Kad su 2005. šefovi Honde s tržišta povukli HR-V, vjerojatno nisu ni slutili kakvu pogrešku rade. Preteča svih modernih kompaktnih crossovera nestala je iz ponude samo šest godina nakon predstavljanja. J apanci sada nastoje nadoknaditi izgubljeno. Koriste isto ime, ali drugo izdanje potpuno je drugačiji.
Novi HR-V nije revolucionaran poput prethodnika, ali ima sve potrebno za uspjeh. Za početak, dizajneri su skrojili crossover koji kombinira krovnu liniju coupea i visinu tradicionalnog SUV. Prednjem dijelu utisnuli su pečat osobnosti, elegantnim uzdužnim pregibima naglasili uske bokove, dok je stražnjica previše klasična da bi privukla posebnu pažnju.
Honda je nepuna 2 centimetra duža od Mazde CX-3, ali unatoč sličnim linijama i dimenzijama nudi više mjesta. Prije svega impresionira prtljažnik koji sa 470 litara u osnovnoj postavci čak za 40 litara nadmašuje za klasu veći Qashqai. Kad se obore stražnja sjedala obujam raste na 1533, što je oko 250 više od Mazde CX-3 i gotovo 350 izdašnije od Nissan Jukea.
HR-V platformu dijeli s novim Jazzom, a kao i u slučaju Civica, tajna velikog prtljažnika krije se u konfiguraciji sa spremnikom goriva smještenim ispod prednjih sjedala. Završna obrada na zavidnoj je razini, pa unutrašnjost djeluje ugodno iako umjetna koža s lažnim šavovima (pokriva središnji dio iznad ploče s instrumentima) ne izaziva oduševljenje. Na središnjem dijelu dominira multimedijalni zaslon osjetljiv na dodir u kojem se krije Honda Connect sustav već viđen u broj većem CR-V, a novost su prekidači klima-uređaja s prekidačima osjetljivim na dodir.
Alternativa 1,6-litrenom turbodizelašu je atmosferski benzinac 1.5. Turbodizelaš je po broju konja slabiji (120 u odnosu na 130 KS), ali nudi gotovo dvostruko više momenta (300 Nm pri 2000 okretaja), što jamči ujednačen tempo i solidne performanse, uz nižu potrošnju (tvornica deklarira 4,0 l/100 km). Motor koji smo već isprobali u Civicu i CR-V, solidno vuče već od 1500 okretaja, ali s povećanjem okretaja gubi na žestini i živahnosti.
Ručni mjenjač sa šest stupnjeva iznimno je precizan i zaslužuje samo pohvale, a krutost karoserije pridonosi osjećaju kontrole i stabilnosti. Krut ovjes jamči precizne i sigurne prolaske kroz zavoje, ali neravnine ostavljaju traga, osobito na stražnjim sjedalima. HR-V na hrvatsko tržište stiže u rujnu s dva motora i pogonom samo na prednje kotače. Uz benzinski 1.5 i dizelski 1.6 bit će ponuđene i tri razine opreme (Confort, Elegance, Executive), a najavljene su cijene nešto više od Civica i za očekivati je iznose koji u slučaju poželjnije dizelske verzije počinju od 190.000 kuna.
HR-V 1.6 i-DTEC
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 1597 ccm
Snaga 120 KS pri 4000/min
Moment 300 Nm pri 2000/min
Dimenzije 429 x 177 x 160,5 cm
Osovinski razmak 261 cm
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Pogon na prednje kotače
Prtljažnik 470-1533 litre
Masa 1403 kg
Brzina 192 km/h
0-100 km/h 10,0 sekundi
Potrošnja 4,0 l/100 km
Ispuh CO2 104 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski 1.5 (130 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....