Manja poboljšanja i otklanjanje nedostataka. Na prvu loptu, dotjerivanje C-klase četiri godine nakon početka proizvodnje djeluje više kao ažuriranje aplikacije na iPhoneu nego temeljiti redizajn najvažnijeg modela Mercedesa (415.000 primjeraka prodano je 2017.). Nove odbojnike, masku hladnjaka i svjetla prepoznat će, naime, samo prodavači u salonima Mercedesa. Slično vrijedi i za unutrašnjost s novim sjedalima, ambijentalnom rasvjetom i upravljačem s tempomatom kao u novoj A-klasi. Jedina zbilja lako uočljiva novost jest doplatna digitalna instrumentna ploča i broj veći zaslon iznad središnjeg grebena (18 ili 26 centimetara). Na widescreen ploču s instrumentima iz nove A-klase morat ćemo, nažalost, pričekati nasljednika, koji neće stići prije 2021.
Foto: Mercedes
Većina promjena, a prema službenom priopćenju za javnost stuttgartskog proizvođača ima ih čak 6500, po čemu je to najopsežnije dotjerivanje C-klase u 25-godišnjoj povijesti (proizvodi se od 1993.), krije se ispod lima. U prvom redu ispod poklopca motora, gdje se sad našao novi 1,5-litreni benzinac M264 sa 48-voltnom instalacijom (EQ Boost). Klasični elektropokretač zamijenio je remenicom pogonjeni pokretač-generator, što znači da će se motor prilikom prilaska semaforu ugasiti padne li brzina 8 km/h, ali isto tako i ponovo pokrenuti pritisnete li papučicu gasa – i to u roku od svega 0,4 sekunde. I to gotovo neprimjetno, a čak i u kombinaciji s automatskim mjenjačem nimalo neugodno, za razliku od klasičnog start/stopa. Pritom 184 KS snažan četverocilindraš sasvim lijepo pokreće C 200, u prvom redu zahvaljujući elektromotoru koji mu, u trenucima dok turbina još ne zapuše svom snagom, pomaže sa svojih 14 dodatnih KS i 160 Nm, ali i 9-stupanjskoj automatici. C 200 do stotke stiže za svega 7,7 sekundi i dostiže uvjerljivih 239 km/h. Ugodno je tih, ali ne i pretjerano štedljiv – na kraju puta dugog stotinjak kilometara na putnom računalu stajalo je priličnih 9,9 l/100 km.
Štedljiviji je novi četverocilindarski dizelaš sa 194 KS u C 220 d, koji stotku hvata za još uvjerljivijih 6,9 sekundi i ne odustaje sve do 240 km/h, a za stotinu kilometara potroši pristojne 7,2 litre. I čini nam se kao prava mjera za C-klasu. Uz spomenuta dva, u ponudi će biti još niz benzinaca (C 160 sa 129 KS, C 180 sa 156 KS, C 200 sa 184 KS, C 300 sa 258 KS, C 400 sa 333 KS, C 43 AMG sa 390 KS i C 63 AMG sa 510 KS) i dizelaša (C 180 d sa 122 KS, C 200 d sa 160 KS, C 220 d sa 194 KS i C 300 d sa 258 KS). Najviše zanimanja naših kupaca izazvat će, dakako, C 200 d za 278.500 kuna. Najviše je novosti, međutim, u pogledu sigurnosti, u čemu nova C-klasa nimalo ne zaostaje za novom S-klasom. Automatski održava razmak na autocesti, mijenja ili zadržava voznu traku, nadzire mrtvi kut, okreće upravljač i koči u slučaju opasnosti…
Ukratko
Većina naših vozača raspitivat će se za 278.500 kuna vrijedan C 200d sa 160 KS, no prava je mjera za novu C-klasu snažniji i skuplji 220d sa 194 KS
Uz dvije nove boje karoserije, zelenu i srebrnu, u ponudi je i čak 20 novih aluminijskih naplataka. Nove odbojnike, masku hladnjaka i svjetla – prednja i stražnja - uočit će samo zaljubljenici u Mercedes…
U kabini je već lakše zapaziti novi upravljač s tempomatom, broj veći zaslon iznad središnjeg grebena i digitalnu instrumentnu ploču. Nova sjedala s masažom u lumbalnom dijelu dolaze uz doplatu. Novosti ima i po pitanju materijala, pa vozači sada mogu naručiti i drvo otvorenih pora. Lijevo je klasična instrumentna ploča (serijski)
Premda su standardna i dalje halogena, odsad se uz doplatu isporučuju i diodna svjetla ultradugog dometa (650 metara)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....