SUV ENERGANA

VOZILI SMO: MERCEDES AMG GLE 63 S Coupe Kada se 585 KS poigrava sa 2,3 tone

Kultni 5,5-litreni twin-turbo sa 585 KS njemački SUV katapultira do stotke za 4,2 sekunde
 FOTO: Mercedes-AMG

Mercedes GLE Coupe je sportska verzija nove generacije Mercedesa GLE (prije ML) i otvoreno cilja na BMW X6, Porsche Cayenne i Range Rover Sport. Za razliku od običnog GLE, nosi Coupeovsku karoseriju čija linija krova pada prema natrag, pa je na stražnjoj klupi skučenije nego u obično GLE. Ipak, mjesta za koljena ima dovoljno, a krov ne smanjuje puno prostor za glavu, pa će i iznadprosječno visokima straga biti ugodno i na dužim putovanjima. S vozačke pozicije, međutim, preglednost prema natrag je loša.

Zbog malog i gotovo položenog stražnjeg stakla u unutarnjem se retrovizoru ne vidi puno, a vanjski retrovizori su definitivno premali – naročito za automobil dug 4,92 metra. S više od dva metra širine i preko 170 centimetara visine riječ je o kući na kotačima, pa GLE Coupe djeluje impozantno iz svih kuteva. Naročito u najsnažnijoj verziji AMG GLE 63 S Coupe koja nosi dodatni paket atraktivnih spojlera, a standardno se kotrlja na kotačima koji se penju do iznad koljena (21 col).

No usprkos veličini, u vožnji dominira motor. Starije izdanje danas već kultnog 5,5-litrenog twin-turbo V8 motora ne samo da je sirova koliko i uglađena, nego je i brutalno snažna, a istovremeno oštra u reakcijama. U špici ispucava 585 KS, što Mercedesov rabijatni SUV čini snažnijim čak i od sportskog dvosjeda GT. Uz to, motor ne samo da je glasan pod punim gasom, već čitavo vrijeme gunđa, laje, reži i nakašljava se, podsjećajući što je sve u stanju... Poput mladog boksača željnog borbe.

Ogromnu snagu motor zaista i isporučuje u udarcima koje možete brojati po brzinama mjenjača Speedshift. Odaziv na gas toliko je direktan i trenutan da putnici redovito skliznu u kožnatim sjedalima i zalijepe glave uz naslone. Izdašni okretni moment od 760 Nm, naime, na raspolaganju je u širokom rasponu od 2000 do 5000 okretaja, pa usprkos pozamašnih 2,3 tone GLE Coupe prelazi oznaku od 100 km/h za samo 4,2 sekunde! Treba li podsjećati, impresivno ubrzanje popraćeno je grmljavinom iz ispušnih cijevi.

Sreća da je motor spojen na svilenkasto mekan i uglađen, ali opet vrlo brz 7-stupnjevani mjenjač Speedshift, jer nam se čini da upravo sjajna Mercedesova automatika spašava vozača od borbe s medvjeđe snažnim V8. Značajnu ulogu na skliskim podlogama igra i stalni pogon na sva četiri kotača, a s obzirom na masu i visinu, zračni ovjes s kontinuirano varijabilnim amortizerima dobro se nosi s GLE 63 S Coupeom. Istini za volju, ne trpi pretjeranu neodlučnost u zavojima... Želite li izvući maksimum na zavojitoj cesti, nemani treba pristupiti vojnički odlučno, s izravnim i odrješitim naredbama. GLE 63 S Coupe voli jasan smjer vožnje i puno gasa, pa je priprema na ulasku u zavoj ključna.

Zaletite li se prebrzo i počnete petljati po komandama u zavojima to se grdosiji neće nimalo svidjeti, što će vam jasno dati do znanja migoljeći se usred zavoja. Velika masa, koja se zbog visokog težišta i visoke pozicije vozača itekako osjeti, poprilično je troma, pa automobilu od zavojitih brdskih cesta više odgovaraju ravne, dugačke dionice autocesta. Pogotovo njemačkih, bez ograničenja brzine, jer je GLE 63 S Coupe bez muke u stanju pojuriti do elektronički ograničenih 250 km/h. Drugi je problem što je zbog izuzetno udobnog ovjesa i odlične izolacije od buke (što vjetra, što ogromnih kotača) lako smetnuti s uma da pritom ovu grdosiju, vjerojatno po sasvim običnoj cesti, vozite već ekstremnim brzinama. I da vas to zadovoljstvo možete skupo stajati – a već ste istresli 1,4 milijuna kuna, koliko do registracije valja izdvojiti za GLE 63 S Coupe.

DOJMOVI

AMG GLE 63 S Coupe nije samo kralj autoceste – unatoč 2,3 tone težine i 1,7 metara visine, sasvim se pristojno snalazi i na zavojitim brdskim cestama, u čemu mu pomaže stalni pogon na sva četiri kotača i zračni ovjes s prilagodljivim amortizerima

Izuzev upravljača i drugih sportskih detalja, unutrašnjost je manje-više ista kao u standardnom GLE Coupeu, što znači besprijekornu kvalitetu izrade i prvorazrednu udobnost

S obzirom na veličinu, iznenađuje niska razina buke u unutrašnjosti zbog čega, bez pogleda na udubljene instrumente, često niste svjesni da jurite i više od 200 km/h

Upravljanje raznim naprednim sigurnosnim uređajima prekidačima na upravljaču i pregled na minijaturnom zaslonu između instrumenata nije uvijek najspretnije rješenje

Kome glasan zvuk iz kromiranih ispušnih cijevi standarnog AMG GLE 63 S Coupea nije dovoljan, može doplatiti otvoreni uspuh koji nudi još više buke

AMG GLE 63 S

TEHNIČKI PODACI

Motor........ V8, benzinski, twin-turbo

Obujam........5461 ccm

Snaga..................... 585 KS pri 5500/min

Moment................. 760 Nm pri 1750/min

Dimenzije.................491,8 x 200,3 x 171,8 cm

Osovinski razmak......................265 cm

Mjenjač............ sekvencijalni, 7 stupnjeva

Pogon.......................... na sve kotače

Spremnik goriva........................ 93 litre

Masa........................................... 2275 kg

Brzina.......................................250 km/h

0-100 km/h...........................4,2 sekunde

Emisija CO2..........................278 g/km

Potrošnja.......................... 11,9 l/100 km

Cijena...... 1,4 milijuna kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 08:54