5,3 metra, prema očekivanju, najbolje se snašao u težačkom okruženju, na širokim livadama i makadamskim puteljcima, no iznenađujuće uvjerljiv je i na asfaltu. Pa čak i na gradskom...

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Ruta nas je, između ostaloga, odvela i do središta pitoreskne Radovljice, gdje smo se uspješno probili kroz uličice široke svega nekoliko metara. S druge strane, na otvorenoj cesti uživali smo u blagodatima dotjeranog ovjesa i električnog servo upravljača, na račun čega se sad sigurnije prolaze zavoji, a tu je i sva sila sigurnosne elektronike. Pa se Ranger nastavlja šepuriti kao jedini kamionet sa pet EuroNCAP zvjezdica...

S dizajnerski dotjeranim kamionetom pažnju smo plijenili gdje god bi se pojavili, posebno kad bi zahuktao moćni 3,2-litreni dizelaš sa 200 KS. Najjači motor u ponudi zvuči izvrsno, s lakoćom ubrzava divovski Ranger težak preko 2,1 tonu i oduševljava svime osim potrošnjom. Na otvorenoj cesti smo u prosjeku trošili oko 11 litara, a nakon nekoliko terenskih izleta i koju litru više. Zbog toga, ali i cijene, sva pažnja bit će na drugom motoru u ponudi, 2,2-litrenom dizelašu dostupnom sa 130 i 160 KS. Što, pokazalo se, i nije neka velika tragedija u praksi...

Iako je Ranger prvenstveno služi radnim zadacima u bespuću, posebno u Single Cab varijanti kad dolazi samo s prednjim redom sjedala, ali i teretnim sandukom dugačkim čak 2,3 metara, u najskupljoj izvedbi Wildtrack donosi udobnost limuzine i izgled dostojan gradske špice. Izvana je ušminkan raskošnim alu naplacima od 18 cola, bočnim stepenicama, zaštitom podvozja i krovnim nosačima, dok u unutrašnjosti finom kožom nisu presvučeni samo upravljač i mjenjač, nego i naslon za ruke i cijela prednja armatura, a ispod nje je velik i pregledni 8-inčni zaslon s prikazom navigacije i kamere za vožnju unazad, postavki klime, glazbenog sustava, pa i grijača prednjih sjedala.

Osim toga, u izvedbi Double Cab s kakvom dolazi Wildtrack i straga se sjedi ugodno, barem na kraćim udaljenostima, pa uz praktični roletni pokrov teretne kutije dimenzija 156 x 155 cm, koja se tako pretvara u podatni, iskoristivi prtljažnik od čak 1233 litre, Ranger bez problema služi i kao obiteljsko vozilo. Doduše, u vožnji je i dalje potrebna muška ruka, prvenstveno zbog ručnog mjenjača koji baš ne klizi kroz stupnjeve, no zato se elektronski upravljivim pogonom 4x4 barata bez napora, okretnim prekidačem na središnjem tunelu. Nakon svibnja, saznajemo, nudit će se izvedbe sa Euro VI motorima, a trenutačno su dostupni samo salonski primjerci, po cijeni od 195.000 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 10:13