![profimedia-0424010338_1](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/10/30/13/profimedia-0424010338_1.jpg)
Automatski mjenjač je u poziciji D, na zaslonu digitalne instrumentne ploče stoji informacija da se vozimo u programu vožnje Hybrid. Kotrljamo se u potpunoj tišini, jer sustav procjenjuje da je za kretanje dovoljan električni pogon, sve dok odlučnije ne pritišćemo gas kako bi savladali uzbrdicu.
Tada se tiho i nenametljivo uključuje 1,6-litreni turbobenzinac, uz elektromotor spreman isporučiti 225 KS i ponuditi okretni moment od 300 Nm. Prebacimo li u program Sport do stotke ćemo s mjesta pojuriti za 7,9 sekundi, a još impresivnija su međuubrzanja. Od 80 do 120 km/h se uz odlučniji pritisak na papučicu, čitamo u prospektu, stiže se za 4,4 sekundi.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/24/14/PEUGEOT-508HYBRID-TESTDRIVE-0120TC-096.jpg)
No, ne forsiramo jer želimo vidjeti koliko će Peugeot 508 Hybrid, plug-in hibridna izvedba francuskog aduta srednje klase potrošiti u vožnji po brdovitom zaleđu Sitgesa, gradića pored Barcelone. Zasad u prosjeku trošimo skromne 2,5 litre, no vozeći se uglavnom na struju već smo poprilično ispraznili paket litij-ionskih baterija kapaciteta 11,6 kWh.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/24/14/peugeot-launches-a-n-2.jpg)
Na instrumentnoj ploči piše da još možemo prevaliti šest kilometara, dok su se u startu nudila maksimalna 52 na struju. Svejedno, pred dužom uzbrdicom u vožnji ubacujemo u potpuno električni program. Znamo da potom slijedi duži silazak i tu namjeravamo dopuniti bateriju u vožnji. Nakon prijevoja na središnjoj konzoli automatski mjenjač stavljamo u poziciju B i tako uključujemo regenerativno kočenje.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/24/14/PEUGEOT-508HYBRID-TESTDRIVE-0120TC-073.jpg)
Dok se spuštamo, na središnjem zaslonu gledamo zgodan grafički prikaz punjenja baterija strujom. Usput uključujemo i sustav eSave, pametno rješenja za skladištenje struje. Biramo rezervaciju za 10 kilometara, dovoljnu za završnu gradsku vožnju gdje se nije ekonomično voziti na struju.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/24/14/PEUGEOT-508HYBRID-TESTDRIVE-0120TC-081.jpg)
Na nizbrdici doseg na struju raste velikom brzinom. Na kraju spusta zadovoljno primjećujemo da nam se nudi novih 12 km vožnje na struju, pa brzo opet ubacujemo u program Electric i tako se opet vozimo u potpunoj tišini. Konačan rezultat? Izvrstan. U prosjeku smo na izabranoj ruti trošili svega 4,2 litre.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/24/14/PEUGEOT-508HYBRID-TESTDRIVE-0120TC-006.jpg)
Tako je, otprilike, izgledala naša vožnja u plug-in izvedbi druge generacije Peugeota 508 koja se osim u pogonskom dijelu u vožnji ne razlikuje odviše od benzinskih i dizelskih izvedbi.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/24/14/PEUGEOT-508HYBRID-TESTDRIVE-0120TC-022_1.jpg)
Treba se, doduše, naviknuti na dostupne programe vožnje i naučiti ih koristiti u vožnji kako bi se potrošnja zauzdala u željenim okvirima, no u bitnome nema pretjerane razlike. I tu, naime, vozača dočekuje sad već tradicionalno malen, ali primjereno zadebljan upravljač, temeljita izrada i fini materijali te elegantna ručica 8-stupanjske automatike nalik na joystick s neke igraće konzole.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/24/14/PEUGEOT-508HYBRID-TESTDRIVE-0120TC-026_2.jpg)
Na cesti se plug-in hibridni 508 ponaša prilično uvjerljivo. Lijepo upija neravnine, pa niti prelasci preko mnogobrojnih ležećih policajaca ne ostavljaju bolne posljedice. No, nije problem niti kad se poželi brže proći kroz zavoje – u vožnji se osjeti nešto veća masa dobivena s baterijama, no ovjes je čvrst i 508 lijepo drži zadani pravac, a uvjerljiv je i kod kočenja.
Plug-in hibridni 508 na domaće tržište stiže krajem veljače, a poznate su i orijentacijske cijene – limuzina u izvedbi Allure nudit će se za 324.196, a jednako opremljen karavan za 336.314 kune.
Ukratko
Trošak vlasništva u slučaju plug-in hibridne izvedbe, tvrde u Peugeotu, jednak je onome dizelske izvedbe s 8-stupanjskom automatikom. Barem kad vozač godišnje prelazi više od 15.000 km…
Baterije kapaciteta 11,6 kWh smještene su ispod stražnjih sjedala, pa prtljažnik broji jednakih 487 litara kao u benzinskoj izvedbi
Peugeot do 2025. planira elektrificirati cijelu svoju ponudu, a jedan od koraka na tom putu je i plug-in izvedba 508 koji na naše tržište stiže krajem veljače
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....