V8 se, nakon više od tri desetljeća, vratio u Land Rover. I to u novi Defender, koji se prodaje iznad svih očekivanja - sredinom 2021. broj prodanih primjeraka premašio je 100.000. Lijepa brojka za automobil s početnom cijenom od najmanje 571.545 kuna. Stoga su si i mogli priuštiti V8.
Riječ je, dakako, o provjerenom 5,0-litrenom V8 s kompresorom s oznakom AJ, kojeg poznajemo iz Range Rovera i Range Rover Sporta, ali i Jaguara F-Pace SVR. Osmerocilindraš razvija 525 KS, uz okretni moment od čak 625 Nm pri samo 2500 okretaja, a s krajnjom brzinom od čak 240 km/h najjači je i najbrži Defender u povijesti Land Rovera. U kraćem izdanju s oznakom 90 do stotke sprinta za samo 5,2 sekunde, a samo dvije desetinke više potrebne su duljem izdanju 110. A engleski je off-roader težak čak 2,7 tona!
Čak i zvuči sjajno, premda je zbog danas važećih propisa o buci morao biti utišan, pa ne grmi iz četiriju ispušnih cijevi, nego iz tvornički ugrađenog hi-fija engleskog specijalista Meridiana, čijim je inženjerima pošlo za rukom sjajno oponašati zvuk kompresora.
V8 se od običnog Defendera izvana razlikuje po četverostrukim ovalnim ispušnim cijevima, plavim čeljustima 6-klipnih kočnih kliješta i aluminijskim naplacima od 22 cola. I može se dobiti samo u tri boje - sivoj, bijeloj i crnoj (prve dvije i u kombinaciji s crnim krovom).
Još je manje novosti u mat-crnoj unutrašnjosti. Tek kožom presvučena sjedala s detaljima od brušene kože i blještave, kromirane ručice za ručnu izmjenu stupnja prijenosa iza alcantarom presvučenog četverokrakog upravljača. I da, još i neizostavni osvijetljeni natpis na pragovima - Defender V8. Sve, dakako, serijski.
Inženjeri engleske tvrtke dotjerali su ovjes Defendera V8. Zahvaljujući broj većim stabilizatorima osjetno se manje naginje u zavojima nego obični, a elektronički diferencijal ograničenog proklizavanja pomaže mu na izlascima iz zavoja. Vozaču je pritom na raspolaganju i Dynamic, dodatni program sustava Terrain Response rezerviran isključivo za Defender V8.
Osmerocilindraš spontanije reagira na gas, zračni ovjes postaje tvrđi, upravljač direktniji, a daje i nijansu više slobode uređajima proklizavanja (TC) i zanošenja (ESP). Posljedica? Defender V8 radije skreće u zavoje zahvaljujući dodatnom senzoru na diferencijalu stražnje osovine i torque vectoringu, a prilikom brze promjene smjera ne naginje se pretjerano niti zanosi stražnjim krajem.
Još je ljepše što je i kao V8 s 525 KS ostao pravi off-roader. Zaključavanje diferencijala, redukcija prijenosa, podesiva udaljenost od tla, zadivljujući prilazni i silazni kutevi te prolazak kroz vodu dubine 90 centimetara - raspolaže svime čime i obični Defender.
Zasad je dostupan samo kao luksuzno opremljeni Carpathian Edition - kraći Defender 90 za 1,257.650 kuna i dulji Defender 110 za 1,316.150 kuna. Za utjehu, jedini pravi suparnik Mercedes-AMG G63 s 585 KS još je skuplji i kod nas stoji vrtoglavih 1,743.050 kuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....