Ne predstavlja početak revolucije, ali Maserati Grecale uvelike mijenja karte koje u Modeni stavljaju na stol. Dizajniran kako bi parirao Porscheu Macan, Grecale ima i isti zadatak.
Planovi se u osnovi svode na stvaranje volumena u gabaritima primjerenim premium marki poput Maseratija. Luksuzan, elegantan, sportski, ali istodobno praktičan i svestran, Grecale je vjeran pristupu ‘GranTurismo u SUV formatu’ koji je promovirao Levante, a od kojeg je Grecale kraći 15,4 centimetara.
No, s 4846 metara dužine djeluje dovoljno impozantno u svakom pogledu. Uz dizajnerski pristup koji zaobilazi razmetljivost, Maseratijev SUV ne vrišti ‘pogledaj me’. Mekim i čistim linijama koje pojednostavljuju karoseriju, s jedne strane gleda u budućnost, ali i s druge nastavlja liniju prošlih modela s trozupcem na nosu.
Platforma Giorgio poznata je s Alfa Romeo modela Giulia i Stelvio, a za novi zadatak doživjela je seriju izmjena da zadovolji, odnosno pomiri sportske aspiracije i udobnost. Razlike započinju s međuosovinskim razmakom koji je 8,3 centimetara veći od onog kod Stelvia (te 15,9 cm u ukupnoj dužini), a slijedi ga zračni ovjes s hodom od 7,5 centimetra kojim se povećava ili smanjuje visina za 3,5 odnosno 3 centimetra u odnosu na početnu postavku.
Neizbježna digitalizacija dirnula je i u jedno od tradicionalnih obilježja
Maseratija. Analogni sat na središtu prednje armature postao je digitalan, očitava G sile, pretvara se u kompas ili štopericu... Scenografija je privlačna, ali treba vremena za usvajanje glavnih automatizama.
Ne toliko za tipke na kolu upravljača, kojih je očekivano puno, koliko za kontrole na manjem zaslonu od 8,8 inča - smještenom u podnožju glavnog od 12,3 inča - kojima se upravlja nizom sustava od svjetala do klima uređaja.
Istodobno, na androidu bazirani multimedijski sustav MIA (Maserati Intelligent Assistant) jednostavan je za korištenje i potpomognut glasovnim naredbama. Prednja sjedala su savršena, udobna i dovoljno profilirana, a na stražnjima ima dovoljno mjesta i za osobe veće od 180 centimetara. Ipak, sve ovisi o tome tko sjedi naprijed, a prvi je dojam da prostor ima za vrlo udobno putovanje u dvoje.
U osvajanje novih klijenata Grecale kreće s tri verzije. Početak ponude predstavlja GT s 4-cilindarskim benzinskim motorom 2.0 Hybrid 48 V snage 300 KS, a isti motor, ali s 30 konja više (zahvaljujući električnom kompresoru) pokreće verziju Modena. Na vrhu je izvedba Trofeo, s Nettuno twin turbo benzincem 3.0 V6 snage 530 KS, koju smo i provozali.
Motor već predstavljen u modelu MC20 tu je dobio malo drugačiji, rekli bi - ukočeniji format. Zahvaljujući novoj elektronici, ali i tehničkim osobinama (suhi karter zamijenjen je mokrim), izgubio je 100 konja, ali to nije umanjilo užitak za uši i sportsko nepce.
Potisak je snažan i pun, ali ne i silovit jer ipak se radi o autu namijenjenom i onima koji nisu okorjeli sportaši. Uglađenost je zavidna, a isto vrijedi i za mjenjač, automatik s 8 stupnjeva. Promjene su brze i začinjene prekrasnim zvukom oštrog prekida napajanja, a rukovanje velikim aluminijskim lopaticama za volanom uvijek je zadovoljstvo, osobito kad je popraćeno ubrzanjem od 3,8 sekundi do 100 km/h.
Bez obzira na izbor pretprogramiranog načina vožnje kojih u slučaju Trofea ima čak šest, rad ovjesa zasebno se regulira. Izborom načina rada Comfort svaka neravnina prelazi se bezbrižno, a nečujne postaje i udarne rupe.
Ovjes tu postaje i malo premekan, pomaci karoserije su prilično naglašeni, ali dovoljno je posegnuti za rotacijskim prekidačem na desnoj strani upravljača i izabrati neki od sportskijih programa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....