Automatski mjenjač je u poziciji D, na zaslonu digitalne instrumentne ploče stoji informacija da se vozimo u programu vožnje Hybrid. Kotrljamo se u potpunoj tišini, jer sustav procjenjuje da je za kretanje dovoljan električni pogon, sve dok odlučnije ne pritišćemo gas kako bi savladali uzbrdicu.
Tada se tiho i nenametljivo uključuje 1,6-litreni turbobenzinac, uz elektromotor spreman isporučiti 225 KS i ponuditi okretni moment od 300 Nm. Prebacimo li u program Sport do stotke ćemo s mjesta pojuriti za 7,9 sekundi, a još impresivnija su međuubrzanja. Od 80 do 120 km/h se uz odlučniji pritisak na papučicu, čitamo u prospektu, stiže se za 4,4 sekundi.
No, ne forsiramo jer želimo vidjeti koliko će Peugeot 508 Hybrid, plug-in hibridna izvedba francuskog aduta srednje klase potrošiti u vožnji po brdovitom zaleđu Sitgesa, gradića pored Barcelone. Zasad u prosjeku trošimo skromne 2,5 litre, no vozeći se uglavnom na struju već smo poprilično ispraznili paket litij-ionskih baterija kapaciteta 11,6 kWh.
Na instrumentnoj ploči piše da još možemo prevaliti šest kilometara, dok su se u startu nudila maksimalna 52 na struju. Svejedno, pred dužom uzbrdicom u vožnji ubacujemo u potpuno električni program. Znamo da potom slijedi duži silazak i tu namjeravamo dopuniti bateriju u vožnji. Nakon prijevoja na središnjoj konzoli automatski mjenjač stavljamo u poziciju B i tako uključujemo regenerativno kočenje.
Dok se spuštamo, na središnjem zaslonu gledamo zgodan grafički prikaz punjenja baterija strujom. Usput uključujemo i sustav eSave, pametno rješenja za skladištenje struje. Biramo rezervaciju za 10 kilometara, dovoljnu za završnu gradsku vožnju gdje se nije ekonomično voziti na struju.
Na nizbrdici doseg na struju raste velikom brzinom. Na kraju spusta zadovoljno primjećujemo da nam se nudi novih 12 km vožnje na struju, pa brzo opet ubacujemo u program Electric i tako se opet vozimo u potpunoj tišini. Konačan rezultat? Izvrstan. U prosjeku smo na izabranoj ruti trošili svega 4,2 litre.
Tako je, otprilike, izgledala naša vožnja u plug-in izvedbi druge generacije Peugeota 508 koja se osim u pogonskom dijelu u vožnji ne razlikuje odviše od benzinskih i dizelskih izvedbi.
Treba se, doduše, naviknuti na dostupne programe vožnje i naučiti ih koristiti u vožnji kako bi se potrošnja zauzdala u željenim okvirima, no u bitnome nema pretjerane razlike. I tu, naime, vozača dočekuje sad već tradicionalno malen, ali primjereno zadebljan upravljač, temeljita izrada i fini materijali te elegantna ručica 8-stupanjske automatike nalik na joystick s neke igraće konzole.
Na cesti se plug-in hibridni 508 ponaša prilično uvjerljivo. Lijepo upija neravnine, pa niti prelasci preko mnogobrojnih ležećih policajaca ne ostavljaju bolne posljedice. No, nije problem niti kad se poželi brže proći kroz zavoje – u vožnji se osjeti nešto veća masa dobivena s baterijama, no ovjes je čvrst i 508 lijepo drži zadani pravac, a uvjerljiv je i kod kočenja.
Plug-in hibridni 508 na domaće tržište stiže krajem veljače, a poznate su i orijentacijske cijene – limuzina u izvedbi Allure nudit će se za 324.196, a jednako opremljen karavan za 336.314 kune.
Ukratko
Trošak vlasništva u slučaju plug-in hibridne izvedbe, tvrde u Peugeotu, jednak je onome dizelske izvedbe s 8-stupanjskom automatikom. Barem kad vozač godišnje prelazi više od 15.000 km…
Baterije kapaciteta 11,6 kWh smještene su ispod stražnjih sjedala, pa prtljažnik broji jednakih 487 litara kao u benzinskoj izvedbi
Peugeot do 2025. planira elektrificirati cijelu svoju ponudu, a jedan od koraka na tom putu je i plug-in izvedba 508 koji na naše tržište stiže krajem veljače
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....