U čvrstom zagrljaju sjedala od ugljičnih vlakana presvučenih brušenom kožom i potmulu grmljavinu 650 konja iza leđa krenuli smo u krstarenje riječkim ulicama. Učinak je bio očekivan i na trenutke nam se činilo kao da se i semafori okreću za nama, a jednom od prolaznika na pješačkom prijelazu iz ruku su ispale novine nakon što je vidio natpis na nosu. Nimalo čudno, jer sjedimo u McLarenu 650S Spider, četvrtom cestovnom modelu koji je u posljednje četiri godine izašao iz ultra modernog pogona u Wokingu u kojem se rade i F1 bolidi. Premda se zapravo ne radi o posve novom modelu nego “tek” o evoluciji McLarena 12C (koji ostaje u ponudi za istočna tržišta)... No, temeljito je dotjeran svaki važniji detalj.
Promjene u izgledu najuočljivije su sprijeda. Umjesto benignog lica prethodnika (za oštrije kritičare bezličnog), 650S je dobio masku po uzoru na hibridni P1. Stražnji odbojnik dobio je novu formu po uzoru na trkaći model GT3, a istodobno su zadržani atraktivni trapezoidni ispušni topovi što visoko izviruju između svjetala. Novost je DRS funkcija, odnosno posve vodoravna pozicija spojlera pri većim brzinama, da se dodatno smanji otpor zraka.
U novom izdanju 3,8-litreni V8 twin-turbo (teži 199 kg) dobio je nove klipove, glave, ispušne ventile i bregasta vratila. Snaga je povećana za 25 KS, no puno važniji detalj je dodatnih 78 Nm (ukupno 678) u širokom rasponu od 3000 do 7000 okretaja. Mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa dobio je novi software i postao još brži. Odvaliti po pedali gasa znači probuditi goropadnih 650 KS na 7250 okretaja nakon čega su dovoljne samo tri sekunde za ubrzanje 100 km/h, 8,6 sekundi do 200 km/h, dok je za zaustavljanje potrebno tek 124 metra.
Vrhunski doživljaj na viskim okretajima
McLaren 650S izuzetno je osjetljiv na svaku komandu, ali i doslovno zalijepljen za asfalt. Proklizavanje prednjih kotača u uskim kratkim zavojima je minimalno i stiže s najavom, a čim nos krene iz zavoja van može se bez puno razmišljanja ubrzati punom snagom, a blago zanošenje stražnjeg dijela lako se kontrolira i zanošenje do samog ruba asfalta postaje omiljena igra nakon čega slijedi rafalna izmjena stupnjeva prijenosa. Maksimalnu snagu motor izbacuje na 7500 okretaja, ali uz rabijatni krešendo kazaljka spremno skače i na 8500 i pravo je zadovoljstvo zavrtjeti ga visoko. Jednako spektakularno je i kočenje. Papučica kočnice ima kratak hod, ali sila kočenja dozira se s lakoćom.
McLaren 650S Spider zapravo je odlično uvježban orkestar. Motor, mjenjač, podvozje i kočnice međusobno se savršeno nadopunjuju i prave kvalitete otkrivaju tek kad ih stavite na kušnju. Pronaći neku konkretnu manu nije nimalo lako. Primjerice, od prethodnika je skuplji tridesetak tisuća eura, ali s obzirom na bogatiju opremljenost, u stvarnosti je zapravo čak i jeftiniji!
TEHNIČKI PODACI
Motor V8 benzinski twin turbo
Obujam 3799 ccm
Snaga 650 KS
Moment 678 Nm
Pogon na stražnje kotače
Mjenjač automatik, 7 brzina
Masa 1370 kg
Brzina 333 km/h
Ubrzanje 3 sekunde
Cijena u Italiji 259.500 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....