Prošlo je već šest godina od kada je Lexus predstavio model CT 200h koji osim što je predstavljao prvi kompaktni model marke, bio je i prvi luksuzni kompaktni hibrid na tržištu. Između ostalog, Lexus je tada s CT-om potvrdio svoj imidž i status lidera na polju hibridne tehnologije. Tako je do danas CT 200h postao jedan od najprodavanijih hibridnih modela s diljem svijeta prodanih 300.000 primjeraka, a od te brojke samo je u Europi kupce pronašlo 75.000 primjeraka. Sada je došlo vrijeme za redizajn i sveobuhvatno osvježavanje, najveće je promjene doživjela unutrašnjost, a brojne dorade odnose se i na poboljšani užitak u vožnji. Glavni inženjer za razvoj Chika Kako pritom je na konferenciji za novinare u Madridu gdje smo imali priliku upoznati i voziti osvježeni CT 200h izjavio kako s aktualnim poboljšanjima i doradama sada djeluje modernije i sportskije što ga ponovo stavlja u vrh prestižnih hibridnih kompakata.
Foto: Lexus
Podsjetimo, luksuzni kompakt CT200h paralelni hibridni pogon posuđuje od Toyote Prius koji čine 1,8 litreni benzinac i elektromotor. Zajedno generiraju snagu od 136 KS, što je dostatno za ubrzanje do stotke za 10,3 sekunde, a kazaljka brzinomjera zaustavlja se na maksimalnih 180 km/h. Iako su ove brojke solidne, konkurenti iz premium segmenta ipak nude dosta bolje performanse. No, ovdje je riječ o hibridu kojemu je prvenstveno zadatak trošiti što manje goriva. A koliko CT 200h malo može trošiti uvjerili smo se na testnoj ruti od 90 kilometara za vrijeme jutarnje špice u Madridu, kombinirane s međugradskom vožnjom nakon koje nam se potrošnja zacementirala na okruglo 5 litara na kraju rute. Pritom smo čak 40 posto rute vozili isključivo na električni pogon, najviše do brzine od 45 km/h koja se odnosila na kreni-stani vožnju u gradu i još se jednom uvjerili u efikasnost hibridnog pogona koji ne traži puno goriva i koji pokazuje svoju brigu za okoliš što je i ideja kod ovog kompakta.
Na koncu, provjerena hibridna tehnologija stavljena u luksuzni kompakt odsad dolazi s novim detaljima na karoseriji. Redizajnirani su maska hladnjaka, diodna svjetla, branici te alu naplaci. U unutrašnjosti pak pronalazimo nove presvlake sjedala i dorađene detalje dok je najveća novost unaprijeđena multimedija s velikim središnjim zaslonom od 10,3 inča kojim se, kako smo se uvjerili u vožnji okolicom Madrida, prilično lako i intuitivno rukuje. Ono što bi moglo biti zanimljivo domaćim kupcima jest činjenica kako se Lexusu s početkom iduće godine na velika vrata vraća na hrvatsko tržište sa svim svojim modelima u ponudi, uključujući i osvježeni kompakt CT 200h koji će startati s cijenama od oko 215.000 kuna do registracije.
Ukratko
U unutrašnjosti na središnjem grebenu sada dominira multimedija s velikim zaslonom od 10,3 inča, a dostupan je i audio sustav Mark Levinson s 13 zvučnika. Intuitivno i jednostavno korištenje: za upravljanje funkcijama poput navigacije, klime, telefona te svih ostalih funkcija zadužen je Lexus Remote Inteface s kursorom koji djeluje poput računalnog miša
Sila elektronike za sigurnost: nude se sustavi za održavanje u traci, upozorenja na sudar, prepoznavanje znakova te adaptivni tempomat
Diljem svijeta kompaktni hibridni Lexus CT200h je u šest godina pronašao 300 tisuća kupaca, a od siječnja na tržište dolazi osvježen i u novoj atraktivnoj izvedbi F Sport