AKTUALNO

VOZILI SMO MAZDU CX-30: jedan od najzanimljivijih kompatknih SUV modela čije će cijene kretati od 173.000 kuna

 
 Mazda

Lanac zanimljivih Mazdinih modela ovaj mjesec dobiva novu važnu kariku zvanu CX-30 i to na vrlo važnom mjestu, u gustoj klasi kompaktnih SUV automobila, s Tiguanom, Qashqaijem i Grandlandom kao ovogodišnjim liderima na našem tržištu. Ulazi dakle, u prostor između CX-3 i CX-5, ali – ne zove se CX-4. Na velikom kineskom tržištu Mazda naime, već ima SUV tog naziva, sličnog dizajnerskog i prodajnog profila, ali ipak dovoljno različit, nešto većih dimenzija i tamošnjim prilikama prilagođene tehnologije.

Foto: Mazda

I prije vožnje, dok stoji na parkiralištu, primjećujemo da CX-30 izgleda pomalo sportski, kao i većina Mazdinih automobila posljednjih godina. Visoki bokovi, manji prozori i visina ispod prosjeka klase (1,54 metra je samo deset centimetara više od Mazde 3 i pet do deset centimetara manje od konkurencije) ostaju glavni element sportskog profila Mazdinog dizajna. Naglašena dinamika i čistoća oblina, u kojima se jasno ocrtava varijacija na temu nove generacije Mazdinih modela i kojima početni ritam daje poznato oštar izgled prednjeg dijela s LED svjetlima i CX-30 čini vrlo interesantnim. Pritom je zanimljivo da je dužina od 4,4 metra šest centimetara manja od Trojke (!). Tko bi rekao….

Interijer je preslika nove Trojke, od decentnih i smirujućih linija armature, jednostavnog rasporeda instrumenata i kontrola do visoke razine materijala, obrade i opreme. Međutim, visina koja donosi dodatne centimetre prostora, isto kao i viša pozicija sjedenja s izdašnim mogućnostima podešavanja volana (sedam centimetara po dubini i 4,5 po visini), stvaraju novu razinu doživljaja za volanom. Dojam prostranosti i preglednosti su puno bolji, pozicija za volanom gotovo da zove na vožnju, ulazak i izlazak sa sjedala je lakši, a prtljažnik obujma 430 litara naočigled veći i praktičniji. Probni primjerci dočekali su nas naravno, u najskupljim paketima opreme (head-up, hifi Bose sa 12 zvučnika, potpuna mrežna povezivost, 17 sigurnosnih sustava…) i u ambijentu visoke kvalitete s prošivenom kožom, ergonomski izvrsno postavljenim sjedalima i doziranom količinom digitalizacije teško je pronaći suvislu zamjerku, bez obzira što trendovski virtualni instrumenti zasad nisu niti opcija. Raspoloženje može kvariti tek dosta udaljen središnji ekran male visine, na kojem zgusnute informacije navigacije u slučaju složenijih prometnih situacija nisu uvijek najpreglednije.


Tehnička baza jednaka Mazdi 3, od platforme osovinskog razmaka 2,66 metra do motora i mjenjača, ali uz dodatak prilagodljivog 4x4 pogona s automatskim prebačajem snage i momenta na stražnju osovinu namijenjenog svim motorima, daje zanimljiv doživljaj vožnje. Precizna na volanu i ovjesu, uz minimalna naginjanja i kad se jače potjera kroz zavoje, za upravljačem CX-30 užitak je pratiti željenu putanju. Poznati Skyactive pristup primjene laganih materijala i gradnje, koji su Mazdin kompaktni SUV u osnovnoj verziji olakšali na samo 1320 kilograma, osjeti se jednako u lakoći manevriranja gradom i dinamici sporije ili brže vožnje otvorenim cestama, s dvama zasad dostupnim motorima. Osnova je atmosferski mildhibrid benzinski motor 2.0 Skyactive-G (122 KS i 213 Nm) potpomognut 48-voltnom električnom instalacijom male baterije i pomoćnog generatora u svrhu boljih ubrzanja, kao i deaktiviranjem dva cilindra u fazama neopterećenosti motora, u cilju štednje benzina.

Na papiru ne pršti od snage, ali u vožnji ostavlja sasvim pristojan dojam motora koji će solidnim mogućnostima i umjerenom potrošnjom biti dobar izbor za većinu vozača. Isto vrijedi za ekonomični dizelski motor 1.8 Skyactive-D (116 KS, 270 Nm), a oba motora bolje i živahnije funkcioniraju u sprezi s ručnim mjenjačem, čija ručica sportski precizno pogađa stupnjeve, nego s klasičnom 6-stupanjskom automatikom. Za koji mjesec u ponudu ulazi i revolucionarna verzija snažnog i gotovo dizelski štedljivog 2.0 benzinca Skyactive-X (180 KS, 224 Nm), s elementima rada dizelskog motora pri paljenju smjese zraka i goriva.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 13:40