NOVITET

Vozili smo Land Rover Defender P400e: Plug-in hibrid je uvjerljiviji od dizelaša i na terenu

Hibridni Land Rover zajednički pokreću 2,0-litreni turbobenzinac i elektromotor s ukupno 404 KS, a briljira u blatu i pijesku
Land Rover Defender p400e
 Land Rover

Dvije godine nakon dolaska na tržište, Defender je dobio i plug-in hibridno izdanje s oznakom P400e. Istini za volju, samo u duljoj karoseriji s oznakom 110. U dno prtljažnika, a iznad stražnje osovine, ugrađen je dvjestotinjak kilograma težak paket litij-ionskih baterija kapaciteta 19,2 kWh, koji za punjene može koristiti i brze punjače od 50 kW, a s početnih 10 do 80 posto kapaciteta napuni se za svega 30 minuta. Prednost? Može se voziti i samo na struju, prema tvrdnjama proizvođača čak 43 kilometra.

image
Land Rover Defender p400e
Land Rover

Pod poklopcem se kriju poznati 2,0-litreni turbobenzinac sa 300 KS i elektromotor od 143 KS - sveukupno 404 KS i vrtoglavnih 640 Nm - koji su neovisno jedan o drugome povezani s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem (ZF) i stalno pokreću sva četiri kotača (AWD). Ili zajedno ili svaki zasebno. Stvari je pritom najbolje prepustiti elektronici, koja automatski regulira rad motora u hibridnom načinu (želite li sačuvati bateriju za vožnju gradom kasnije, koristite tzv. hold mode).

Poželite li se, međutim, voziti samo na struju, bit će dovoljno da na instrumentnoj ploči pritisnete prekidač EV, nakon čega će se Defender pretvoriti u električni automobil - kretat će se nečujno, praćen samo tihim zujanjem elektromotora i tako najdalje 35 kilometara u gradu, pod uvjetom da u nijednom trenutku ne prijeđete 135 km/h.

image
Land Rover Defender p400e
Land Rover

Prebacite li, međutim, u hibridni način i krenete s punom baterijom u vožnju gradom i otvorenom cestom, Defender će u prosjeku trošiti oko 7,5 litara, sve dok se baterija nakon stotinjak prevaljenih kilometara ne isprazni, nakon čega potrošnja raste na 10 litara. Još uvijek lijepa vrijednost za 2,6 tona težak terenac. Isto kao i ubrzanje do stotke od nevjerojatnih 5,6 sekundi (D300 dizelaš 7,0 sekundi), pa čak i krajnja brzina od 191 km/h (isto kao i D300).

Još uvjerljiviji nego u gradu ili na otvorenoj cesti, plug-in hibrid je na terenu, pokretan isključivo elektromotorom sa 143 KS i 275 Nm, koji je s uključenom redukcijom, zatvorenim središnjim diferencijalom i aktivnim stražnjim diferencijalom nezaustavljiv. I sve to u potpunoj tišini, uz cvrkut ptica.

image
Land Rover Defender p400e
Land Rover

Nedostaci? Pri visokim brzinama na autocesti baterija se isprazni već nakon pedesetak kilometara, pa se 2,0-litreni četverocilindraš sa 300 KS muči s ne pretjerano aerodinamičnim i laganim Defenderom. Pritom ne samo da prilično buči, nego i troši više od 12 litara. Također, treći red sjedala ne može se dobiti ni uz doplatu, jer je pod prtljažnika ionako morao biti podignut za tri centimetra da bi ispod stala baterija, zbog čega je obujam u osnovnom položaju sa standardnih 786 pao na još uvijek raskošnih 696 litara.

image
Land Rover Defender p400e
Land Rover

Plug-in hibridni Defender 110 s oznakom P400e stoji čak 626.419 kuna. Za utjehu, to je još uvijek 30.416 kuna jeftnije od jednako opremljenog, a voznim osobinama usporedivog Defendera 110 D300, a još ako ga budete kupovali u vrijeme poticaja, pa cijena dodatno padne za 40.000 kuna...

image
Land Rover Defender p400e
Land Rover

Ukratko

Plug-in hibridni Defender zajednički pokreću poznati 2,0-litreni četverocilindraš sa 300 KS i elektromotor od 143 KS. U prosjeku se zadovoljava sa svega 7,5 litara

Na terenu je u električnom načinu rada nezaustavljiv. Elektromotor, naime, radi i s redukcijom, i sa zatvaračima diferencijala, a serijski se isporučuje i sa zračnim ovjesom, koji po potrebi karoseriju podigne za 7,3 centimetra

Izvana je samo po dodatnom otvoru za punjenje baterije moguće zaključiti da je riječ o plug-in hibridnom Defenderu s ukupno 404 KS. Baterija je ugrađena u prtljažnik, pa se ne nudi treći red sjedala​

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 05:18