STROJ ZA GUŠTANJE

VOZILI SMO: MAZDA MX-5 RF nudi novu dimenziju uživanja u vožnji bez krova

Tehnološki identična, ali izgledom odraslija te izvedbom krova naprednija od roadstera, RF izvedba 45,5 je kilograma teža od brata s platnenim krovom, no zbog fine dorade ovjesa to se u vožnji uopće ne osjeća
 Mazda

Prošle godine predstavljena na salonu automobila u New Yorku, Mazda MX-5 u varijanti RF privukla je veliku pažnju fanova. Prema izgledu odmah se moglo zaključiti kako je riječ o coupé izvedbi kultnog roadstera, s tvrdim pomičnim krovom, koji pritom, zahvaljujući mehanizmu sklopivih ploha, može biti i targa. No, danas, devet mjeseci nakon premijere, u Barceloni smo RF izvedbu napokon uspjeli detaljnije upoznati na prvim testnim vožnjama, kao i kroz par radionica na kojima su Mazdini stručnjaci konstantno inzistirali na tome da u slučaju RF izvedbe nije riječ o coupéu već o fastbacku, na što ukazuje i sam naziv modela. Jer je RF zapravo kratica od Retractable Fastback.

Foto: Mazda

Dakle, koristeći američki fastback stil, sa zaglađenom linijom krova koja se postupno spušta prema stražnjem dijelu, Mazdini dizajneri stvorili su jedinstveni izgled kabine sa stražnjim staklom koje se uvlači, pružajući pritom posve novi doživljaj kultnog roadstera. Stoga RF već kad mu prilazite svojom elegantnom linijom djeluje doista vrlo atraktivno, pa izdaleka podsjeća čak i na neke kultne klasike iz zlatnih automobilskih godina, poput Chevroleta Corvette ili Jaguara XJS.

No, već sjedanje za upravljač, odnosno nadaleko poznato uvlačenje u minijaturni kokpit Mazdinog sportskog dvosjeda, ekspresno vas ponovo vraća u svijet roadstera MX-5. Sve je naoko identično, no doima se da je tu sad još malo tješnje no prije te da pretinaca i mjesta za odlaganje stvari ima još manje. Ponajviše se to odnosi na ono malo prostora koje je kod roadstera s podignutim krovom bilo dostupno za smještaj kakve torbe, a učinilo nam se i da su vodilice za pomicanje sjedala nešto kraće no u roadster izvedbi... No, pozabavimo se pomičnim krovom, koji u podignutom stanju stvara dojam da sjedite u pravom fastbacku. Pritiskom na prekidač na središnjoj konzoli taj elektrikom pokretani krov otvara se (i zatvara) za 15 sekundi do brzine od 10 km/h. Ili, točnije rečeno, ploha iznad glave i akrilno stražnje staklo nestaju te pored vas ostaje tek bočni okvir. Tad nastupa pravi targa dojam, s otvorenim pogledom u nebo, i vožnja može početi...

A prvi dojam koji se dobiva u njoj je da je vožnja sad nešto tiša, odnosno da je izolacija u fastbacku bolja, dok u lovu na zavoje, bilo s 1,5-litrašem od 131 ili 2,0-litrašem od 160 KS, vozna svojstva nimalo ne pate zbog 45,5 kilograma viška, koliko su na vagu donijeli pokretni krov i mehanizam pomoću kojeg se on sklapa. Stoga RF izvedba garantira zabavu jednaku kao i za volanom roadstera. Razlog? Mazdini inženjeri, minuciozni kakvi već jesu, finim doradama ovjesa uspjeli su izvesti da se taj višak u vožnji gotovo nimalo ne osjeti, s jedinom razlikom da RF izvedba, za razliku od roadstera, ipak pruža više rezerve pri oštroj vožnji.

Ukratko

Mazda MX-5 RF u domaćim se salonima očekuje od ožujka, a s cijenom od 250.344 kune za početni model G130 Attraction bit će 23.050 kuna skuplja od roadstera, dok će najskuplja izvedba G160 Revolution Top startati na 310.650 kuna

Verzija RF nudi novu dimenziju uživanja u vožnji bez krova, ali istovremeno ostaje vjeran i ideji originala, kako bi vožnju u MX-5 učinio zanimljivijom i širem krugu kupaca. Za 6000 kn doplate posebna Machine siva dodatno ističe suptilne, ali dinamične linije Mazdinog Kodo dizajna

Pravi targa osjećaj u vožnji uz jednu ključnu novost: 2,0-litreni motor sad je moguće naručiti i sa 6-stupanjskom automatikom, za doplatnih 12.000 kuna

Krov se sklapa vrlo kompaktno i učinkovito, za samo 15 sekundi, a unatoč elegantnom dizajnu MX-5 RF nudi i posve jednak obujam prtljažnika kao i roadster

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 09:49