VELIKI POVRATAK

VOZILI SMO HONDA HR-V Deset godina čekanja se isplatilo

Krajem godine stiže nvi HR-V s benzincem 1.5 VTEC (130 KS) i prtljažnikom od 470 l

Kad su 2005. šefovi Honde s tržišta povukli HR-V, vjerojatno nisu ni slutili kakvu pogrešku rade. Preteča svih modernih kompaktnih crossovera nestala je iz ponude samo šest godina nakon predstavljanja. J apanci sada nastoje nadoknaditi izgubljeno. Koriste isto ime, ali drugo izdanje potpuno je drugačiji.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Novi HR-V nije revolucionaran poput prethodnika, ali ima sve potrebno za uspjeh. Za početak, dizajneri su skrojili crossover koji kombinira krovnu liniju coupea i visinu tradicionalnog SUV. Prednjem dijelu utisnuli su pečat osobnosti, elegantnim uzdužnim pregibima naglasili uske bokove, dok je stražnjica previše klasična da bi privukla posebnu pažnju.

Honda je nepuna 2 centimetra duža od Mazde CX-3, ali unatoč sličnim linijama i dimenzijama nudi više mjesta. Prije svega impresionira prtljažnik koji sa 470 litara u osnovnoj postavci čak za 40 litara nadmašuje za klasu veći Qashqai. Kad se obore stražnja sjedala obujam raste na 1533, što je oko 250 više od Mazde CX-3 i gotovo 350 izdašnije od Nissan Jukea.

HR-V platformu dijeli s novim Jazzom, a kao i u slučaju Civica, tajna velikog prtljažnika krije se u konfiguraciji sa spremnikom goriva smještenim ispod prednjih sjedala. Završna obrada na zavidnoj je razini, pa unutrašnjost djeluje ugodno iako umjetna koža s lažnim šavovima (pokriva središnji dio iznad ploče s instrumentima) ne izaziva oduševljenje. Na središnjem dijelu dominira multimedijalni zaslon osjetljiv na dodir u kojem se krije Honda Connect sustav već viđen u broj većem CR-V, a novost su prekidači klima-uređaja s prekidačima osjetljivim na dodir.

Alternativa 1,6-litrenom turbodizelašu je atmosferski benzinac 1.5. Turbodizelaš je po broju konja slabiji (120 u odnosu na 130 KS), ali nudi gotovo dvostruko više momenta (300 Nm pri 2000 okretaja), što jamči ujednačen tempo i solidne performanse, uz nižu potrošnju (tvornica deklarira 4,0 l/100 km). Motor koji smo već isprobali u Civicu i CR-V, solidno vuče već od 1500 okretaja, ali s povećanjem okretaja gubi na žestini i živahnosti.

Ručni mjenjač sa šest stupnjeva iznimno je precizan i zaslužuje samo pohvale, a krutost karoserije pridonosi osjećaju kontrole i stabilnosti. Krut ovjes jamči precizne i sigurne prolaske kroz zavoje, ali neravnine ostavljaju traga, osobito na stražnjim sjedalima. HR-V na hrvatsko tržište stiže u rujnu s dva motora i pogonom samo na prednje kotače. Uz benzinski 1.5 i dizelski 1.6 bit će ponuđene i tri razine opreme (Confort, Elegance, Executive), a najavljene su cijene nešto više od Civica i za očekivati je iznose koji u slučaju poželjnije dizelske verzije počinju od 190.000 kuna.

HR-V 1.6 i-DTEC

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1597 ccm

Snaga 120 KS pri 4000/min

Moment 300 Nm pri 2000/min

Dimenzije 429 x 177 x 160,5 cm

Osovinski razmak 261 cm

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Pogon na prednje kotače

Prtljažnik 470-1533 litre

Masa 1403 kg

Brzina 192 km/h

0-100 km/h 10,0 sekundi

Potrošnja 4,0 l/100 km

Ispuh CO2 104 g/km

OSTALI MOTORI

Benzinski 1.5 (130 KS)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 22:29