Danas SUV modele svi predstavljaju kao na traci, pa kako onda ne bi i Jeep. Koji, za razliku od mnogih, od pamtivijeka radi terence. A baš to iskustvo mu pomaže da ne nudi samo formu, nego i sadržaj. Upravo je takva situacija i s novom, drugom generacijom Compassa. Izgledom blizak Grand Cherokeeju, a smješten na prilagođenu platformu Renegadea (međuosovinski razmak za ovu je priliku produžen na 267 centimetara), na cesti se ponaša prilično uvjerljivo. Pa i izvan asfalta, uvjerili smo se vozeći se okolicom Lisabona.
Foto: Jeep
S karoserijom dugačkom 439 centimetara i skrojenom uz obilno korištenje visokočvrstog čelika, u zavojima se ponašao stabilno, nije pokazivao sklonost pretjeranom naginjanju, a uz dobru izolaciju i preciznu izradu (proizvodi se u Indiji, Kini i Brazilu, a primjerci za europsko tržište stizat će iz Meksika) neugodnih zvukova i neumjerene buke nije bilo ni u jednom trenutku. Ni kad smo s robusnom izvedbom Trailhawk skakutali po kamenim gromadama, ni kad smo u šminkerskom izdanju Limited jurili autocestom...
Premda se naslon sjedala ručno namješta polugom, a ne preciznijim okretnim mehanizmom, nije bio problem pronaći željenu poziciju za debelim, mesnatim upravljačem koji odlično sjeda u ruke. Malo više truda trebalo je tek da bi se otkrile sve mogućnosti multimedijskog sustava Uconnect. Informacija, naime, na preglednom 7-inčnom zaslonu ne nedostaje. Po želji smo mogli nadzirati rad pogona 4x4, mjeriti bočnu silu, promatrati navigaciju i prikaz kamere za pomoć pri parkiranju... A nakon povezivanja i koristiti aplikacije s pametnog telefona.
Dobro je i što se za sigurnost brine sva sila elektronike. U svim izvedbama serijski se isporučuju napredni sustavi za sprječavanje sudara s automatskim kočenjem te upozorenje za nenamjerno napuštanje trake, a osim toga Compass je sposoban i sam održavati razmak (Adaptive Cruise Control), parkirati se (Park Assist), nadzirati mrtvi kut (Blind-spot Monitoring)... Sve skupa ulijeva sigurnost za upravljačem, posebno kad treba manevrirati ulicama većeg grada poput Lisabona.
Na našem tržištu, prema najavama, Compass će biti dostupan isključivo s dizelašima. Nudit će se 1.6 Multijet sa 120 KS, uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i prednjim pogonom, te 2.0 Multijet od 140 KS i 170 KS, koji će biti dostupan i sa 9-stupanjskom automatikom te pogonom 4x4. Što god da se izabere, pokazalo se, teško je pogriješiti. Karoseriju od 1,5 tona, već u osnovnoj izvedbi uzdignutu od tla 18 centimetara, svi odreda pokretali su bez problema, no kao najsretnije rješenje nametnula se kombinacija dizelaša od 140 KS i brzog, uglađenog automatskog mjenjača. Znači, kad je o motorizaciji riječ - zlatna sredina. Uvjerljivo je ubrzavala, nije se mučila ni na terenu, a potrošnja se kretala oko prihvatljivih 7,5 litara. Ipak, kad Jeep Compass dođe u prodaju ove jeseni na izbor će sigurno prilično utjecati i zasad nepoznata cijena...
Ukratko Mišičava karoserija dizajnerski se prilično oslanja na Grand Cherokee i spremno mami poglede na cesti Prtljažnik u startu nudi 438 litara, a preklapanjem stražnjih naslona raste na 1251 litru. Sasvim dovoljno za obilnije tovarenje. Uz uvjerljivi pogon 4x4, vožnju po terenu olakšava i visoko uzdignuta podnica. U izvedbi Trailhawk Compass je od tla udaljen čak 21,6 centimetara... Multimedija Uconnect dolazi serijski, a izvedbe na našem tržištu isporučivat će se s preglednim 7-inčnim zaslonom. Unutrašnjost je simpatično dizajnirana, a kao i kod Renegadea pozitivno iznenađuje čvrstoća izrade. Uz 6-stupanjski ručni mjenjač u ponudi će biti i brza, uvjerljiva 9-stupanjska automatika. Nudit će se isključivo uz snažniji dizelaš 2.0 Multijet |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....