ZA VOLANOM

Vozili smo: Mercedes-Benz GLC Coupé vozi s nikad zavodljivijom stražnjicom

Nakon što je s GLE Coupéom udario na suparnički X6, Mercedes u rujnu dovodi i broj manji, a jednako atraktivni GLC Coupé, sad na megdan BMW-u X4. Osim zavodljivo skrojene stražnjice, nudi svu silu napredne tehnologiju te uzvišeni osjećaj u vožnji karakterističan za Mercedes
 Mercedes

Mercedes-Benz GLC, kao uostalom i svaki drugi model sa zvijezdom u nosu, nije jeftin auto, ali unatoč tomu tri smjene tvornice u njemačkom Bremenu jedva uspijevaju zadovoljiti potražnju. Što je posve dovoljan razlog i da se nimalo ne posumnja ni u uspjeh njegove sportski dizajnirane izvedbe Coupé, jednake koncepcije kao ranije uvedeni, broj veći i skuplji GLE Coupé. A taj je, pak, gotovo dvostruko boljom prodajom ponizio suparnički BMW X6. Sličan scenarij sad bi se lako mogao dogoditi i u dvoboju novog Coupéa s njegovim jedinim pravim konkurentom, BMW-om X4...

Foto: Mercedes

Već na prvom susretu s Coupéom dugim 4,73, širokim 1,86 i visokim 1,62 metra bilo nam je jasno da iznenađenja u kroju karoserije nema. Napravljena je po posve istom i uspješnom obrascu kao na većem GLE Coupéu. Visok i širok, masivan stražnji dio moćnog izgleda, sa punokrvno sportski nakošenim stražnjim staklom bez brisača i ovdje je glavna stilska odrednica karoserije, koja je jednako široka kao i kod običnog GLC te niža dva i duža sedam centimetara. S koje god strane pogledali, Coupé je privlačan komad auta, u kojem prednji dio, doduše, ne donosi ništa bitno nova u odnosu na obični GLC, ali naplaci veličine 18 do 20 cola nižoj bočnoj liniji daju dodatnu dozu sportske snage i SUV-ovske masivnosti.

Kao i kod običnog GLC, osnova Coupé je C-klasa, što se najbolje vidi kad se sjedne u prekrasno dotjeranu unutrašnjost. Lijepa arhitektura armature optočene finim površinama, kvalitetnom izradom i dobrom opremom mazi na pogled i dodir i ne ostavlja mjesta primjedbama, uz sveprisutan osjećaj posebnosti i luksuza, jednak onome u limuzini. Razlika je tek što se ovdje sjedi na katu više, a zbog povišene coupéovske linije i bokova slabija strana je preglednost unatrag, posebno bočno. Uz senzore i kameru, međutim, parkiranje nikad nije frustrirajuća zadaća.

Oprema je već u seriji dovoljno bogata da opravda zvjezdani status, a njezina količina, bez obzira radi li se o finoj ručno šivanoj koži ili visokoj tehnološkoj razini multimedije i sigurnosti, dalje ovisi tek o dubini kupčeva džepa. Tko u tome može biti izdašan, moći će uživati i u blagodatima kakve pružaju veći Mercedesovi modeli. Jako dobar je i komfor, unatoč spuštajućoj liniji krova, koja u unutrašnjosti stvara zatvoreniji ugođaj nego u klasičnom SUV autu. No, osobe uobičajenog rasta tako komotno ulaze i sjede na stražnjem sjedalu, praktički bez razlike u odnosu na obični GLC. I na prtljažnik obujma 500 litara teško se itko može požaliti, tim više što preklapanjem naslona nastaje potpuno ravan pod. Boljka je visok utovarni prag (82 centimetra), kao danak dizajnu, ali i što većoj čvrstoći karoserije.

Coupé je i praktički jednako težak kao obični GLC (osnovni dizelski 220d ima 1845 kilograma), ali zbog dinamičnijeg cjelokupnog ugođaja poziv na bržu vožnju puno češće nam je stizao u misli. Naročito kad su ispod reljefnog i visokog prednjeg poklopca brundali motori s vrha ponude, moćni 3.0 V6 dizelaš sa 258 KS i 620 Nm ili pak sjajni 4-cilindarski biturbo benzinac 2.0 sa 245 KS i 500 Nm. Dizelaš je jak poput tenka, razorno je dobrih međuubrzanja i skupa s perfektnom 9-stupanjskom automatikom (serijski sa svim motorima), aluminijskim ovjesom i izvrsnim elektrohidrauličkim volanom dobro prikriva težinu od skoro dvije tone. Slično vrijedi za benzinac, čiju finoću u mirnoj vožnji prelaskom u jači tempo pojačavaju oštar zvuk pri ubrzanju i potmuli prasak ispuha prilikom prebačaja brzina.

Pogon 4Matic ulijeva dodatnu dozu sigurnosti, posebno pri žestokom tempu vožnje, a također dolazi serijski sa svim motorima (uz spomenute tu su još i benzinski 2.0 sa 211 KS te dizelski 2.1 sa 170 i 204 KS, a do kraja godine stižu i AMG 3.0 V6 sa 367 KS i hibrid sa 320 KS). U seriji je i sustav odabira između pet načina rada vožnje Dynamic Select, u kojem se razlike u radu ovjesa, volana i mjenjača u vožnji stvarno i osjete, a zahtjevniji ljubitelji brzina i žestine mogu odabrati doplatne opcije Dynamic Body Control (s dodatnim podešavanjem tvrdoće opruga) ili Air Body Control (zračni ovjes). Koju god kombinaciju odabrali, pa i onu najosnovniju, vizualni i vozački užitak je neizbježan, samo treba imati dovoljno kuna na računu. Osnovni dizelaš 220d stajat će, naime, oko 440.000 kuna.

Ukratko

Svi motori dolaze s integralnim pogonom 4Matic i automatskim 9-stupanjskim mjenjačem sa dvije spojke (samo hibrid ima 7-stupanjski). Coupé je od standardnog GLC-a duži 7 i niži 2 centimetra, ali obrise znatno drukčijeg auta daje mu coupéovski nagnuto stražnje staklo bez brisača. Isporuke počinju u rujnu, a osnovni 220d stajat će oko 440.000 kuna

Imat će se što odabrati, jer Coupé nudi sjajne benzince (211, 245 i 367 KS), odlične dizelaše (170, 204 i 258 KS) i štedljivi hibrid (320 KS). Za volanom je kao u C-klasi, a uz doplate ugođaj raste do granica visokog luksuza. Pogled unatrag otkriva coupéovsku figuru i zbog toga slabiju vidljivost

I straga je ugodno prostrano, a velikom prtljažniku (500 litara) utovarni rub je osam cm viši nego u običnom GLC-u. Ljubitelji visoke multimedijske tehnologije, finih materijala i rafinirane izrade, u Coupéu će imati svoju oazu zadovoljstva

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. prosinac 2024 20:00